Volvo 850R sedan, Volvo S60R, Volvo XC70 D5 en de paarse S70 van Rifwachter.

Gestart door rifwachter, 27-08-2011 20:03:11

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Dat deed ik zelfs nog dezelfde dag van de aankoop van mijn C70, op weg naar huis van Italië  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

robert31

:eusa_shhh:Maar niet uitrekenen wat die km's hebben gekost.
Ik rij bijna elke dag met de cabrio :eusa_dance:. Ik heb er in een goeie maand nu 2000km mee gereden...En dat met die warmte, is echt een straf :angel:
Ik word alleen chagarijnig als het dak niet open kan...
Grt Rob

-D©©©L-

Citaat van: The Volvoboy op 21-08-2012 11:00:25
dik 1300 km, dat deden wij in 2 dagen, enkele reis naar Zuid Frankrijk ;D

Dat is enkele reis naar "de zaak" in slowakije.  dat kan zat op 1 dag. in 2 dagen kan je heen en weer en nog een halve dag werken.

The Volvoboy

Citaat van: -D©©©L- op 21-08-2012 18:46:04
Citaat van: The Volvoboy op 21-08-2012 11:00:25
dik 1300 km, dat deden wij in 2 dagen, enkele reis naar Zuid Frankrijk ;D

Dat is enkele reis naar "de zaak" in slowakije.  dat kan zat op 1 dag. in 2 dagen kan je heen en weer en nog een halve dag werken.

Bij ons hing er wel een caravan achter :P
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

rifwachter

Citaat van: Sbv op 21-08-2012 10:56:36
Zonde om maar zo weinig met een auto te rijden zou ik zelf zeggen.
Lekker het lease hok enkel zakelijk rijden en dan genieten van de R en de cabrio

Ik weet het....

IK ben jaloers op de vele liefhebbers die zelf kunnen sleutelen aan hun auto.   Ondanks dat ik bijna 15 jaar als service technicus bij Douwe Egberts sleutel aan de zakelijke koffiemachine markt heb ik nog nooit een remblok vervangen, ik ben afhankelijk van andere mensen.

Nummerplaatjes, lampjes, accu, grill, motorkapontgendeling en velgen wisselen lukt nog wel, maar daar houd mij ervaring op.

De astra kost mij 180 euro netto in de maand, met onbeperk gebruik van de tankpas.  Dit geeft veel zekerheid, en elke 3 jaar een nieuwe auto.

De 850R kost 103 euro per maand aan wegenbelasting, de winst zou dan 73 euro zijn, maar daar komen de gebruikskosten en onderhoud nog bij.

Daarbij komt dat de cabrio en de 850R zeker 7 maanden per jaar geschorst zijn, echt hobby.

Als geld geen enkele rol zou spelen dan was de keus niet zo moeilijk, dan was mijn dagenlijkse auto de geweldige 850R sedan automaat,609.

Ik heb nog nooit in een volvo gereden die zo goed bij mij past als deze, zelfs een volvo T6 of V8 kan hier niet aan tippen.

Ik snap nog steeds niet dat Marco deze R voor een weggeefprijs heeft laten gaan....................................maar ik ben er erg blij mee.   :laugh:

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

rifwachter

Dit hoort ook een beetje bij de Rode R.

Het blog wat Marco heeft gemaakt over deze auto.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15880.0.html

Als je dit niet goed vind Marco dan hoor ik het graag, dan zal ik deze link met veel toegevoegde waarde verwijderen.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

elianmars

Citaat van: rifwachter op 21-08-2012 19:53:39
IK ben jaloers op de vele liefhebbers die zelf kunnen sleutelen aan hun auto.   Ondanks dat ik bijna 15 jaar als service technicus bij Douwe Egberts sleutel aan de zakelijke koffiemachine markt heb ik nog nooit een remblok vervangen, ik ben afhankelijk van andere mensen.

Voordat ik de 850 kocht, had ik nog nooit aan auto's gesleuteld. Het is begonnen toen ik op dit forum terecht kwam. Daardoor ben ik het allemaal zelf gaan proberen. Vooral doordat alles hier heel goed is uitgelegd en als ik ergens niet uitkwam, kreeg ik altijd wel raad.
Het is echt leuk om te doen.
Soms gaat het wel eens mis, maar daar leer je alleen maar van.

Sbv

Voor mij hetzelfde. Het is dat vrouwlief de S70 de sloot in reed waardoor ik eea ben gaan doen en daarbij een hoop leuke mensen heb leren kennen. Ik ban haar nog steeds dankbaar daarvoor

UserID6342

Een heel eind mee eens.  Het is ook gewoon een kwestie van 'durven' Rene, er zijn meer als genoeg mensen op het forum aanwezig die je altijd willen helpen met de auto, worst waarmee !  Dat is ook de kracht van het forum, "elkaar willen helpen !"  Nu nog je eigen 'durf '/ 'lef' om het aan te pakken !  Als je er eenmaal aan begint zul je zien dat het heel verslavend kan werken ;D

Boeijke

Met dirk eens.

Anders gewoon een keer voor een prikkie een sloper kopen. Leer je echt veel van. En van de onderdelen die je kunt verkopen kun je de kosten altijd wel op 0 houden.
Soort van gratis zelfstudie die niets kost behalve tijd.

rifwachter

De kerstman is vroeg dit jaar. ;D

Vanmorgen met RobertC70 tot overeenstemming gekomen om zijn set 4*BBS Triton, met 225-40-18" door de kerstman in December hier onder de boom te laten  leggen.   Bij Robert liggen ze goed, en ik heb de C70 cabrio ook al geschorst dus is een klein klusje voor in het voorjaar.  Tussen kerst en oud&nieuw ben ik een weekje vrij en ga ze dan ophalen.

Ik was eigenlijk op zoek naar een set 17" propus-C velg als vervanging van de 17" canisto set,  maar de grotere versie zal ook zeer mooi staan onder de zwarte cabrio.

Hier de set toen deze nog onder de C70 van RobertC70 gemonteerd waren.

Martijn_B

Mooie upgrade! Wanneer gaan we die rooie nu eens poetsen? ;)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

rifwachter

Citaat van: Martijn_B op 24-09-2012 18:49:37

????????????    die rooie poetsen?  heb ik iets gemist?

Die rode zal volgend jaar iets meer aandacht krijgen, mooie foto's maken van de R.

Eerst iets opvolgen wat ik ergens anders als tip van Dirk heb gelezen, iets met slecht/niet sluitende zekeringkastje en iets met een alu stripje.

2e paasdag 2013 zal hij weer glimmen op de Rode R meeting.

UserID6342

Mooi wielen Rene, lijken wel iets op de Rials Daytona's ;D

(Duikt weg nu) ;D :evil: ;D

arjen850

Citaat van: rifwachter op 24-09-2012 18:51:12
Citaat van: Martijn_B op 24-09-2012 18:49:37

????????????    die rooie poetsen?  heb ik iets gemist?

Die rode zal volgend jaar iets meer aandacht krijgen, mooie foto's maken van de R.

Eerst iets opvolgen wat ik ergens anders als tip van Dirk heb gelezen, iets met slecht/niet sluitende zekeringkastje en iets met een alu stripje.

2e paasdag 2013 zal hij weer glimmen op de Rode R meeting.

Zo is het :eusa_clap: