Project PeeWee's roffel - The end of an era

Gestart door pwberg, 04-09-2011 20:51:58

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

pwberg

Afgelopen zondag teruggekomen van een mooie week. Eerste weekend was flink nat, maar toen dat eenmaal achter de rug was hebben we genoten. Hopend op nog 1 goed weekend om af te breken en we zijn weer helemaal tevree....  ;D

Nog wat Roffel-nieuws ook. Hebben bij mijn maatje een 13-polige stekker aangesloten en bij mijzelf de 7-polige vervangen. Was nodig omdat hij een andere hut gekocht heeft en ik afgelopen zomer onderweg van Frankrijk naar huis mijn breedtelichten regelmatig zag knipperen. Nu weer allemaal netjes voor elkaar...  ;)

Tevens MEANY een lichte liposuctie gegeven door (vooral samen...  :eusa_whistle:) eens onder het dashboard te duiken en een totaal van ongeveer 5kg (!!!) aan loze bedrading, zweefzekeringen, relais en speakers uit haar taxi-verleden te verwijderen. Gelijk ook alle kroonsteentjes en dat soort crap netjes doorgesoldeert en voorzien van een krimpkousje, dus die zorg is ook de wereld weer uit.

Nog wel 2 vraagtekens tegengekomen, 1 mbt de startonderbreker en 1 mbt de ECC. Hier zal ik deze of volgende week wat verder op ingaan, vooral met foto's om eea te verduidelijken.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

pwberg

Citaat van: pwberg op 22-10-2013 20:55:39
Nog wel 2 vraagtekens tegengekomen, 1 mbt de startonderbreker en 1 mbt de ECC. Hier zal ik deze of volgende week wat verder op ingaan, vooral met foto's om eea te verduidelijken.

Ahum, bovengenoemde "deze of volgende week" moet dus nog komen.......  :eusa_whistle:

Heb de dame afgelopen week wel haar wintersloffen aangetrokken.
(\_/)
(O.o)

pwberg

Vrijdag 13-Dec voor de APK.... (het is erom vragen.....)

Sowieso ABS-controller door Thuur laten doorsolderen, maar wacht eerst even af wat er nog meer aan moet gebeuren. Verwacht niet al teveel, maar you never know.....  :angel:
(\_/)
(O.o)

pwberg

Zo, de dame staat bij de garage.

Ging niet zonder slag of stoot, mevrouw was een tikje gepikeerd dat ze al bijna 2 weken de garage niet uit mocht en besloot maar om haar accu leeg te laten lopen  :eusa_wall: :eusa_wall: Dus de Bippert ervoor, effe wachten en aanslingeren dat ding. Onder het uitbraken van een flinke rookpluim  ;D zag ik ook dat het motormanagementlampje bleef branden  :eusa_whistle:

Heb dit voor mezelf gerelateerd aan het niet willen starten met lege accu en dit gecombineerd met het feit dat onlangs beschreven is dat dit geen APK-afkeur is beloten om haar komend weekend wel uit te lezen en te resetten.

Ben benieuwd, morgen D-day. Fingers crossed.......  :angel:

Stukje verbazing; vanuit de garage op de fiets terug naar huis. Sjaal, muts, handschoenen en trappen maar. Ongeveer 2 minuten en het zweet stond 3cm dik op mijn rug. Snel die zooi uit, jas open en op het gemakkie naar huis getrapt  ;D

(\_/)
(O.o)

pwberg

Nou, zoals verwacht is MEANY afgekeurd. En wel op de volgende punten:

1.   Achterlichten boven en onder zijn van verschillend wattage
2.   Achterbanden hebben beiden de verkeerde draairichting (niet goed opgelet met plaatsen  >:()
3.   Hoes aandrijfas RV zit los
4.   Hoes stuurkogel LV is gescheurd

Veel vervelender vindt ik dat men geeft geconstateerd dat de accu overleden is. Erg vervelend, accu á 160 euro is pas 2.5 jaar en 20K km jong....  :eusa_wall:

Moet alleen effe kijken wat ze precies bedoelen met de hoes van de stuurkogel, dat harmonica-ding of het hoedje om de kogel zelf.

Oh ja, roetmeting is nog niet gedaan ivm accu dood en tank leeg (lompe dinder......  :angel:)

Morgen de auto halen en gelijk maar effe langs de accuboer om te kijken of ze welwillend zijn. Kosten nieuwe accu delen vindt ik prima. Dan spulletjes halen / bestellen en hopelijk volgende week voor de herkeuring.

