Ecc foutcodes 2-3-6 en 3-2-4

Gestart door Limited, 25-08-2011 19:09:44

Vorige topic - Volgende topic

Limited

Ik heb mezelf gisteren voorgesteld en nu al hulp nodig!

De airco van mijn 850 deed het niet, dus heb ik diagnose laten stellen. De verdamper bleek lek, en die heb ik inclusief droger zelf vervangen. Deze week het systeem laten testen en vullen, en de airco deed het prima..tot vandaag. Tijdens een lange rit op de snelweg was de lucht niet echt koud meer, en bleef de airco alleen op de voorruit blazen. Ik kon de standen niet meer verstellen.
Bij het starten knipperen de lampjes van de ECC, en de volgende foutcodes verschijnen:

2-3-6 Kortsluiting met massa in klepmotorstandsensor recirculatie
3-2-4 Klepmotor vloer/defroster te lang actief

Wat zeggen deze codes nu precies, oftewel wat kan ik nalopen?

Alvast bedankt!

P.S. ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar zoek eigenlijk een gericht antwoord op deze codes...
855 2.5 10v - 412-21
V70 classic t5 LPI - 412-21

UserID6342

Hang er maar eerst eens een ander ECC unitje in, wip je er zo uit, en kijk eens wat die dan doet (zeker met deze klachten)

Limited

Citaat van: Dirk342 op 27-08-2011 09:27:01
Hang er maar eerst eens een ander ECC unitje in, wip je er zo uit, en kijk eens wat die dan doet (zeker met deze klachten)

Daar dacht ik in eerste instantie ook aan, maar voor het vervangen van de verdamper heb ik het kachelhuis natuurlijk uit elkaar gehad.. dus het zou ook direct met de motortjes zelf te maken kunnen hebben, want die zijn los geweest.

Weet iemand een overzicht van welk motortje van welke klep is?

(ik kan zo snel geen andere ecc unit te pakken krijgen van iemand anders uit de buurt..)

855 2.5 10v - 412-21

UserID6342

Weet niet wat je buurt is omdat je dat niet in hebt gevuld op je profiel, maar hier liggen er altijd wel een stuk of wat van die units.  Stefan Huijser weet ook wel, welk motortje waarvoor dient want die heeft ze een 14 dagen terug allemaal lopen vervangen en uit geprobeerd.

Limited

Ik heb de oplossing gevonden.
Omdat het kachelhuis open is geweest en de motoren los, ben ik direct bij de motoren gaan zoeken.

Betreffende motoren van de foutcodes gevonden, getest of ze nog werkten bij het instellen op de ecc unit. Motoren deden niets. Toen losgehaald, stekkers los, stekkers weer vast en weer getest. Toen werkten ze wel.. Dus motoren waren nog goed. Daarna de kleppen in de juiste positie gezet, en de motoren er weer op.

Mijn vermoeden is dat met het plaatsen van de motoren de kleppen niet op de juiste positie stonden ten opzichte van de stand van de motoren. Waardoor de motoren vast liepen.

Bedankt voor het meedenken iig!

Met heating bedoel in eigenlijk defroster

855 2.5 10v - 412-21