Leuk autoblog filmpje over budget banden

Gestart door t_w, 05-09-2011 17:13:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

daytonawim

Ik had die K*T banden altijd onder mijn lease Golf IV zitten drama banden, heel veel last van aquaplanning ook met nieuwe banden, zelfde weg, zelfde snelheid met de Volvo met 3 mm profiel, nergens last van.

Golf bijna een keer plat gehad, 4 x om de as op de gehele breedte van snelweg incl afrit en dan in de berm stil komen te staan, banden waren nog geen 2000 km oud, konden gelijk weer 4 nieuwe onder.





T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

daytonawim

Met 100 km/h over de snelweg en dan Aqua planning, met de Volvo reed ik op dezelfe stukken gewoon 120 zonder problemen, met een leen Golf overigens dezelfde ellende.

Moet wel zeggen dat dat stuk van de snelweg nui niet echt de beste waren.

Mijn rijstijl is echt niet verkeerd hoor, heb al ruim 1.500.000 km gereden zonder ook maar 1 deukje in de auto.

" effe flink afkloppen hoor "




T5turbo

Zegt meer over de Golf dan over de banden denk ik.  8)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Elsje

Citaat van: Misha op 05-09-2011 19:51:29
Daarbij heb ik mijn vraagtekens bij hoe meneer de auto wel controleert met A-banden en niks lijkt te doen met de B-banden.

Grote vraagtekens inderdaad en je hebt A merkbanden die tegen B aanzitten en B-merk die bijna A zijn dus tja wat testen ze eigenlijk? Vredenstein tegen het meest beroerde B-merk op nat wegdek......

Overigens rij zelf wel een A-merk ;)

t_w

Citaat van: NinaPaul op 09-09-2011 09:52:55
CiteerCitaat
-Als alles zo was gedaan zoals jij aanhaalt, waarom is er dan geen officiële test van gemaakt?
Eenvoudig, het is doodsaai om naar te kijken.
De lane change is en blijft een beïnvloedbaar door de rijder, dus daar verandert niets.
En een officiële remmentest voer je uit in het voertuig, vervolgens werk je de meetdata uit buiten het testvoertuig.
Voorbeeld (fictieve waarden): je doet 10 remmingen met set A, dan 10 remmingen met set B. Vervolgens herhaal je dat nog een keer. Al die data wordt gefilterd en geanalyseerd en tot 1 resultaat samengevoegd. Duurt lang en is niet echt boeiend om naar te kijken 

Onzin, wat het filmpje laat zien kan precies hetzelfde zijn. En verwijzen naar test resultaten.
Mijns inziens gebeurt dat toch ook? Het wordt op een 'ludieke' manier weergegeven (opblaasauto) en er wordt verwezen naar de meetdata, de overgebleven 40km/h die uit de officiële test kwam?

Citeer
CiteerCitaat
-Ook wil ik graag het merk band van de test weten, deze zouden namelijk niet door de eu keuring heen komen.
Het doel van het filmpje is het aantonen van het het grote verschil tussen banden, niet om een bepaald merk / type band de grond in te boren. Banden zijn gewoon op de Nederlandse markt gekocht. Enige eis was: 'ze moeten goedkoop zijn'.

Dreft gaat TOT 10x langer mee (kleine letters, niet geconcentreerde producten)
Duracell gaat TOT 4 keer langer mee (kleine letters, dan zink-kool batterijen)

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar het staat niet aangegeven, het kan dus om het even welk stuk rubber zijn. Vind het een beetje "dermatologisch" getest verhaal...... ja prima dat je het test maar wat is het resultaat?! De reden, waarom er geen merk op is geplakt is niet, omdat jij denkt dat het een "het aantonen van het het grote verschil tussen banden" aangezien je dit met je eigen banden ook kunt doen (in dit geval vredestein, zomer winter 4s banden), maar juist om te zorgen dat de test "juridisch" sluit. "Onbekend" kan nooit iets doen.

Zoals eerder vermeld, Ja er zit verschil in, maar deze "test" is daar GEEN voorbeeld van.
Tja, met dit antwoord ga ik waarschijnlijk nog wat olie op het vuur gooien  ;)
Ik ben Test-Engineer bij Vredestein. Daar haal ik mijn informatie vandaan.
Mijn werk is de ontwikkeling en uitvoering van testen aan personenwagenbanden.

