Hoe leer behandelen

Gestart door Volvo S70, 28-08-2011 12:13:41

Vorige topic - Volgende topic

Volvo S70

moet de lederen bekleding nou af en toe behandeld worden? hoe kan je dit zelf het beste doen? het gaat om een S70 met zwart lederen stoelen.

daytonawim

Leer regelmatig behandelen, zodat het schoon en soepel blijft, dan voorkom je scheuren en slijtage.

Tja, met welk spul de leer looijer zal wel goei spul hebben, ik gebruik meestal iets van turtle.

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Volvo S70

om de hoeveel tijd moet dit gebeuren? en hoe kan je dit het beste doen? gewoon opwrijven?

rifwachter

Dit kun je bij de dealer kopen voor het leer.

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

NinaPaul

Citaat van: Volvo S70 op 28-08-2011 18:32:50
om de hoeveel tijd moet dit gebeuren? en hoe kan je dit het beste doen? gewoon opwrijven?

Citeerhttp://www.driven2shine.nl/meguiars-g7214eu-gold-class-rich-leather-cleaner-conditioner.html

Deze gebruik ik elke 2 maanden geeft een zeer goed resultaat.

Deze zachte cleaner conditioner kan je zo vaak gebruiken als je wil. Hoe vaak je het nodig hebt hangt af van het gebruik (in uitstappen, vervuiling) en zonuren (uv-straling). Ikzelf doe het elke 2 maanden voor auto's die vaak buiten staan.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

francois

Volvo S70

NinaPaul

Nooit gebruikt (voor leer), maar ik kan me niet voorstellen dat het snel genoeg intrekt. Ook ben ik bang dat er residu achter blijft.
Schoonmaken ermee zal zeker niet lukken.

Een pot nivea zalf kost per 100ml € 2,40
En bus meguires zoals hierboven gelinkt (zonder forum korting) € 3.62 per 100ml
-Gottfried Leibniz

stefanhuijser

Ik weet dat bodylotion ook vaak gebruikt wordt op motorpakken, schijnt prima te werken.
Ik blijf er alleen altijd bij dat een product speciaal ontwikkeld voor auto leer de beste oplossing is.

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

JeroenV

Citaat van: Volvo S70 op 28-08-2011 12:13:41
moet de lederen bekleding nou af en toe behandeld worden? hoe kan je dit zelf het beste doen? het gaat om een S70 met zwart lederen stoelen.

Je kunt ook hier eens kijken : www.mooi-leer.nl

Wij gebruiken dit spul (poetsbedrijf) en zijn er meer dan tevreden over.

Op deze website vind je ook een filmpje oer hoe en wat met leder..

MrN

Citaat van: stefanhuijser op 04-09-2011 13:46:01
Ik weet dat bodylotion ook vaak gebruikt wordt op motorpakken, schijnt prima te werken.
Ik blijf er alleen altijd bij dat een product speciaal ontwikkeld voor auto leer de beste oplossing is.

Gr. Stefan

Met bodylotion heb ik ook goede ervaringen, echter niet te dik insmeren en goed uitwrijven anders gaat het vlekken en afgeven!

V70 classic

Citaat van: MrN op 04-09-2011 21:11:12
Citaat van: stefanhuijser op 04-09-2011 13:46:01

Gr. Stefan

Met bodylotion heb ik ook goede ervaringen, echter niet te dik insmeren en goed uitwrijven anders gaat het vlekken en afgeven!

Zal ik dat er volgende week eens in smeren  :angel: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Martijn_B

Naar mijn inzien hoort leer een mooie 'matte' look te hebben en niet te glimmen. (glimmend leer = vies leer).
Ook hoort het niet te glijden maar lekker soepel doch stroef te zijn. Dit bereik je niet met leervet (v-e-t) of bodylotion (olie..) maar met een degelijk product geschikt voor autoleer.  Ook niet het product wat je voor de eetkamertafelstoellen gebruikt, de belasting en wrijving op een autostoel is heel anders en hoger. Echter ook hier gaat het er denk ik maar net om hoe hoog je de lat wil leggen.. Maar voor die €10-20 zou ik eens investeren in een goede lederconditioner :)

Links is onbehandeld, rechts is schoon en in de conditioner:
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software