Stof onder versnellingspook vervangen, volumeknop radio en slechte plekken leer

Gestart door MrN, 04-09-2011 21:10:25

Vorige topic - Volgende topic

MrN

Iemand tips voor de volgende zaken:

1 Hoe vervang ik het leer onder de versnellingspook, dus niet de knop zelf maar het leer / stof eronder.

2 De volumeknop van de radio is nogal versleten, hoe kom ik aan een nieuwe en hoe vervang ik deze knop?

3 in het leer zitten meerdere slechte plekken, wat kan ik hieraan  doen?
Oa bijrijder zitdeel en achterin.

Misha

Citaat van: MrN op 04-09-2011 21:10:25

1 Hoe vervang ik het leer onder de versnellingspook, dus niet de knop zelf maar het leer / stof eronder.

2 De volumeknop van de radio is nogal versleten, hoe kom ik aan een nieuwe en hoe vervang ik deze knop?

Pookknop eraf halen is de enige optie.  Hoewel je de oude natuurlijk ook los zou kunnen knippen.
Dan de hoes er af schuiven.

De knop is los te koop bij de volvo-dealer.

Wat zijn slechte plekken ? Bij de Leerlooier.NL hebben ze veel producten om oud versleten leer weer als nieuw te krijgen en ze geven daar ook advies in.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

MrN

Citaat van: Misha op 04-09-2011 21:16:57
Citaat van: MrN op 04-09-2011 21:10:25

Pookknop eraf halen is de enige optie.  Hoewel je de oude natuurlijk ook los zou kunnen knippen.
Dan de hoes er af schuiven.

De knop is los te koop bij de volvo-dealer.

Wat zijn slechte plekken ? Bij de Leerlooier.NL hebben ze veel producten om oud versleten leer weer als nieuw te krijgen en ze geven daar ook advies in.

De pookknop is nog in perfecte staat die is wel vervangen maar de hoes niet. dus die wil ik toch wel graag weergebruiken.

Wat kost zon knopje bij de dealer dan en is dat erafhalen en eropklikken en klaar?

op het bijrijdersdeel op de zitting is 1 vlak verkleurd door een zak drop ofzo die erop is blijven staan.
Geen scheuren of barsten alleen een verkleuring dus mogelijk dat verven een oplossing is.

2 achterin zitten op 1 deel een aantal scheuren, mogelijk door een scherp voorwerp.

haasje

Zowel de knop als de leren hoes eronder kosten ongeveer €40 p/st

MrN

Misha

Citaat van: MrN op 04-09-2011 21:27:39
Poeh dat is nog geld ook voor zon klein stukje stof zeg !
Denk dat je hem zo zelf maakt. De hoes dan, de knop zeker niet.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

haasje

je krijgt de complete hoes, inclusief de kunststof ringen onder en boven en de rubber binnenhoes.

stefanhuijser

Opnieuw verven van je leer is in een weekend gedaan.
Heb een setje gekocht bij de leerlooier en prachtig resultaat.
Op mijn blog staan foto's.

Voor de knop van je radio, stuur Thuur eens een berichtje.

Groet Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

MrN

Citaat van: Misha op 04-09-2011 21:28:58
Citaat van: MrN op 04-09-2011 21:27:39
Poeh dat is nog geld ook voor zon klein stukje stof zeg !
Denk dat je hem zo zelf maakt. De hoes dan, de knop zeker niet.

Hoe kan ik hem zo maken dan?

En leerverf waar koop ik dat?
Het is niet alleen verven he, achterin zitten een paar kleine scheuren.

Ries van de Zilverschuit

Kijk maar een op www.deleerlooier.nl. Ze hebben ook reparatiemiddelen en verschillende forummers hebben daar goede resultaten mee geboekt. Ik ben alleen met verf in de weer geweest, werkte ook prima.

Een andere leverancier is www.colorlock.nl. Anderen hebben daar weer goede ervaringen mee, zeggen ze.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

MrN

Maar moet ik dan de hele auto verven of is een gedeelte ook goed?

Dit om kleurverschil te voorkomen.

Ries van de Zilverschuit

Zelf heb ik een monster opgestuurd naar de Leerlooier en die heeft toen de verf op kleur gemaakt. Nu is mijn ervaring dat dat niet honderd procent precies lukt. Wil je alles verven, dan zie je in de praktijk het verschil niet, omdat je niet kunt vergelijken. Als je delen doet, dan kun je als je goed kijkt, verschil zien. In de praktijk verdoezelt lichtval en schemer echter veel. Hangt er ook vanaf hoe precies je bent natuurlijk...  ;)  
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

thuur

Citaat van: stefanhuijser op 04-09-2011 22:38:42
Voor de knop van je radio, stuur Thuur eens een berichtje.

Groet Stefan

Thuur heeft knopjes zat inderdaad. Bij de juiste prijs laat ik de radio eromheen zitten.

Gr :angel:

grijzev70tdi

Off topic, alles wat over de V70/S60 N (dus type 2000 en verder) in off topic zetten.  ;) Zijn de mods ook weer tevreden ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder