Tip

Gestart door victorschut, 31-08-2011 23:05:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

victorschut

Mijn v70 had nogal wat last van hobbelen en trillen. Dat werd beter toen er nieuwe schijven klauwen opkwamen. Toen de zomer banden er weer opkwamen leek dit des te erger te zijn. Ik rijd voor op 215 x 45 x 17 en achter op 225 x 45 x 17.
De bandenboer zei dat het gecupte banden zijn en mijn garagist zei dat de banden erg plat zijn en dus elke hobbel doorgeven.

Dit weekend was een verwen dag voor mijn roffel en ik besloot de wielen eens lekker te poetsen en in de wax te zetten. Omdat de bouten gecorodeerd waren besloot ik de staalborstel van de haase slijper er overheen te halen en tevens de naaf gaten eens aan te pakken en lekker glad te maken. Ik heb voor het monteren op de naaf van de schijven en op het wiel wat zwart vet aangebracht.

Wat een verschil. De auto rijdt en stuurt veel beter en lijkt beter door te rollen. Het hobbelen is weg en het trillen ook. :eusa_dance:

daytonawim

 :o :o :o :o

Zwart vet tussen je naaf en je wiel, dat slaat er tijdens het rijden tussen uit, en vet en remmen is niet een echt goede combinatie.

Ik gebruik altijd een klein beetje kopervet.

MVeldhuis

Als het met mate is aangebracht dan hoeft het geen problemen te geven hoor.
Kopervet word ook dunner als het warm wordt.

Zoals het eigenlijk altijd wel met vet is, is teveel gewoon nooit goed.

daytonawim

Tja, weet je hoeveel poetswerk ik er van gehad heb op mijn BBS velgen  :eusa_wall: :eusa_wall:, en ik gebruik idd kopervet maar echt met mate.