850 op lpg en een powerfilter, kan dit?

Gestart door YoeriR, 26-08-2011 15:06:12

Vorige topic - Volgende topic

YoeriR

hej mede roffelaars!

ik heb wederom een vraag betreffende een powerfilter.
de één zegt: "ja powerfilter op een lpg g1 instalatie kan makkelijk en geeft geen problemen."
terwijl de ander zegt: "neeeeehhhjjj niet doen, funest voor je motor!"

WAT IS HET NU???
ik wil namelijk een leuk geluid en ietsie meer pk (hoef niet veel)

greetz,

Yoeri

Ludo

Even zoeken, er is al menig keer over geschreven.
Als je nou gewoon een sportuitlaat monteert, denk je ook al dat je een pak meer vermogen hebt.
Dat is toch al iets...

:evil:

Sven850

Als je het zeker wilt weten haal je toch gewoon bij de halfords oid een filtertje van 2 tientjes, als dat goed gaat kan je altijd nog een K&N of green of iets in de trand halen. Of misschien heeft iemand er 1 liggen die je kan proberen bij jou in de buurt.
XC40 T4 Recharge

YoeriR

Citaat van: Sven850 op 26-08-2011 18:41:15
Als je het zeker wilt weten haal je toch gewoon bij de halfords oid een filtertje van 2 tientjes, als dat goed gaat kan je altijd nog een K&N of green of iets in de trand halen. Of misschien heeft iemand er 1 liggen die je kan proberen bij jou in de buurt.

hoe weet ik of het goed gaat? en hoe weet ik of het niet goed gaat? waar merk ik dat aan??

Citaat van: Ludo op 26-08-2011 16:49:11
Even zoeken, er is al menig keer over geschreven.
Als je nou gewoon een sportuitlaat monteert, denk je ook al dat je een pak meer vermogen hebt.
Dat is toch al iets...

:evil:

heb al gezocht en vandaar mijn verwarring... zie mijn uitleg...

daytonawim

K&N inleg kan prima, open air zou ik zeker niet doen

Ramses II

Ik kan niets bedenken waarom dit slecht zou zijn wanneer ie op LPG loopt dus ben erg benieuwd... waarom niet?  :eusa_think:

Domaso

Op mijn GLT op LPG ook een open luchtfilter geprobeerd. Liep echter slechter dan met een dichte filter.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

YoeriR

Er werd gezegd dat bij de oude lpg installaties, een openlucht filter het vernevel systeem naar zn grootje zou helpen

daytonawim

Gewoon eerst eens de ristrictie in het luchtfilterhuis verwijderen, VVIS tuning, en een gasklep van een 960 monteren (65 mm).

dat bengt in elk geval wat :-)  (kosten geschat rond de 125 euro)

Sven850

Citaat van: daytonawim op 26-08-2011 20:43:51
Gewoon eerst eens de ristrictie in het luchtfilterhuis verwijderen, VVIS tuning, en een gasklep van een 960 monteren (65 mm).

dat bengt in elk geval wat :-)  (kosten geschat rond de 125 euro)

Dan zit je nog steeds met de venturi ring bij een verdamper installatie.
XC40 T4 Recharge

daytonawim

LPG met een verdamper en een gasring werkt middels de zuigende werking in het inlaat traject, als dit traject korter gemaakt wordt zal dat invloed hebben op de werking, net zoals de rijwind niet rechtstreeks in het luchtfilter behoort te komen

daytonawim

Dit is uitvoerig getest, resultaten waren zonder gasring  beter dan met gasring maar wel merkbaar heb ik tenminste begrepen.

Ramses II

Citaat van: daytonawim op 26-08-2011 20:46:12
LPG met een verdamper en een gasring werkt middels de zuigende werking in het inlaat traject, als dit traject korter gemaakt wordt zal dat invloed hebben op de werking, net zoals de rijwind niet rechtstreeks in het luchtfilter behoort te komen
De onderdruk in het inlaattraject zal door het plaatsen van een filter met een hogere cappaciteit lager worden. Echter wanneer je je verdamper daar netjes op afstelt zodat het mengsel klopt zal zie ik hier echt geen kwaad in.

daytonawim

Zie het zo, als dat idd wat zou brengen, reed het hele forum er al mee rond.

Ramses II

Citaat van: YoeriR op 26-08-2011 20:43:40
Er werd gezegd dat bij de oude lpg installaties, een openlucht filter het vernevel systeem naar zn grootje zou helpen
Ik weet niet wat voor mengstuk er over het algemeen op een 850 geplaatst wordt maar dit zal vast (simpel gezegd) een aluminium ring zijn met rondom gaatjes zijn waarop de toevoer van t gas aangesloten zit. Daarin beweegt niets en kan dus ook niet stuk gaan... hooguit vervuilen of verstopt raken.