We krijgen het spruitstuk niet los!

Gestart door Carbage, 27-08-2011 18:56:59

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Met een "kleine" vacuum lek zit je meestal rond de 12 a 1300 rpm (tenminste das mijn ervaring)

Sluit je gasklep wel helemaal ?

Anders zou ik toch nog eens goed naar je stationair regelaar kijken.

zitten de stekker goed op de stationair regelaar en de gasklepsensor ?

en niet te vergeten, zit je spuitstuk wel helemaal goed vast,  ook je pakking er goed tussen ?

wepster

heb je het stangetje van je gasklepbediening niet per ongeluk verdraait dit is mij namelijk ook eens overkomen en bleek de klep te ver open te staan  :eusa_wall:
koppel het stangetje eens af en laat de auto dan lopen weet je meteen of je in het mechanisch gedeelte moet gaan zoeken daar de klep dan in de rust stand staat dus normaal gewoon de 850 rpm moet maken .

Carbage

Thnx jongens voor het meedenken! echt een super forum.

K heb de ''dader'' gevonden, een vacuumlek in het slangetje van de injectorrail!
Nu nog even een nieuwe bestellen en dan hopen dat het hierdoor komt!

Nu de volgende operatie! een lekker kleppedekselpakking. K heb het ''spul'' al gehaald, zo'n tube.

Waar moet ik op letten en wat zijn de stappen voor het vervangen van de pakking?

Carbage

Verdorie, ik heb het kapotte vacuumslangetje vervangen! het toerental is nu 1400 ipv 1900. Iemand een idee? het toerental schommelt nog wel een beetje! misschien toch de stationair regelaar?

Carbage

Ohja, en als ik het vacuumslangetje wat in het spruitstuk zit geschroefd loshaal gaat het toerental wel naar 850/900? iemand een idee.

K wil het toch wel graag weer goed hebben!

thuur

Citaat van: Carbage op 01-10-2011 19:01:59
Ohja, en als ik het vacuumslangetje wat in het spruitstuk zit geschroefd loshaal gaat het toerental wel naar 850/900? iemand een idee.

K wil het toch wel graag weer goed hebben!

"het vacuumslangetje wat in het spruitstuk zit geschroefd" ... :eusa_think:

Gr ???

Ludo

Ik vermoed dat er bedoeld word, het slangetje dat naar de evap klep gaat.
?

UserID6342

Foto misschien dan hebben we ook een idee ;D

Carbage

Nou het slangetje zit aan de ene kan in het spruitstuk geschroefd. En het andere uiteinde komt uit boven de radiator.

Carbage

Ik probeer een foto te uploaden, bluetooth heeft er vandaag niet zo'n zin in!

Misha

Die van de MAP sensor ? Blokje dat boven de radiator zit ?

In wezen maak je dan een valse lucht situatie, daar gaan ze meestal hoger van lopen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Carbage

Ja klopt, dat blokje boven de radiator. Bij mij gaat ie er juist lager van lopen!

Ik ga eerst de stationair regelaar maar eens schoonmaken, kwestie van slangetjes losmaken, de stekker eruit en dan in de benzine laten weken?

Jack v

remmenreiniger is beter, nachtje laten weken. Dan leeg laten lopen en e=smeren met teflonspray of wd40.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Misha

Citaat van: Jack v op 02-10-2011 18:56:09
remmenreiniger is beter, nachtje laten weken. Dan leeg laten lopen en e=smeren met teflonspray of wd40.
Nu is het spul nogal vluchtig, ik liet hem altijd weken in een dichte jampot dan weet je zeker dat het er 's ochtends ook nog inzit.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Gewoon die EVAP klep loskoppelen en het slangetje uit het spruitstuk afdichten.
Ik had het ook bij de 850, continu 1200 toeren lopen, zodra het ding losgekoppeld was liep ie netjes :D