Leuk autoblog filmpje over budget banden

Gestart door t_w, 05-09-2011 17:13:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

t_w

Filmpje met wat testjes van 'normale' banden versus echte 'budget banden'

Ondanks dat het als een advertentie op autoblog staat is dit wel de realiteit!
(uiteraard had dit ongeveer hetzelfde resultaat opgeleverd als er i.p.v. met Vredestein banden, met Michelin's of Conti's of iets dergelijks was getest, maar gaat om het idee)

http://www.abhd.nl/video/vredestein-bandentest/

LPGLE

leuke van het filmpje is ook dat de hier al oude discussie nieuwe banden voor of achter , lijkt mij tot zijn recht komt , omdat na de uitwijk proef bij 1 minuut 58 de achterkant als eerste uitbreekt ....;)

nieuwe banden achter toch  ...of zwengel ik nou weer iets aan ...

Filmpje was inderdaad beter geweest als er ook met andere a-merken was getest ....

Misha

Daarbij heb ik mijn vraagtekens bij hoe meneer de auto wel controleert met A-banden en niks lijkt te doen met de B-banden.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Wout309t

Citaat van: LPGLE op 05-09-2011 19:13:57
leuke van het filmpje is ook dat de hier al oude discussie nieuwe banden voor of achter , lijkt mij tot zijn recht komt , omdat na de uitwijk proef bij 1 minuut 58 de achterkant als eerste uitbreekt ....;)

Citaat van: LPGLE op 05-09-2011 19:13:57
leuke van het filmpje is ook dat de hier al oude discussie nieuwe banden voor of achter , lijkt mij tot zijn recht komt , omdat na de uitwijk proef bij 1 minuut 58 de achterkant als eerste uitbreekt ....;)

nieuwe banden achter toch  ...of zwengel ik nou weer iets aan ...

Filmpje was inderdaad beter geweest als er ook met andere a-merken was getest ....

nieuwe banden achter toch  ...of zwengel ik nou weer iets aan ...

Filmpje was inderdaad beter geweest als er ook met andere a-merken was getest ....

Mij keken ze weer aan of ik achterlijk was toen ik de bandenboer vroeg of hij de nieuwe bandjes naar achter wilde leggen ;D
2011 V70 2.0T R-Design MT

elianmars

Tja, uitgevoerd door een Vredestein centrum......

t_w

Citaat van: elianmars op 06-09-2011 00:07:21
Tja, uitgevoerd door een Vredestein centrum......

Kan me je reactie goed voorstellen, 't reclame gehalte is inderdaad wel hoog.

Toch is dit wel de realiteit en is het filmpje zo eerlijk mogelijk gemaakt...

De onderlinge verschillen zijn echt groot, zowel op nat als op droog.

NinaPaul

Citaat van: t_w op 08-09-2011 21:11:41
Citaat van: elianmars op 06-09-2011 00:07:21
Tja, uitgevoerd door een Vredestein centrum......

Kan me je reactie goed voorstellen, 't reclame gehalte is inderdaad wel hoog.

Toch is dit wel de realiteit en is het filmpje zo eerlijk mogelijk gemaakt...

De onderlinge verschillen zijn echt groot, zowel op nat als op droog.

Ben ik niet met je eens, het is, zoals ze zelf al aanhalen, geen wetenschappelijke test.
Wie zegt dat de condities hetzelfde zijn, de wagen hetzelfde, banden profiel diepte,  om maar te zwijgen over die knakker van een bestuurder die gewoon kan doen waar die zin in heeft. Dus nee dit is geen EERLIJKE vergelijking.

Er zit wel waarheid in, c-merk banden hebben minder grip. Maar hoeveel hangt niet alleen af van het prijskaartje.
Een goed, of juist slecht, voorbeeld hiervan is "Landsail"op droog wegdek met gemiddelde tempratuur qua grip ok, echter op nat wegdek totaal waardeloos, ook het geluid over bv. klinkers boven de 70km/h is niet te houden. Deze banden kosten rond de 3x minder dan een a-merk band.

