Volvo 850 T-5R (Hulp gezocht)

Gestart door Guus van Leer, 27-08-2011 13:57:04

Vorige topic - Volgende topic

Guus van Leer

Hallo.

Ik ben bezig met de aanschaf van een Volvo 850 T-5R.

Nu heb ik zojuist proefgereden en nu houd de auto bij het loslaten van het gaspedaal, ongeveer 2 seconden zijn gas vast.

Enig idee waar dat aan kan liggen?

Gr Guus

daytonawim

Vuile stationairregelaar, loopt ie wel strak 850 rpm stationair ?

Geef es een link naar de auto  ;D

Jack v

Had Arjen hier van de weeek niet iets over dat dit softwarematig geregeld wordt :eusa_think:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daytonawim

Dat ging over dat bij het overschakelen , je toeren eerst oplopen en dan afzakken.

Toeren vasthouden, zou ik eerst  in vuil zoeken  Gasklep, stationairregelaar e.d.

Teddy81

Maar er zijn er veel meer die dat doen, ik zou me er dus niet al te veel zorgen over maken! Ja het is wel irritant inderdaad! ;D

MikeyQR

Citaat van: Guus van Leer op 27-08-2011 13:57:04
Hallo.

Ik ben bezig met de aanschaf van een Volvo 850 T-5R.

Nu heb ik zojuist proefgereden en nu houd de auto bij het loslaten van het gaspedaal, ongeveer 2 seconden zijn gas vast.

Enig idee waar dat aan kan liggen?

Gr Guus
Citaat van: Teddy81 op 27-08-2011 15:42:30
Maar er zijn er veel meer die dat doen, ik zou me er dus niet al te veel zorgen over maken! Ja het is wel irritant inderdaad! ;D

Ja het is inderdaad irritant  :eusa_shifty: , maar het hoort gewoon bij een T-5(R).

Rob850turbo

een goede reden om een AT te kopen

grijzev70tdi

Heb liever een handbak die wat blijft hangen dan een automaat. Tenzij ik oud en grijs word en niet meer kan schakelen... ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

arjen850

Citaat van: daytonawim op 27-08-2011 14:09:42
Dat ging over dat bij het overschakelen , je toeren eerst oplopen en dan afzakken.

Toeren vasthouden, zou ik eerst  in vuil zoeken  Gasklep, stationairregelaar e.d.

Onder de 2500 toeren stijgt het iets bij het overschakelen, tot 3250 ongeveer zakt het redelijk snel, en daar boven blijft hij echt even hangen.
Ben hier al veel mee bezig geweest, idd bij de dealer neergelegd, maar ook bij Fasttech. Is gewoon niets aan te doen. Je gasklep zo schoon mogelijk houden, das eigenlijk het enige.
Volgens Fasttech, had de mijne er weinig last van, hij reed niet eerder T-5R(R) die het zo weinig deed als de mijne.
Terwijl ik het ook wel irritant vind.
Mee leren leven is het devies ;)

Vulk

Ik heb het eigenlijk nooit als storend ervaren, integendeel.

rifwachter

Ik heb 5 jaar een 855R gehad die dit ook doet, bij de dealer gaven ze ook aan dat het eigenlijk bij de auto hoorde, niets aan doen.

Je went er wel aan.

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

arjen850

Mij is verteld dat bij snel accelereren het toerental niet snel terugvalt om weer in een gunstig toerental terug te komen na het schakelen..

MikeyQR

Citaat van: Jack v op 27-08-2011 14:05:08
Had Arjen hier van de weeek niet iets over dat dit softwarematig geregeld wordt :eusa_think:
Citaat van: arjen850 op 28-08-2011 17:10:03
Mij is verteld dat bij snel accelereren het toerental niet snel terugvalt om weer in een gunstig toerental terug te komen na het schakelen..

Ik denk ook inderdaad dat het software matig zo hoort om het turbogat niet te groot te maken bij accelereren en houd dan ook je gasklep even open, anders zou de turbodruk weer helemaal opnieuw opgebouwd moeten worden bij gas los en nu een stuk minder.

Scooby Doo

Citaat van: grijzev70tdi op 27-08-2011 17:51:46
Heb liever een handbak die wat blijft hangen dan een automaat. Tenzij ik oud en grijs word en niet meer kan schakelen... ;D

Doe mij maar automaatje, sta veel te veel in de file. Schakel al de hele dag met de camion. :eusa_shifty:
Enne, automaatje sprint toch net iets leuker weg, schakelt sneller op dan jij kan.  :P
Puppy Power!!!

grijzev70tdi

Citaat van: Scooby Doo op 28-08-2011 23:58:08
Citaat van: grijzev70tdi op 27-08-2011 17:51:46

Doe mij maar automaatje, sta veel te veel in de file. Schakel al de hele dag met de camion. :eusa_shifty:
Enne, automaatje sprint toch net iets leuker weg, schakelt sneller op dan jij kan.  :P

Als je veel in de file staat is het idd ideaal. Maar met een handbak kun je toch iets leuker spelen, en je doet nog eens wat onderweg ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder