Verwijderen beugel op ECU

Gestart door Martijn_B, 24-08-2011 14:51:21

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Ik wil graag voorzichtig de ECU openmaken om te kijken of er al een chip in is geplaatst.
Echter zit er een beugel om de ecu behuizing heen, weet iemand hoe je deze eraf krijgt?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Jack v

Je bedoelt de plastic omhuizing van de ecu bak of de ecu zelf?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daytonawim

Waarschijnlijk zit dat metalen stripje met een klein zegeltje dicht, als die nog zegel dicht zit
zal er niks aan gedaan zijn, anders effe stuk maken en kijken, daarna met een shroefje
weer netjes dicht maken.

Hoe je in je ECU kan kijken geen idee.

Martijn_B

De ECU zelf bedoel ik.

je hebt de bak onder de motorruimte waar de ECU in een slot geklikt zit. Door aan een metalen hendel te trekken kun je vervolgens de ECU uit het slot halen, en heb je de feitelijke ECU behuizing in je hand.

Nu wil ik de behuizing openmaken, die zit dicht met meerdere torx schroeven en dan nog de beugel die om de ECU behuizing zit. Deze beugel lijkt vast te zitten op de scharnierpunten met vlakke kopjes. (dus niet los te schroeven oid). Vraag is dus of en hoe deze open te maken is. Lijkt me wel, want ze zullen bij chippen de chip op de printplaat vervangen/bijsolderen?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Sbv

Beugel is vastgezet met een breekbout. Een mooie gleuf zagen in de bout welke een mooie ronde kop heeft en dan los schroeven en een normale bout in zetten

Martijn_B

Even voor de duidelijkheid: dit is dus de bout OP de ECU behuizing zelf die je bedoeld? Niet op de 'doos'  onder de motorkap waar hij in zit.

Als de breekbout er nog zit, kan ik er vanuitgaan dat hij sowieso nooit open is geweest?

maruska

het gaat dus om het loshalen van het omhulsel van de ECU zelf, niet de breekbout+beugel die over de ECU box vastzit.
Martijn, ik zal zo eens even naar beneden lopen om te kijken naar die van mij.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: Martijn_B op 24-08-2011 15:30:50
Even voor de duidelijkheid: dit is dus de bout OP de ECU behuizing zelf die je bedoeld? Niet op de 'doos'  onder de motorkap waar hij in zit.

Als de breekbout er nog zit, kan ik er vanuitgaan dat hij sowieso nooit open is geweest?
Ik heb het echt over de zwarte doos onder de motorkap, daar zit ook een beugel overheen die met een breekbout vast zit(of hoort te zitten). Hoe de ECU zelf zit durf ik niet te zeggen

-D©©©L-

Citaat van: Martijn_B op 24-08-2011 15:30:50

Correct.

Martijn_B

Citaat van: maruska op 24-08-2011 16:23:28
het gaat dus om het loshalen van het omhulsel van de ECU zelf, niet de breekbout+beugel die over de ECU box vastzit.
Martijn, ik zal zo eens even naar beneden lopen om te kijken naar die van mij.

Juistem. Voor de duidelijkheid mensen, deze:

-D©©©L-

Citaat van: Martijn_B op 24-08-2011 14:51:21
Ik wil graag voorzichtig de ECU openmaken om te kijken of er al een chip in is geplaatst.

Af fabriek zit er in elke ECU al een chip (meerdere zelfs). Bespaar je de moeite.
Dat er niet gesoldeerd is, zegt ook al weinig over het al dan niet voorzien zijn van een andere mapping.

Martijn_B

Weet je hoe ik hem open krijg? Ik wil er toch graag naar kijken.

@Maruska-> Heb je toevallig nog kunnen kijken?

-D©©©L-

Citaat van: Martijn_B op 26-08-2011 12:28:54
Weet je hoe ik hem open krijg? Ik wil er toch graag naar kijken.

@Maruska-> Heb je toevallig nog kunnen kijken?

Gewoon de pennetjes opzij trekken en de beugel eraf halen. Daarna de lipjes van het deksel terugvouwen en deksel afnemen.
Denk aan bescherming tegen statisch elektriciteit ontlading.

Martijn_B

Sorry welke pennetjes bedoel je? Die de beugel op de foto fixeren?

Martijn_B

Oplossing is: Schroevendraaier en wrikken.