To be continued.............
(\_/)
(O.o)

Douwe

Valt mee toch?
1. 4 nieuwe pitjes
2. Banden omzetten
3. Aandrijfhoes vastzetten(waarschijnlijk is een ty-wrap voldoende).
4. Hoes stuurkogel vervangen, al zal dit waarschijnlijk een tijdelijke oplossing zijn en zal er binnenkort een nieuwe draagarm onder moeten.

Succes met de reparaties.
Ik weet nog wel een groene T 5 te koop die net goedgekeurd is :eusa_whistle:
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

pwberg

Citaat van: Douwe op 13-12-2013 19:11:14
Valt mee toch?
1. 4 nieuwe pitjes
2. Banden omzetten
3. Aandrijfhoes vastzetten(waarschijnlijk is een ty-wrap voldoende).
4. Hoes stuurkogel vervangen, al zal dit waarschijnlijk een tijdelijke oplossing zijn en zal er binnenkort een nieuwe draagarm onder moeten.

Succes met de reparaties.
Ik weet nog wel een groene T 5 te koop die net goedgekeurd is :eusa_whistle:

Ben jij gek, die zitten er ook net 15K km onder......  ;D

Stelt feitelijk allemaal niet zoveel voor, baal alleen stevig van die accu.

Afijn, we zien het morgen allemaal wel.

Als het echt in de 1000-en euro's was gelopen was die T-5 wellicht een optie geweest.....
(\_/)
(O.o)

Douwe

Citaat van: pwberg op 13-12-2013 19:18:48

Ben jij gek, die zitten er ook net 15K km onder......  ;D

Ik heb voor de V70 ook alleen het hoesje vervangen in Februari, maar op diezelfde stuurkogel zat nu zoveel ruimte dat vervanging noodzakelijk was.

pwberg

Citaat van: Douwe op 13-12-2013 19:11:14

Citaat van: Douwe op 13-12-2013 19:31:09
Ik heb voor de V70 ook alleen het hoesje vervangen in Februari, maar op diezelfde stuurkogel zat nu zoveel ruimte dat vervanging noodzakelijk was.

Tiepvaud of snap ik gewoon niet wat een gescheurd hoesje van de stuurkogel te maken heeft met een draagarm??  ???
(\_/)
(O.o)

Douwe

Ik denk een denkfout, ik had een fuseekogel in gedachten.

pwberg

Citaat van: Douwe op 13-12-2013 21:05:59
Ik denk een denkfout, ik had een fuseekogel in gedachten.

Kan de beste gebeuren  ;D

Als dit al ergens invloed op zou kunnen hebben dan blijft het denk ik beperkt tot de stuurkogel zelf.

Zal het morgen wel horen...... ;D
(\_/)
(O.o)

pwberg

Citaat van: pwberg op 13-12-2013 18:53:09
Moet alleen effe kijken wat ze precies bedoelen met de hoes van de stuurkogel, dat harmonica-ding of het hoedje om de kogel zelf.

Goed, het gaat dus om het hoedje over de stuurkogel zelf; deze dus

http://www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=800_808&products_id=4268

Zijn de kosten niet, alleen de verzendkosten zijn buitenproportioneel (6.75 euro op een onderdeeltje van 3 euro).
Heb al diverse lokale bedrijven aangeschreven of ze zo'n hoesje kunnen leveren. Mocht er anders iemand in de buurt van Heerhugowaard deze voor me op willen halen en in een envelop willen stoppen, graag.

Citaat van: pwberg op 13-12-2013 18:53:09
Veel vervelender vindt ik dat men geeft geconstateerd dat de accu overleden is. Erg vervelend, accu á 160 euro is pas 2.5 jaar en 20K km jong....  :eusa_wall:

Morgen de auto halen en gelijk maar effe langs de accuboer om te kijken of ze welwillend zijn. Kosten nieuwe accu delen vindt ik prima. Dan spulletjes halen / bestellen en hopelijk volgende week voor de herkeuring.

Wat betreft de accu, deze was dus niet kapot maar absoluut helemaal leeg. Ruim 2 weken stilstaan icm met een minder wordende dynamo en een lekstroom van 0.02A hebben waarschijnlijk geleid tot een lege accu. Staat nu op de lader, komende tijd maar eens in de gaten houden.

Verder, eerdergenoemde punten oplossen en voor de herkeuring icm. roetmeting.

Als de ABS/TRACS lampjes ook tijdens de herkeuring uitblijven, dan kan de controller tzt naar Thuur.
Zo niet dan gaatie direct.  ;D

(\_/)
(O.o)

Douwe

Hoesje is redelijk universeel, probeer eens bij APS  ofzo in BoZ.