370.000km beurt was de laatste

Gestart door ruud, 10-06-2004 22:48:08

Vorige topic - Volgende topic

ruud

Gisteren mijn S70 zijn 130.000 km beurt laten uitvoeren (bij Nederlandse Volvo dealer in Geleen, juist ja die van de eerste drie landentocht)  voor nog geen 250 euro !

Tevens een nieuwe electrische antenne laten plaatsen, de oude had al heel wat Volvo jaartjes erop zitten en is vanaf mijn 740 via de 240 en de 850 nog bijna vijf jaar van dienst geweest in de S70.

Verder diende het gasklephuis spik en span gemaakt te worden.

De volgende beurt (150.000 km) wordt een 'dure', dan is de distributieriem aan vervanging toe

groet
Ruud

ed

Moet de distributie niet bij 120.000?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BenC70ES

Citeertype's vanaf '99 is dat 150000 (dacht ik).

Ja, mijne is model '99, maar duidelijk is 't toch niet bij diverse Volvo-dealers, in Arhnem hadden ze ook eerst verkeerde riem en spanner klaarliggen... en bij mijn dealer twijfelde ze ook, 't is dus op 150 000km! met mechanische spanner (mee vervangen!)

CiteerDe volgende beurt (150.000 km) wordt een 'dure', dan is de distributieriem aan vervanging toe

143,03 EUR inclusief de airco/servo riem... op de sleuteldag!

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

ruud

Distributieriem is bij mijn MY 2000 om de 160.000km aan vervanging toe. De beurten zijn na de 10.0000km om de 20.000km waardoor je enkel bij 150.000km voor een onderhoudsbeurt naar de garage gaat en dan wordt de distributieriem vervangen, om vervolgens wel 160.000km mee te gaan en bij 310.000 km te worden vervangen.

Wat mij opvalt in mijn onderhoudsboekje is dat de stempelplekken bij de benzine maar tot 330.000km gaan. Bij de diesel is het zowaar nog minder: laatste stempelvlak bij 255.000km!

O ja @Ben, dit zal ik niet zelf doen (zelfkennis, voorwaar niet meer!) het vervangen van de distributieriem dit laat ik doen door de officiele Volvo garage, al was het enkel voor de mogelijkheid een eventuele claim te kunnen doen op het breken van de riem, gezien de hieruit voortvloeiende kosten

Ruud

ruud

En jawel hoor voorgisteren mijn S70 voor de 150.000km  "tune up" naar de welbekende Volvo dealer gebracht.
De distributieriem was alvast aan vervanging toe en ik zou er ook niet van op kijken als de remblokkies voor vervangen zouden worden, .......na anderhalve ton......... 't is dan ook origineel Volvo.
Goed, omstreeks half tien belde de Volvo dealer me al op om te vragen of ze ook de ruitenwissers mochten vervangen (jazeker, als er maar VOLVO opstaat, ziet zo puik uit vanbinnen) en of ze ook die wissertjes van de koplampen mochten vernieuwen en, en dat vond ik wat vreemd, of de schijven en blokken van de achterwielen mochten vervangen ?
Overigens allemaal netjes laten doen. Effe meer dan duizend euro's kwijt  en het rijdt en stopt zoals het hoort .

Wat me opviel, die koplampenwissers zijn even duur dan die op de voorruit en die achterschijven. Maar ja na 150.000 km moet mogen denk ik dan.

Groet
Ruud

BenC70ES

Dus vooraan nog de orginele schijven en blokken nu?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

ruud

Oeps nee, de blokjes op de voorwielremmen zijn ook vervangen...

Plim

150 000 km beurt laten uitvoeren bij dealer in Eindoven voor mijn V70 2.5 10V MY99

incl. APK en wat extra zaken:
- bougiesvervangen incll bougies: 54,42
- gasklephuis inlaatspruitstuk reinigen: 40,85
- lampjes en ander klein materiaal: 28,61

totaal bedrag was 449,44 incl. btw.

Volgende keer nieuwe remschijven en blokken voorzijde...
Venetian Red

ruud

Alweer een twee weekjes gelden mijn S70 voor de 170.000km beurt naar Volvo Kallen gebracht. Een rubber van een spoorstangetje vervangen naast de gewone plichtsplegingen. Zo'n kleine 350 euro, en de week erna toch maar hulpveerkes laten plaatsen (was vergeten dit vooraf te vragen en die dingen liggen niet op voorraad) want het originele gebeuren had het inmiddels zwaar gekregen van het steeds meesjouwen van de LPi tank. Nu staat em weer (ietwat te) hoger. Het weggedrag is ook weer strakker. Die hulpveerkes waren voor een nette 300 euro. Als ik me niet vergis plaatst men nieuwe schokdempers waar de hulveren buitenom zitten.

groet
Ruud

Plim

Ruud,

wat ben je kwijt voor de 170K beurt ? Ik ga volgende week voor de 165K beurt bij De Beemd in Eindhoven.

Groet,

Pascal

Inmiddels is de beurt uitgevoerd: €329,- incl.btw.  de remmen, die ze de vorige keer hadden aangekondigd blijken nog minimaal 15K mee te gaan.
Venetian Red

ruud

Sorry, PLIM, was alweer aan het rijden enzo. 354 met btw

groet
Ruud

ruud

Ziezo, het nieuwe jaar goed begonnen met een 190.000km beurt. Naast het reguliere werk ook de remvloeistof laten vervangen, de airco poelie laten afstellen, waardoor de airco ook weer op druk gebracht moest worden, nieuwe ruitenwisserblaadjes erop en een keerring bij een aandrijfas laten vervangen.
pingping 777.-
Op naar de 210.

groeten
Ruud

ruud

En even een tussenstand tussen de beurten door........................
gisteren de 200.000 km geklokt!

http://www.geocities.com/r_schols/MVS70

op naar de 3 ton

groet
Ruud

V70RHaarlem

Recentelijk heeft de R de 150.000 km beurt + APK gehad. Slechts 2 kleine zaken geconstateerd: de fuseekogel linksvoor moest vervangen worden en de 225 banden raken het schutbord binnenin en dat schijnt niet te mogen voor de keuring, dus die moesten iets verbogen worden meen ik.

Verder een mooi compliment van de chef werkplaats over de staat van de auto ;D

De rekening moet ik nog krijgen en zal ik nog wel even posten hier.

Gr. Marco
V70R, 300pk, 2003, Flash Green, Atacama,

ruud

En vandaag de 210.000km beurt laten uitvoeren en hiernaast ook nog even de:

• Ruitenwissers vervangen
  • Accu vervangen , (was nog de eerste)
  • De uitlaat voorzien van een ophangklem, omdat de bestaande ophangbeugel slecht was, de uitlaat nog lang niet.
  • De bovenste motorsteun voor de eerste keer laten vervangen
  • het gasklephuis laten reinigen
  • de handel eens laten uitlijnen
  • en de volgende keer moeten dan toch de voorste schijfremmen worden vervangen! Schande! al na 230.000km!!! ;)

groetjes
Ruud
[/list]