Olie automaat 850 T5 2.3 1996

Gestart door koeneschoen, 04-09-2011 17:19:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

koeneschoen

Hoi even een vraag ik moet mijn automaatbak olie verversen maar welke moet er in??

daytonawim

#1
Nou da's niet een even klusje hoor.

Of wil je alleen de bak even leeg laten lopen en weer bij vullen. (maximaal 5 liter krijg je er dan uit)

voor een complete flush heb je iets van 13 of 14 liter nodig.

Olie kan je eventueel gewoon bij de dealer halen.

deze olie mag er in " ATF Dexron III "  ( kost een paar centen )

Lees je hier eerst maar even in http://www.volvo850forum.nl/index.php/board,23.0.html


Ps, je zit in het banden topic  ;D ;D

Sbv

Kleine correctie, met enkel aftappen is het ca 3,6l die je eruit krijgt. Tenminste ik heb er nooit meer uit gekregen.
Olie heb ik zelf bij Volvo dealer gehaald. Nummer heb ik zo niet bij de hand

NinaPaul

Citaat van: Sbv op 04-09-2011 17:53:19
Kleine correctie, met enkel aftappen is het ca 3,6l die je eruit krijgt. Tenminste ik heb er nooit meer uit gekregen.
Olie heb ik zelf bij Volvo dealer gehaald. Nummer heb ik zo niet bij de hand

hoeveel je eruit krijgt is afhankelijk van je vindingrijkheid.
(Thuur heeft ergens een foto op het forum met krik aan een kant, dus met een "huis/tuin/keuken" manier kan/lukt die 5liter ook)

gewoon de stop eruit zal het niet minder dan ~3 liter en met vindingrijkheid niet meer dan ~5 liter zijn.

Zelf raad ik, zoals de meeste een flush aan, dit vervangt nagenoeg alle vloeistof (dus ook die in de koeler en koppelomvormer die je met gewoon aflaten laat zitten)
met 13 liter moet je zeker toe komen, langer flushen kan natuurlijk geen kwaad (enkel in de knip).

zoeken op "flush" geeft zeer veel beschrijvingen van hoe dit te doen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

koeneschoen

Dankje voor de uitleg.. Ik heb nagevraagd wat het gaat kosten bij een Volvo garage en daar kost het +/-250 euro alleen al met de olie kon ik aan die prijs maar misschien kan ik via een buurman goedkoper aan het zwarte goud komen en dan word het interessant :) en ach een beetje prutsen is leuk toch.. We hebben net onze startmotor airco pomp vervangen dus dit moet ook wel lukken.. Dankje in iedergeval

Sbv

Citaat van: koeneschoen op 04-09-2011 23:35:41
Dankje voor de uitleg.. Ik heb nagevraagd wat het gaat kosten bij een Volvo garage en daar kost het +/-250 euro alleen al met de olie kon ik aan die prijs maar misschien kan ik via een buurman goedkoper aan het zwarte goud komen en dan word het interessant :) en ach een beetje prutsen is leuk toch.. We hebben net onze startmotor airco pomp vervangen dus dit moet ook wel lukken.. Dankje in iedergeval
ligt eraan hoeveel olie erin gaat. Als je zelf de olie los koop,, ben je zelf bij Volvo dealer wel goedkoper uit

MVeldhuis

Tientje de liter lijkt me genoeg betaald?

arjenT5R

ik betaalde rond de 7 euro de liter voor agip dexron III
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

MVeldhuis

Jah, ik geloof dat je een 20ltr drum Shell Donax TX (industriele naam voor hun dexron 3 olie) koopt voor iets van 180,-

)()()sT

Ik heb er toch ook echt ca. 5 liter uitgekregen hoor.
Je kunt ook gewoon zelf de olie aflaten, dezelfde hoeveelheid nieuw erin, week erna weer etc. Zo "flusj" je ook :)

-D©©©L-

Beetje olie op het vuur dan maar, Dexron III bestaat niet meer.
Alleen Dexron VI.

NinaPaul

Het gaat over een minimale waarde, een hogere waarde is dus geen probleem (backward compatible op een paar uitzondering na)

All DEXRON-III licenties zijn vervallen eind 2006, sinds 2005 Dexron VI
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

-D©©©L-

Maar wat veel interessanter is, is dat de naam "dexron III" dus aan elk product op de markt gehangen mag worden.
Je kan namelijk vrij snel voldoen aan een specificatie die niet (meer) omschreven is. Niemand die het controleert of handhaaft.