Trekhaak ( de zoveelste, maar vond geen duidelijk antwoord)

Gestart door Mr Joe Black, 18-08-2011 19:58:08

Vorige topic - Volgende topic

Mr Joe Black

Nou toch besloten om de trekhaak te gaan halen. Voor 60 euro een orginele afneembare Volvo trekhaak is toch een koopie :)
Zou die niet assen zetten we hem zo weer op marktplaats.

Maar

Die zelfde middag ( afgelopen vrijdag) ben ik onder de auto gedoken.

Noui k kan je zeggen HIJ PAST en zit gegoten. Hij (de trekhaak van MP) is dus niet speciaal voor een AWD zoals gedacht werd.

Hij zit met 8 dikke bouten vast. En heb niet eens de bumper eraf hoeven te halen.
Voor de echte vast zit niet vast mensen kan ik hem nog verder monteren door de kokers.

Maar naar mijn idee is dat verre van nodig.

Het enige wat ik nu nog met doen is de bedrading aansluiten op de draadboom.
Maar laat ik nu een verschrikkelijk mooi schema gevonden hebben waar precies staat wat waar moet.

7 kleuren en 7 plaatsen waar ik hem moet aansluiten, kind kan de was doen

-D©©©L-

Hoe heb je de benodigde (!) verstevigingen binnen in de kokers van de auto gekregen ?

ulkeman

heb je wel een echte afneembare trekhaak?

er zijn mensen op dit forum ( ik noem geen namen :eusa_naughty: bij intresse stuur je maar een pb) die een standaart trekhaak als afneembaar verkopen  :eusa_wall:

en de stevigheid in de kokers wat DCCCL zei hoe heb je dat opgelost?
dat kan alleen als de bumper er achter weg gaat.
zo niet ben ik nog wel benieuwd wat er met je auto gebeurt als je er een aanhanger achter hangt ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

BBS

Er is wel degelijk verschil tussen een haak voor een AWD en een non-AWD.
en "slechts" 8 bouten vast :eusa_think: Dat zijn er slechts 4 per kant. :o

Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar mijn trekhaak zit met 8 bouten per kant vast. Zeg maar 4 aan de achterplaat, 2 door het chassis en 2 aan de onderkant van het chassis. Totaal 16 bouten.

Wat ik wel weet is dat ik niet achter je wil rijden met wat dan ook, al jij iets achter je wagen hebt hangen. ;)

P.S. heb jij op je kenteken wel de aanhanger gewichten staan ??? Max trek gewicht (geremd/ongeremd), kogeldruk etc... Verplicht bij trekken aanhangwagen!
Mijn wagen (1997) had dat niet en er moet een nieuw kostenloos kenteken bijkomen, maar daarvoor moet je wel de trekhaak gegevens meesturen naar het RDW.
Als je de verkeerde trekhaak hebt, krijg je geen nieuw kentekenbewijs.
Volvoloos....

Mr Joe Black

Vandaag de bumper in 2 tellen los gemaakt :) Maar dikke bouten gepakt en deze vast gemaakt in en aan de koker.

In totaal telt dat 12 dikke bouten, vriend ( apk meester) zij dat het NU wel goed zat.

Nu alleen nog de electrische dingen aansluiten en voila.

Nu wel voor de volle 100% veiligheid :)

BBS

Citaat van: Mr Joe Black op 21-08-2011 13:59:06
Vandaag de bumper in 2 tellen los gemaakt :) Maar dikke bouten gepakt en deze vast gemaakt in en aan de koker.

In totaal telt dat 12 dikke bouten, vriend ( apk meester) zij dat het NU wel goed zat.

:eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....

-D©©©L-

Citaat van: Mr Joe Black op 21-08-2011 13:59:06

Ook de verstevigingen geplaatst ?

Mr Joe Black

Mr Joe Black

Een goede vriend van me wilde het wel afmaken voor me, dus dat scheelt mij weer wat werk hahaha.
Alleen nu moest ik wel zelf de electra aansluiten, overal op het forum zijn die linken niet meer actief voor een aansluitschema.

Heeft iemand nog een werkende ?