Project PeeWee's roffel - The end of an era

Gestart door pwberg, 04-09-2011 20:51:58

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Citaat van: arjen850 op 31-12-2011 23:05:20
Zorg dan wel dat de sleurltel niet versleten is, anders draai je de wartels zo rond..
Nog een nuchter andwoord arjen ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

pwberg

Zo, afspraak gemaakt voor de definitieve APK.

Afkeurpunten zijn in orde gemaakt, alleen remslangetje en ashoes laat ik over aan de garage. Remslangetje omdat ik het niet aandurf met zelfgemaakt / aangepast gereedschap en ashoes omdat ik, zoals gezegd, daar niets aan zie.

MEANY (jawel, haar nieuwe en definitieve naam, ter nagedachtenis aan mijn oude classic Mini EN als "afkorting" voor Mean Green Machine) krijgt donderdag (als het goed is...) een nieuwe APK, wordt opnieuw uitgelijnd na vervangen van de draagarmen en de winterbandjes worden op de Cetussen gedraaid. Ben er helaas niet meer aan toegekomen om deze op te knappen, maar dat komt tussendoor of desnoods komende zomer wel. Zomerbanden gaan van de Argo's af, deze komen ook aan de beurt.

Volgend weekend verdient ze een uitgebreide poetsbeurt (in- en exterieur) en daarna gaan we eens kijken wat we in welke volgorde aan gaan pakken.

Afstellen distributie staat redelijk hoog op de lijst, heb nog een minime olielekkage en verder wat pruldingetjes....
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

stefanhuijser

Gaan eindelijk mijn wielen eronder? ;D

Lekker bezig!

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

pwberg

Citaat van: stefanhuijser op 02-01-2012 22:32:44
Gaan eindelijk mijn wielen eronder? ;D

Lekker bezig!

Gr. Stefan

Nope, liggen er nu 3 onder met zomerbanden + reservewiel (de 4de heb ik apart gehouden ivm die beschadiging). Wielen worden (hopelijk..... :eusa_whistle:) komende winter opgeknapt en na de winter gemonteerd met nieuw zomerrubber.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

pwberg

MEANY staat inmiddels weer bij de garage voor de laatste dingetjes, APK, uitlijnen en de grote bandenwisseltruc. Morgen of vrijdag weer ophalen.

Zojuist "nieuwe" tellerunit 60K km vooruitgedraaid (thanx cheapass Dremel  :eusa_dance:) voor inbouw alleen nog even op de exacte (uitgelezen) stand zetten. Zal waarschijnlijk de eerstvolgende klus worden na een welverdiende poetsbeur van in- en exterieur....
(\_/)
(O.o)

stefanhuijser

Ik hoop voor je dat ze weer wordt goedgekeurd!

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

pwberg

Citaat van: stefanhuijser op 05-01-2012 06:59:40
Ik hoop voor je dat ze weer wordt goedgekeurd!

Gr. Stefan

Thanx dude, daar gaan we wel vanuit  :angel:

Vandaag van de vrouw een verlaat kerstkadootje gekregen, 2 3D-badges en een eland-sleutelhanger.
Kunnen mooi op MEANY na de beloofde vertroetelbeurt.  :eusa_dance:
(\_/)
(O.o)

pwberg

Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat ze weer een verse APK heeft...  :eusa_dance: :eusa_dance:

Morgen alleen nog even uitlijnen en dan kan ik haar morgenmiddag weer ophalen.  ;D
(\_/)
(O.o)

pwberg

En MEANY staat weer thuis. Inclusief verse APK, uitgelijnd (stond er flink naast na het plaatsen van de nieuwe veerpootlagers en -rubbers en draagarmen...), remslangen voorkant vervangen, hoesje aandrijfas (scheen toch echt een gaatje in te zitten...) en op wintersloffen. Qua temperatuur absoluut (nog) niet nodig, maar van de zomerbanden waren er 2 afkeur en 2 rond 2,5mm. De winterbanden had ik toch nog liggen.... Tegen het voorjaar maar eens gaan shoppen voor nieuwe zomerbandjes.

Even slikken bij het aftikken en met een glimlach naar huis.................. dacht ik, niet dus  :eusa_wall: :eusa_wall:

Mevrouw was blijkbaar zo in haar ### getrapt dat ik haar 2 dagen bij vreemden had achtergelaten dat ze het verrekte om te starten. Na verloop van tijd 102Ah accu kuis leeg, damn. Weer naar binnen, powerbooster erop en daar ging ze. Met enige vertraging dus toch (MET glimlach) naar huis. Daar aangekomen gelijk een mail naar Terlouw gestuurd, hopelijk kan ik volgende week zaterdag terecht om de distributie (en dus brandstofpomp) af te laten stellen.

Als dat gedaan is heb ik er na aanschaf een half jaar geleden nogmaals de aanschafprijs aan onderhoud ingestopt en is het even genoeg. Heb nog wat dingetjes liggen (of onderweg) o.a. KMteller MET werkende dagteller en gasveren achterklep die al betaald zijn maar dan is het even klaar  :eusa_whistle:

Heb nog wel wat openstaande dingetjes o.a. kleine (beheersbare) olielekkage em een licht tikkende vaccuumpomp. Daar dat is voor later, komend weekend (hopelijk) tijd om mijn dametje eens lekker te verwennen  :eusa_dance:
(\_/)
(O.o)

pwberg

Citaat van: pwberg op 06-01-2012 20:59:29
komend weekend (hopelijk) tijd om mijn dametje eens lekker te verwennen  :eusa_dance:

Maar helaas.... Feitelijk een hele dag druk geweest met hier en daar wat dingetjes ophalen. Al met al 230km gereden in een heerlijke dame die na het uitlijnen en vervangen draagarmen een stuk minder zoekerig is EN niet bij elke drempel af te remmen tot bijna 0 ivm versleten veerpootlagers.

Echt genieten, heerlijk. Heb volgens mij ook een hele dag met een grote glimlach in de auto gezeten....  :eusa_dance: :eusa_dance:
(\_/)
(O.o)

pwberg

Zo, en weer terug van Terlouw. Was er nog nooit geweest, moet zeggen dat het een knappe toko is. Mezlf aangemeld en even later kwam er een monteur om de sleutels vragen. Beetje jammer dat ik op de vraag om mee te mogen kijken (je kunt er altijd wat van opsteken...) vriendelijk doch dringend richting koffiecorner gedirigeerd werd.  :eusa_wall: Maar so be it.

Klein uurtje later, na 2 bakken koffie, een Autovisie en een peuk was hij klaar. Pomp stond 3 graden te vroeg/laat (vergeten.....) en staat nu weer op tijd. Men was alleen niet overtuigd dat dit het complete probleem van het nmoeilijk koud starten op zou lossen, maar dit zal de toekomst uitwijzen.

Goeie 100 euries aftikken en we konden weer onderweg naar huis.

Komend weekend eens kijken watie doet  :eusa_dance: :eusa_dance:
(\_/)
(O.o)

Douwe

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

pwberg

Citaat van: Douwe op 13-01-2012 21:39:33
Ik ben benieuwd Pascal...

Morgen de vuurdoop, heb je anders volgende week een avondje?  :eusa_whistle:
(\_/)
(O.o)

-D©©©L-

Waarom lees ik toch steeds  "PeeWee's, short mean green weenie"  ?

pwberg

Citaat van: -D©©©L- op 13-01-2012 21:42:33
Waarom lees ik toch steeds  "PeeWee's, short mean green weenie"  ?

Thanx, laptop vol koffie en de vrouw een natte broek..........
(\_/)
(O.o)