Maar er zijn natuurlijk tussen die a en c merken honderden andere merken die WEL gewoon voldoen (voor normaal rijgedrag).
Niet iedereen heeft een race-car rijstijl, niet iedereen scheurt de bochten om met piepende banden, niet iedereen heeft een aan/uit schakelaar als gaspedaal, etc.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Misha

Citaat van: NinaPaul op 08-09-2011 21:47:11
..  om maar te zwijgen over die knakker van een bestuurder die gewoon kan doen waar die zin in heeft. Dus nee dit is geen EERLIJKE vergelijking.

Kijk, zijn we het toch een keer eens.
;)
Volgens mij is dat zelfs duidelijk te zien in de film, bij de vermeende C-banden laat hij hem lekker gaan en overstuurt ook nog wat.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

t_w

Citaat van: NinaPaul op 08-09-2011 21:47:11

Ben ik niet met je eens, het is, zoals ze zelf al aanhalen, geen wetenschappelijke test.
Wie zegt dat de condities hetzelfde zijn, de wagen hetzelfde, banden profiel diepte,  om maar te zwijgen over die knakker van een bestuurder die gewoon kan doen waar die zin in heeft. Dus nee dit is geen EERLIJKE vergelijking.

Ik zeg dat ;)
Lane changes zijn uitgevoert met dezelfde auto, met nieuwe banden, achter elkaar (dus direct A tegen B vergelijk) op dezelfde baan met dezelfde bandspanning.
Remmentest is zowel uitgevoerd als op het filmpje te zien is (met het blauwe opblaas kussen) maar ook op de manier hoe remmentesten 'standaard' worden uitgevoerd. Dit gebeurt met meet apparatuur waaruit een remweg wordt bepaald. Deze apparatuur / methode wordt gebruikt door een groot deel van de automotive industrie.

Ja, zo'n lane change kan de ene keer met 99 km/h zijn uitgevoerd en een volgende keer met 101 km/h. Maar daar krijg je dit verschil  niet van.


hathü

Die mijnheer van  autoblog is Wouter de vriend van mijn nichtje. Ben wel een bietje jaloers op hem niet vanwege mijn nichtje maar vanwege al die mooie auto,s waar hij in mag rijden. ;)

kyro

goh..... ben ik ff blij, dat ik de ultrac cento's eronder heb liggen zeg...
ga morgen met 'n nog veiliger gevoel op pad.... :D

NinaPaul

Citaat van: t_w op 08-09-2011 21:58:01
Citaat van: NinaPaul op 08-09-2011 21:47:11

Ben ik niet met je eens, het is, zoals ze zelf al aanhalen, geen wetenschappelijke test.
Wie zegt dat de condities hetzelfde zijn, de wagen hetzelfde, banden profiel diepte,  om maar te zwijgen over die knakker van een bestuurder die gewoon kan doen waar die zin in heeft. Dus nee dit is geen EERLIJKE vergelijking.


Ik zeg dat ;)
Lane changes zijn uitgevoert met dezelfde auto, met nieuwe banden, achter elkaar (dus direct A tegen B vergelijk) op dezelfde baan met dezelfde bandspanning.
Remmentest is zowel uitgevoerd als op het filmpje te zien is (met het blauwe opblaas kussen) maar ook op de manier hoe remmentesten 'standaard' worden uitgevoerd. Dit gebeurt met meet apparatuur waaruit een remweg wordt bepaald. Deze apparatuur / methode wordt gebruikt door een groot deel van de automotive industrie.

Ja, zo'n lane change kan de ene keer met 99 km/h zijn uitgevoerd en een volgende keer met 101 km/h. Maar daar krijg je dit verschil  niet van.


Al was god het zelf, en stonden er engelen voor. Doet allemaal niet ter zake, het is GEEN wetenschappelijke test en dus BEINVLOEDBAAR door derden.

Ik kan ook zeggen dat God bestaat, dat maakt het nog geen waarheid.

Ook de zoon van God die toevallig hoorde wat de overbuurman van de buurvrouw haar schoonmaakster hoorde..... juist niet relevant.

Niet getreurd vanaf 1 november 2012 komen er nieuwe regels (met labels, zoals een wasmachine, droger, vaatwasser, etc.)


