turbo vraag

Gestart door animalT5R, 10-06-2004 19:23:47

Vorige topic - Volgende topic

animalT5R

ik zou het echt niet weten johann,of er aan de wastegate arm is gezeten,zoals ik al eerder vermeldde ben ik nieuw met het merk volvo,was altijd al een droomauto voor me en het is de eerste auto met een turbo,dus hier ben ik helemaal leek in.
maar kan dit eenigzins kwaad als ik hier zo mee doorrij?
m.v.gr.
johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Johann

Citaat van: animalT5R op 14-06-2004 22:40:53
ik zou het echt niet weten johann,of er aan de wastegate arm is gezeten,zoals ik al eerder vermeldde ben ik nieuw met het merk volvo,was altijd al een droomauto voor me en het is de eerste auto met een turbo,dus hier ben ik helemaal leek in.
maar kan dit eenigzins kwaad als ik hier zo mee doorrij?
m.v.gr.
johan

Ik zou er wel even naar laten kijken, In principe kan er tot 1 bar niets fout gaan maar als je het over 1-2 mm over het witte hebt en dan voor langere tijd, 1000-2000 toeren ofzo, dan heb je kans dat de motor te weining brandstof gaat krijgen.
Er zit wel een beveiliging op, de zgn fuel cut defender, maar die grijpt alleen in als de motor extreem schraal gaat draaien.
Even de slangen nalopen.

M a r c

Citaat van: Ludo op 14-06-2004 22:35:30

ps: als je een vacuumslangetje lek hebt zoals Johann beschrijft is dat herkenbaar als je in de lage toeren al hoge druk hebt.

Nee, jij bedoelt de slang naar de wg-actuator, dat is geen vacuumslang! Bij een lekke vacuumslang of een lekke intercoolerslang mis je turbodruk.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: Ludo op 14-06-2004 23:06:48
ja klopt marc, ik zat fout daarmee.

Ik dacht al, Ludo die is inmiddels toch ook al wat meer bekend met de 850 turbo's....   ;)  ;D  Zie ik je zaterdag in Goes?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl