meer vermogen maar wat is het beste

Gestart door michael 850 t5, 18-10-2011 23:33:05

Vorige topic - Volgende topic

JCviggen

Plug en play, alleen even nieuwe tapeinden en een paar pakkingen gebruiken als het kan.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Piet

En vooral ook moertjes. Is zeer goed zelf te doen.
Alleen wel heel rustig daarna naar de tuner rijden

Turbo-Geek

Ik heb zelf ook 6 weken rond gereden met een 19T en 3"DP op een 15G MTE tune voordat ik hem custom kon laten chippen.
Gewoon normaal rijden met beleid enverstand af en toe een beetje boost gaat prima (ontkom je soms niet aan bij bijv. invoegen of inhalen), en dus gewoon geen Volgas geven.
Rijd een automaat dus dat scheelt ook wel wat.

Bij voorkeur asap laten mappen natuurlijk.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Piet

Kan snel gebeurd zijn met een 19t, beetje te veel gas bij lage toeren en .....
Better safe then sorry!

M a r c

Citaat van: JCviggen op 19-10-2011 15:33:29
Die bougies, kan goed gaan maar is bekent dat ze durven afbreken met mogelijke schade tot gevolg. Zou zelf het risico niet gelijk willen lopen, het is "maar" een bougie en je gaat er geen pk's mee winnen.

Klopt, ga je geen pk's mee winnen, maar de ene bougie doet zijn werk wel beter dan de andere.... sommige bougies creeren veel eerder misfires dan Denso. Is zeker belangrijk bij stevig getunede motoren. En van die afgebroken tips gaan inderdaad wat (oude) horrorverhalen op internet de ronde, maar in zeker de 6 á 7 jaar dat ik ze al verkoop (en ik verkoop er jaarlijks héél veel) heb ik dat nog nooit meegemaakt.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Citaat van: M a r c op 20-10-2011 20:42:03
in zeker de 6 á 7 jaar dat ik ze al verkoop (en ik verkoop er jaarlijks héél veel) heb ik dat nog nooit meegemaakt.

Dat geloof ik absoluut, maar heb al wel vaak met eigen ogen gezien dat ze na een paar duizend kilometer gewoon "op" zijn.

Heb veel met koperen champions gereden van 1€ per stuk en ze uit verveling vervangen na 20.000km bij vermogens een stuk over de 400pk met standaard bobine die er 200.000 op had zitten. Als je misfires hebt dan mag de gap iets kleiner dan standaard maar daar heb ik nooit last van gehad (ook niet bij 1.8 bar)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Piet

Kortom geen duidelijke voordelen wat betreft de  denso's, alleen maar nadelen (al was het alleen al de veel hogere prijs)

M a r c

je kunt ook Bosch nemen, weet je zeker dat je misfires hebt....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Martijn_B

Klopt :) voor mij werkt OEM Volvo prima.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

Gaan we dan lekker aan de Laserbougie over een tijdje.

http://www.elektor.nl/nieuws/laser-bougies-voor-verbrandingsmotoren.1924708.lynkx

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla