turbo vraag

Gestart door animalT5R, 10-06-2004 19:23:47

Vorige topic - Volgende topic

animalT5R

hallo,
aangezien ik nieuw ben op het forum en met volvo heb ik een vraag,
als ik de auto lekker warm heb gereden, en ik ga volgas,slaat de turbometer niet volledig rechts de hoek in  ???
hij blaas wel volledig af als ik doorschakel en hij pluimt ook geen wit/blauwe rook,loopt mooi stationair<900tpm>
naar mijn beleving deed ie dit wel..
laat de turbo,als ik thuiskom,een minuut of 3 afkoelen dwz laat de motor nog 3 min stationair draaien voordat ik em uitzet.
heeft iemand er een antwoord voor??
b.v.d.
johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

CeeBee

voor ik m'n auto chipte bleef de wijzer ook een 2,3mm uit de hoek staan.
nu vliegt hij eroverheen, de auto vliegt zelf ook nu trouwens. ;D
chris
V70N 2.5T AWD

animalT5R

@chris:
hij deed dit ook, maar vanavond deed ie dit ineens niet meer helemaal.
zou dit aan de weersomstandigheden kunnen liggen?
maak me er niet druk om,maar vraag me af hoe dit zou kunnen komen.

gr.johan

JCviggen

Met mijn T-5R krijg ik de meter ook maar een 70% in het witte gedeelte, is normaal zonder aangepaste chip...
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

animalT5R

heb ik nog een vraag,wonen er ook forumleden met een T5R in de kop van noord-holland?
ik heb nu het vage vermoeden dat mijn T5R dus gechipt is,want ik heb dus wel de volle          
t u r b o druk tot mijn beschikking.
indien er leden in de buurt wonen dat die mij verder kunnen helpen door b.v. een rondje mee kunnen rijden o.i.d.
aangezien ik net met me eerste 850 t begin weet ik hier nog te weinig van af om hierover te kunnen oordelen,maar 1 ding weet ik wel,hij slaat echt helemaal in de hoek.
wie kan me helpen op dit punt??
m.v.gr.
johan

M a r c

No doubt about it: hij is gechipped. Alleen heb je ergens een lek als ie nu nog maar 70% uitslaat, of een gare turbo.....  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

animalT5R

hij heb dat 1 keer gedaan toen het regenachtig was,hij heb er nu totaal geen last meer van.
gr,johan

JCviggen

test even de acelleratiecijfers 80-120 en zo en vergelijk met standaard, weet je het meteen
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

ed

Precies. Even in zijn 3, bij 60 druk opbouwen en bij 80 de stopwatch indrukken. Bij 120 weer, en even posten die cijfers.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

animalT5R

heb vanavond de test gedaan en de cijfers zijn van 80 tot 120 in de derde versnelling 5,26 sec.
weet niet wat het standaard moet zijn,misschien kan iemand dat mij vertellen?
m.v.gr.
johan

Johann

Citaat van: animalT5R op 14-06-2004 22:08:45
heb vanavond de test gedaan en de cijfers zijn van 80 tot 120 in de derde versnelling 5,26 sec.
weet niet wat het standaard moet zijn,misschien kan iemand dat mij vertellen?
m.v.gr.
johan

Oei.. ;D

Standaard lijkt mij.

animalT5R

maar leg mij dan eens uit waarom de turbodrukmeter helemaal de hoek inslaat en er af en toe zelfs voorbij gaat een mm of 1 a 2...
ik snap het niet meer,niet dat de auto er minder om gaat rijden ofzo,maar klopt mijn drukmeter niet meer of is er iets met de turbo??
wie helpt me.
gr
johan

Johann

Citaat van: Ludo op 14-06-2004 22:23:0280-120 is dan eerder dicht bij de 4sec.  ;D

Oei.. ;D

Zou een lekke slang kunnen zijn maar dan tussen de compressor en de wastegate of de drukregelklep stuk..
Waarom de auto er niets mee doet? Misschien de onsteking terug regelen omdat ie tegen pingelen aan zit?
Beetje moeilijk. Ligt er ook aan hoe lang de meter in de hoek blijft staan.

animalT5R

@ludo:rij jij met een gechipte t5r?
note: het gaat hier wel om een italiaanse 2.0 t5r<import>

Johann

Citaat van: animalT5R op 14-06-2004 22:30:07
@ludo:rij jij met een gechipte t5r?
note: het gaat hier wel om een italiaanse 2.0 t5r<import>

Maximale laaddruk B5204T met elektronische regelaar, 20 graden C en 5100 toeren vollast is 66 Kpa +/- 7 Kpa.
Dit zou ongeveer 2/3 op het wit van de meter zijn. Mocht men aan de wastegate arm hebben zitten draaien dan kan hij hoger staan.