Automaat schakel hendel veranderen.

Gestart door NinaPaul, 19-08-2011 14:00:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NinaPaul

Ik heb een alter 1 uit 92 (854 GLT 20v)

Hiervan is de automaat hendel uitgevoerd met de knop van boven.
Nu heeft mijn vrouw (wegens medische redenen) meer last om deze in te duwen.
Je gebruikt je schouder ipv je hand.

Ik heb gezien dat een alter 2 wel vanuit de hand bediend is.

-Is een alter 2 hendel zo op een alter 1 model te plaatsen (zonder aanpassingen)
-Zo nee, hoe is het wel passend te maken

(het is wegens medische redenen, dus kom aub niet of met: draai je hand, zeur niet, stel je niet aan, had dan een alter 2 gekocht etc.)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

)()()sT

die pook die jij had was volgens mij alleen bij een van de eerste; de alter 1 estate van mijn ouders had gewoon de knop aan de voorzijde.
Een en ander moet dus wel uit te wisselen zijn; alleen weet ik even niet wat uitwisselbaar is en wat "uit een stuk"  bestaat bij die pook.

KIM

Kun je dat niet uit Vida / Vadis herleiden?
Ik had ook een alter I 20V automaat uit '93 met de knop aan de voorzijde....

NinaPaul

helaas heb ik geen vida/vadis, iemand die het wel heeft en eens een kijkje wil nemen?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

KIM

Voor beide geldt dat de knop met aanzienlijke kracht losgetrokken kan worden, maar ik zie toch wel wat verschillen in het blok waarin de pook zit. Oordeel zelf maar:

Dit de pook met de knop aan de bovenzijde:



En deze met de knop aan de voorzijde±


Hoop dat je hiermee wat kunt.

NinaPaul

mijn dank en die van mijn vrouw is groot :D

Het hele systeem blijkt idd anders te zijn. Ik vrees dan ook dat er geen "simpele" oplossing voor is.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Sbv

Even simpel gedacht, is het niet een kwestie om vanuit een sloper de gehele pook of middenconsole over te bouwen. Het lijkt me dat het vanaf de schakelkabel alles weer hetzelfde is.
Ik heb overigens niet naar de diverse onderdeel nummers gekeken

NinaPaul

Ongetwijfeld mogelijk, ik zocht naar een "simpele" oplossing om het leven (van mijn vrouw) iets makkelijker te maken.

Het is een derde auto en ze rijdt (zelf) echter maar een 2dkm per jaar en niet altijd in de volvo.
Het is dus ook geen "dringend" of "onoverkomelijk" probleem.

Ik was er nog nooit achter gekomen dat het een probleem was, totdat ik mee moest rijden (ivm verdoving).
Waarop de kids bij thuiskomst, toen ik erover begon, vertelde dat mama het ook wel eens aan hun vroeg op hem in "D" of "R" te zetten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz