Welke koffiezetter i.p.v. Senseo?

Gestart door niwesa, 30-08-2011 12:14:07

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: Ben op 30-08-2011 13:39:12
Wij hadden een Bosch apparaat van rond de €500.

Onze Bosch kostte nog geen 100 euro in RVS-uitvoering en doet al 6 jaar probleemloos dienst.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

-D©©©L-

niwesa

Veel reacties, naar de volautomaten heb ik ook gekeken. Maar ik ben zo bang dat die servicebeurten zo duur zijn. Al zijn onze Senseo apparaten beide nog een anderhalf jaar meegegaan, voor de prijs van een service beurt kun je bijna 3 nieuwe senseo apparaten kopen.

Slimste is een gewoon filterapparaat, maar ik vind het zo gemakkelijk met die padjes omdat ik dus meestal even een bakje voor mij zelf zet.

Lastigste is gewoon ook al die verschillende recenties. Zie dat er ook Petra apparaten zijn die goed scoren. maar die vindt je dan ook weer onder het merk Princess.

http://www.youtube.com/watch?v=ZbCpb5aUudk
Verkoopt helaas zijn mooie V70

R.Bijl

kijk ook eens naar de koffie machines van Jura!

www.jura.nl

suc6
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

niwesa

De Jura heb ik onlangs bekeken in Amersfoort bij de Kookwinkel. Schitterende apparaten. Maar wel duur.
Dan krijg je dus na 4000 kopjes een servicebeurt. Dat is al na een jaar dus. Maar als ik het geld had.......

Iemand toevallig ervaring met deze;

http://www.wmf.nl/koffiepadmachine/koffiepadmachine-wmf-10_82512043.html?sid=5B04683C-EF27-488D-A58B-7168AE0FF792

Ziet er wel heel goed uit.

t5karel

Al jaren een koffieautomaat van Cafebar.
Voldoet prima,1 druk op de knop en klaar :eusa_dance:
Vooral als je net wakker bent 's morgens,geen gehannes met padjes of filters pruttel :eusa_sick:
Of het lekker is? Weet ik niet,alles went ;D ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

rifwachter

Citaat van: niwesa op 30-08-2011 14:33:33
Veel reacties, naar de volautomaten heb ik ook gekeken. Maar ik ben zo bang dat die servicebeurten zo duur zijn. Al zijn onze Senseo apparaten beide nog een anderhalf jaar meegegaan, voor de prijs van een service beurt kun je bijna 3 nieuwe senseo apparaten kopen.

Ben ik zo duur?  ;D
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Marc O.

Hebben al bijna 10 jaar een Siemens Porsche Design, nooit problemen mee gehad. Je moet maar zo denken: alles is een vooruitgang vergeleken met een Senseo.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Walter

Mijn Nespresso gaat ook al jaren mee. En de cups bestel je eenvoudig via internet of de telefoon, volgende dag in huis. Das nog makkelijk dan naar de supermarkt gaan. Neem wel de nespresso cups en niet die van DE want dan ben je je smaak voordeel (mijn mening!!!) helemaal kwijt. Senseo smaak was ik helemaal zat... Weet niet waar dat aan lag

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

UserID6342

Waarom niet gewoon een simpel koffiezetapparaat bij de Makro of Blokker halen voor een paar tientjes ?  Een jaar houd tie het altijd wel uit en als tie daarna kapot gaat donder je 'm gewoon weg en koopt een nieuwe.  Bovendien een gewoon vers bakkie (ja, uit zo'n ouderwets koffiemachien) is vele malen lekkerder als een Senseo, of hoe al die zooi ook mag heten. (vind ik dan)

Ik en Jeff zetten hier vrij veel koffie per dag en toch is ieder bakkie weer lekker.  Als ik bij mensen kom en ik krijg zo'n Senseo geval, laat ik het vaak staan. 1 slok is al voldoende om niet verder te drinken.

niwesa

Het ouderwetse apparaat hebben wij ook nog staan. Is inderdaad erg lekker, maar mijn luiheid wint het dan toch.
Het is net als met zoveel andere zaken in het leven als je er eenmaal aan gewend bent.......

Maar de knoop is doorgehakt, het worden weer pads, heb me overigens laten vertellen dat er ook gemalen koffie in kan.

http://www.wmf.nl/wmf-10/product-film_82512137.html?sid=45EBE5A3-80BA-44AE-93D5-787B925F8D0D

Dus als je een keer in de buurt bent, misschien dat dit apparaat je kan overtuigen. En anders heb ik nog wel een leuk klusje aan de mijn V70 ...... zet ik ondertussen als nog een lekkere bak leut voor je met het normale apparaat.  :eusa_angel:

Walter

sjieke machine, veel plezier ermee!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

niwesa

Alles went, zelfs Senseo .....................

Maar het grote verschil zit hem toch in de pads. Zelf vind ik de pads van de Aldi toch echt wel lekker.

LPGLE

Citaat van: niwesa op 30-08-2011 17:12:20
Alles went, zelfs Senseo .....................

Maar het grote verschil zit hem toch in de pads. Zelf vind ik de pads van de Aldi toch echt wel lekker.
Met Aldi pads heeft het mij een nieuwe machine 'gekost' ...
:eusa_hand:

De oude senseo was al heel wat jaar in gebruik , en opeens kreeg ik maar halve kopjes .
Zoeken op internet ....afstellen met een schroefje aan de onderzijde was mogelijk ...> geen resultaat .....
ontkalken ...> geen resultaat .... Vanwege zijn goede dienstjaren , met pension in de kliko .
En er kwam de nieuwe vierkante versie van senseo .
Zo ongeveer op hetzelfde moment dat de vuilnis auto smorgens voor rijdt , en ik de kliko omgekiepert zie worden in de vrachtauto .....
zie ik tot verbazing dat óók de nieuwe machine ( met aldi pads ) halve kopjes af geeft . :eusa_wall:
De vrachtwagen reed al de straat uit ..... :eusa_shifty:
gebeld met flips .....meneer welke pads gebruikt u ?.....  ;  Aldi ..... ,  gebruikt u maar eens douwe egberts , en jawel hoor een vol bakkie leut .
:eusa_doh: