850 2.3 t5 automaat kopen?

Gestart door Eddy-E, 03-09-2011 17:19:30

Vorige topic - Volgende topic

Eddy-E

Ik heb mijn V70 2l 10v verkocht omdat de stoel anders in hoogte verstelbaar is als een 850 en mijn vrouw niet echt boven het dashboard uitkwam.  :o
Zelf vond ik de volvo niet echt vermogen genoeg hebben voor zijn gewicht dus nu maar iets met meer vermogen. ;)
Ik ga kijken voor een 850 t5 automaat met dik 350000 km.  8)
Ik heb het aankoop topic gelezen maar zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij een turbo?  ???
Airco is natuurlijk kapot , zit wel nieuwe distri in en turbo op en draagarmen.
Graag jullie input
ps opdeze zit wel een trekhaak  ;D
850 2.5 10v 94

Sbv

scheelt het zoveel in hoogte dan kwa stoel. ik kan me niet bedenken dat er echt verschil zit. Het enige waar wat verschil in kan zitten in tussen de handbediende en de electrisch bedienbare stoelen.
Misschien dat je met nieuw schuim in het zitkussen al meer bereikt

Eddy-E

kon bij een 850 voor en achter omhoog zetten en bij die v70 achter naar beneden en voor omhoog maar dan stond die dus schuin naar achter.
Maar goed dat was niet de hoofdzaak anders hadden we wel een kussentje neer gelegd  ;)
Maar ik had wel eens wat over de brandstof pomp gelezen? hoeveel km gaat die mee?
850 2.5 10v 94

daytonawim

Ik dacht dan mij vrouw klein was, met haar 1,49 meter, die kan gewoon over het dashbord kijken van de S70,
die heeft meer moeite met de koppeling.

den dis

Citaat van: Eddy-E op 03-09-2011 17:19:30
Ik heb mijn V70 2l 10v verkocht omdat de stoel anders in hoogte verstelbaar is als een 850 en mijn vrouw niet echt boven het dashboard uitkwam.  :o
Zelf vond ik de volvo niet echt vermogen genoeg hebben voor zijn gewicht dus nu maar iets met meer vermogen. ;)
Ik ga kijken voor een 850 t5 automaat met dik 350000 km.  8)
Ik heb het aankoop topic gelezen maar zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij een turbo?  ???
Graag jullie input
ps opdeze zit wel een trekhaak  ;D

Zou dit niet de hoofdzaak zijn en dat van de vrouw bijzaak. ;D ;D

daytonawim

Eddy-E

Citaat van: den dis op 03-09-2011 22:04:02
Citaat van: Eddy-E op 03-09-2011 17:19:30
Ik heb mijn V70 2l 10v verkocht omdat de stoel anders in hoogte verstelbaar is als een 850 en mijn vrouw niet echt boven het dashboard uitkwam.  :o
Ik ga kijken voor een 850 t5 automaat met dik 350000 km.  8)
Ik heb het aankoop topic gelezen maar zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij een turbo?  ???
Graag jullie input
ps opdeze zit wel een trekhaak  ;D

Zou dit niet de hoofdzaak zijn en dat van de vrouw bijzaak. ;D ;D
Hmm ik ben gezien.. ;D
Maar geen bijzonderheden bij turbo uitvoering?
850 2.5 10v 94

daytonawim

Link naar je advertentie zou een boel helpen.

Kijk naar een beetje onderhouds historie zou ik zeggen.

nieuwe turbo (met bon) of is er een uit een sloper in gezet.

Kijk naar druk op het carter, slippende koppeling, ralle vacuum en turboslangen, leeftijd van de bougiekabels

)()()sT

Een automaat met slippende koppeling? ;D
Maarre... Ze kunnen veel hebben maar met 3,5 ton kun je natuurlijk wel iets verwachten. Een automaat kan 5 ton draaien maar er sneuvelen toch genoeg op of na de helft.

Eddy-E

Ben net bij de auto geweest.
Was heel erg afgeleefd.
Interieur hoop dingen los /stuk , hout op dashboard was erop geplakt van een andere volvo denk maar lijm liet los.
Algehele technische staat leek mij ook niet echt super
Dus we hebben hem laten staan.
Wel een andere 850 2.5  (denk 10 klepper stond allen dohc op klepdeksel) gezien met weinig (189dkm) km maar daar zat weinig luxe in (alleen airco ,zwart leder en zonnedak en volgens mij t5 velgen en automaat)
Die leek mij technisch wel in goede staat , maar twijfel omdat er weinig luxe inzit.
850 2.5 10v 94

UserID6342

Alle luxe die je wilt kun je er desnoods zelf op bouwen.  Bijna alles is zo 1 op 1 over te zetten.

daytonawim

een wereld van verschil hoor tussen een 2.0 10v en een 2.5 10v met automaat  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Eddy-E

Staan die auto veel op sloop (ik denk altijd maar dat ze voor eeuwig doorrijden)
Ook nog naar een t5r zitten gluren  :angel: dat zijn achterwiel aangedreven exemplaren?
Sh*t.. denk dat ik het Volvo virus te pakken heb  :laugh:
850 2.5 10v 94

Sbv

alle 850's zijn of voorwiel en bij een hele zeldzame 4 wiel aangedreven

daytonawim

Een T-5R met een beetje werk vind je bij de Volvo Dealer in Leeuwarden.