Alarm en CV, wel of niet

Gestart door mikehaas, 24-08-2011 15:15:42

Vorige topic - Volgende topic

mikehaas

Hallo, bij mijn nieuw aangeschafte 850 2.5glt e2 uit 94 had ik alleen twee losse sleutels. De auto heeft wel centrale vergrendeling. Ik vroeg mij alleen af of de afstandsbediening ontbreekt. Volgens een goede kennis hoort de auto wel gewoon CV op afstand te hebben. Echter ontbreekt ook een ontvanger en zender. Wel hangt er onder mijn dashboard een losse kabel met stekker, roze, groen, groengeel en zwart. Ik weet niet waar dit van is. Dan betreft het alarm. Ik vraag mij ook af of ik een alarm heb. Volgens diezelfde vriend wel. Er zit op het midden van mijn dashboard een lampje/sensor. Volgens mij werkt het alarm ook niet. Wie kan mij helpen. gr mike

snix

Kijken wat er in de relaiskast zit (boven de pedalen bestuurders kant, even het trapschot verwijderen) Kijken wat er zit bij positie 210/211

mikehaas

Ik heb zojuist even gekeken en zag dat er wat in 210, bruin zit. 211 ziet er leeg uit maar ik kan het heel slecht zien dus... Als het goed is heeft hij wel een alarm. Er zit zon dingetje met een lampje,sensor. In het midden van het dashboard. Alleen die werkt niet want het lampje brand niet.

daytonawim

Zit er een "vreemd" driehoekig kastje op de bestuurders voorraam stijl ?

mikehaas

Niet op het voorraam. Ik kijk nu achter dashboardkastje. Er zit wel, bijna tegen de onderkant van het raam in het midden zon sensor met volgens mij ook een ledje.

snix

Citaat van: mikehaas op 24-08-2011 18:54:45
Ik heb zojuist even gekeken en zag dat er wat in 210, bruin zit. 211 ziet er leeg uit maar ik kan het heel slecht zien dus... Als het goed is heeft hij wel een alarm. Er zit zon dingetje met een lampje,sensor. In het midden van het dashboard. Alleen die werkt niet want het lampje brand niet.
Dat is de start onderbreker doorlusser. Je hebt geen alarm. Anders had je me namelijk verteld dat er een rechthoekig relais in 210 en 211 tegelijkzat.
Of je cv met afstandbediening heb durf ik niet te zeggen die module zit achter het dasboard kastje.
Het kan zijn dat je alarm hebt gehad in deze auto, maar dat ze dat om bepaalde redenen hebben verwijderd. Dus relais eruit gehaald.

Ik zou zeggen lees jezelf in hier op het forum wat betreft alarmsystemen soorten en maten. (ja echt alles is al beschreven hier) En ga kijken hoeveel, achtergebleven onderdelen je hebt en kijk of je het alarm weer naar origineel kan herstellen.

Succes, ;)

mikehaas

Ik heb nu gepland mijn alarm te gaan herstellen naar het origineel. Wat ik mij nu afvraag is welke onderdelen ik nodig heb voor een guard 1 alarmsysteem. Ik had het al over dat dingetje in het midden van mijn dashboard, hoort dit bij het alarm???
Wat ik nu al aangeboden heb gekregen zijn:

- een relais,
- een afstandsbediening
- een ontvangen, A stijl...

Aansluiten moet mij wel lukken, is nu alleen de vraag wat ik waar moet aansluiten, wie kan mij helpen??!??

daytonawim

Setje interieur sensoren ( zitten links en rechts van het raam) en worden op een module aangesloten