-Als alles zo was gedaan zoals jij aanhaalt, waarom is er dan geen officiële test van gemaakt?
-Het blijft een OVERDREVEN RECLAME filmpje
-Ook wil ik graag het merk band van de test weten, deze zouden namelijk niet door de eu keuring heen komen.
-Eenzijdig verhaal "wij van wc-eend...... adviseren wc-eend"

Conclusie:
Ja, er is verschil in grip tussen banden. Over het algemeen zal een goedkopere band minder grip hebben.
Nee, dit filmpje is geen referentie materiaal. Ook valt niet te achterhalen of alle tests wel eerlijk zijn uitgevoerd.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Misha

En laten we dan vooral niet vergeten: Hoe veilig ben je dan als je échte A-banden hebt in plaats van Vredestein ! :D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

t_w

Hmm, ik heb niet het idee dat ik jou nog van je mening af kan brengen  ;D

gelukkig ben ik ook vrij vasthoudend dus een antwoord kan ik dan ook niet laten  ;)

Citeer-Als alles zo was gedaan zoals jij aanhaalt, waarom is er dan geen officiële test van gemaakt?
Eenvoudig, het is doodsaai om naar te kijken.
De lane change is en blijft een beïnvloedbaar door de rijder, dus daar verandert niets.
En een officiële remmentest voer je uit in het voertuig, vervolgens werk je de meetdata uit buiten het testvoertuig.
Voorbeeld (fictieve waarden): je doet 10 remmingen met set A, dan 10 remmingen met set B. Vervolgens herhaal je dat nog een keer. Al die data wordt gefilterd en geanalyseerd en tot 1 resultaat samengevoegd. Duurt lang en is niet echt boeiend om naar te kijken ;)
Citeer-Het blijft een OVERDREVEN RECLAME filmpje
Eens ;D
Citeer-Ook wil ik graag het merk band van de test weten, deze zouden namelijk niet door de eu keuring heen komen.
Het doel van het filmpje is het aantonen van het het grote verschil tussen banden, niet om een bepaald merk / type band de grond in te boren. Banden zijn gewoon op de Nederlandse markt gekocht. Enige eis was: 'ze moeten goedkoop zijn'.
Citeer-Eenzijdig verhaal "wij van wc-eend...... adviseren wc-eend"
Klopt.


@ misha,
Goede vraag  ;)


NinaPaul

CiteerCitaat
-Als alles zo was gedaan zoals jij aanhaalt, waarom is er dan geen officiële test van gemaakt?
Eenvoudig, het is doodsaai om naar te kijken.
De lane change is en blijft een beïnvloedbaar door de rijder, dus daar verandert niets.
En een officiële remmentest voer je uit in het voertuig, vervolgens werk je de meetdata uit buiten het testvoertuig.
Voorbeeld (fictieve waarden): je doet 10 remmingen met set A, dan 10 remmingen met set B. Vervolgens herhaal je dat nog een keer. Al die data wordt gefilterd en geanalyseerd en tot 1 resultaat samengevoegd. Duurt lang en is niet echt boeiend om naar te kijken 

Onzin, wat het filmpje laat zien kan precies hetzelfde zijn. En verwijzen naar test resultaten.

CiteerCitaat
-Ook wil ik graag het merk band van de test weten, deze zouden namelijk niet door de eu keuring heen komen.
Het doel van het filmpje is het aantonen van het het grote verschil tussen banden, niet om een bepaald merk / type band de grond in te boren. Banden zijn gewoon op de Nederlandse markt gekocht. Enige eis was: 'ze moeten goedkoop zijn'.

Dreft gaat TOT 10x langer mee (kleine letters, niet geconcentreerde producten)
Duracell gaat TOT 4 keer langer mee (kleine letters, dan zink-kool batterijen)

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar het staat niet aangegeven, het kan dus om het even welk stuk rubber zijn. Vind het een beetje "dermatologisch" getest verhaal...... ja prima dat je het test maar wat is het resultaat?! De reden, waarom er geen merk op is geplakt is niet, omdat jij denkt dat het een "het aantonen van het het grote verschil tussen banden" aangezien je dit met je eigen banden ook kunt doen (in dit geval vredestein, zomer winter 4s banden), maar juist om te zorgen dat de test "juridisch" sluit. "Onbekend" kan nooit iets doen.

Zoals eerder vermeld, Ja er zit verschil in, maar deze "test" is daar GEEN voorbeeld van.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz