Electrische stoel defect

Gestart door Marijn Degens, 03-08-2009 18:59:00

Vorige topic - Volgende topic

L.E.E

Ik heb een ander probleem met de electrische stroel aan de passagierskant:

Als ik de rugleuning naar voren wil zetten, gaat deze maar een klein stukje (0,5 cm) naar voren.
De motor draait dan ook niet meer.
Laat ik de schakelaar los en probeer ik het opnieuw, gaa hij weer een klein stukje naar voren.
Door dit 20 keer te herhalen, komt de rugleuning wel weer recht, maar dit is toch niet echt handig.
Ook terug naar de geheugenstanden werkt zo niet.
Sinds kort heb ik die overigens ook als ik de stoel naar achteren wil doen.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Reinier025

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 850. De rugleuning zit vast en wil niet meer naar voren. Als je de schakelaar naar voren doet, maakt de motor even een heel kort geluid, maar de stoel blijft vastzitten. De motor draait dan ook niet meer.  Achteruit werkt geloof ik wel, maar dat wil ik niet meer proberen, de leuning zit al te ver naar achteren om lekker te rijden. Dit probleem heb ik sinds kort met beide voorstoelen.
De stoel zelf wil wel naar voren bewegen en kantelen van de zitting gaat ook goed.

Heeft een van jullie een idee hoe dit op te lossen? Zag op het forum al wel ervaringen met C70's.

L.E.E

Ik heb toevallig afgelopen maandag het bovenstaande opgelost.
Het inkorten van de buitenkabel is de oplossing!
Heb daarbij de volgende beschrijving gebruikt:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15838.msg547921.html#msg547921

Bij mij was het de passagierskant, het voordeel daarbij is dat je de rugleuning handmatig voorover kunt kantelen.
Dat maakt het klusje wat makkelijker.
Ik heb zelf de stoel eruit gehaald (4 bouten en 2 stekker losmaken), maar het moet ook lukken met de stoel in de auto. Door de stoel eruit te halen heb je wat meer ruimte en kun je op hoogte werken.
Het vastzetten van de bekleding heb ik, zoals de meesten hier, met tyraps gedaan..

Uurtje werk inclusief in- en uitbouwen.
Benodigd gereedschap:
- (dop)sleutel 14 (voor demonteren stoel)
- kniptang
- sleuteltje 8 voor eventueel loshalen kabel in rugleuning
- tyraps, 8 stuks