Hoe dan ook, ik heb deze link geplaatst, met als doel om mensen hier het verschil tussen beide banden te laten zien. Zoals ik in mijn startpost ook al aangaf, was dat ook net zo goed mogelijk geweest met een setje Michelin's of Conti's of ... in plaats van de Vredestein banden.
Ik merk dat ik daar blijkbaar niet in ga slagen met dit filmpje.
Helaas, zal volgende keer beter m'n best doen ;D

StefanCJ

Haha, wie zal er nu als eerst heel hard 'SPAMMMMMM' gaan roepen  ;)

Zonder gekheid; het filmpje is weliswaar geen correct uitgevoerde test met meetapparatuur etc, maar de strekking van het filmpje klopt gewoon wel.

sander2

Citaat van: NinaPaul op 09-09-2011 09:52:55
CiteerCitaat
-Als alles zo was gedaan zoals jij aanhaalt, waarom is er dan geen officiële test van gemaakt?
Eenvoudig, het is doodsaai om naar te kijken.
De lane change is en blijft een beïnvloedbaar door de rijder, dus daar verandert niets.
En een officiële remmentest voer je uit in het voertuig, vervolgens werk je de meetdata uit buiten het testvoertuig.
Voorbeeld (fictieve waarden): je doet 10 remmingen met set A, dan 10 remmingen met set B. Vervolgens herhaal je dat nog een keer. Al die data wordt gefilterd en geanalyseerd en tot 1 resultaat samengevoegd. Duurt lang en is niet echt boeiend om naar te kijken 

Onzin, wat het filmpje laat zien kan precies hetzelfde zijn. En verwijzen naar test resultaten.

CiteerCitaat
-Ook wil ik graag het merk band van de test weten, deze zouden namelijk niet door de eu keuring heen komen.
Het doel van het filmpje is het aantonen van het het grote verschil tussen banden, niet om een bepaald merk / type band de grond in te boren. Banden zijn gewoon op de Nederlandse markt gekocht. Enige eis was: 'ze moeten goedkoop zijn'.

Dreft gaat TOT 10x langer mee (kleine letters, niet geconcentreerde producten)
Duracell gaat TOT 4 keer langer mee (kleine letters, dan zink-kool batterijen)

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar het staat niet aangegeven, het kan dus om het even welk stuk rubber zijn. Vind het een beetje "dermatologisch" getest verhaal...... ja prima dat je het test maar wat is het resultaat?! De reden, waarom er geen merk op is geplakt is niet, omdat jij denkt dat het een "het aantonen van het het grote verschil tussen banden" aangezien je dit met je eigen banden ook kunt doen (in dit geval vredestein, zomer winter 4s banden), maar juist om te zorgen dat de test "juridisch" sluit. "Onbekend" kan nooit iets doen.

Zoals eerder vermeld, Ja er zit verschil in, maar deze "test" is daar GEEN voorbeeld van.


Natuurlijk is deze test daar wel een voorbeeld van. Je kunt je vraagtekens zetten bij de gebruikte methodes en of die wel of niet voldoende wetenschappelijk te onderbouwen zijn maar dat geldt voor elk onderzoek. Kun je dit wetenschappelijk gezien beter onderzoeken? Ja natuurlijk! Maakt dat deze test meteen "waardeloos"? Nee, natuurlijk niet!

NinaPaul

natuurlijk is de test waardeloos, net als met die duracell konijnen.
gaat 10 keer langer mee...... (dan zink-kool batterijen)
Appels en peren vergelijken.


Nogmaals niemand betwist dat er geen verschil is, maar het verschil in dit filmpje is OVERDREVEN en geeft dus een ONJUIST beeld.
Geen merk = eenzijdig "onderzoek" = niets waard.
Ik weet zeker dat de testpiloot van het "slechte" merk minder problemen zal hebben met het onder controle houden van de auto op zijn "slechte" merk banden.
Reclame blijft reclame, dus verre van de waarheid.

als je echt mensen wil overhalen, doe een test tussen winter en zomer banden van vredestein.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Misha

De test is niet waardeloos maar eerder overbodig.

Iedereen met een beetje gevoel voor zijn auto weet dat goedkope banden vaak minder presteren dan merkbanden.

Die uitwijk is zeker te discutabel, maar het remmen laat wel een aardig verschil zien en daar kun je niet heel veel aan verpesten.

Overigens denk ik dat niemand juist betwist dát er een verschil is. Hoewel ik denk dat je dat ook bedoelde.


Dus het is niet wetenschappelijk maar toont wel dat er een dramatisch verschil zit tussen redelijke banden en slechte banden.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

sander2

Citaat van: NinaPaul op 09-09-2011 21:42:12
natuurlijk is de test waardeloos, net als met die duracell konijnen.
gaat 10 keer langer mee...... (dan zink-kool batterijen)
Appels en peren vergelijken.


Nogmaals niemand betwist dat er geen verschil is, maar het verschil in dit filmpje is OVERDREVEN en geeft dus een ONJUIST beeld.
Geen merk = eenzijdig "onderzoek" = niets waard.
Ik weet zeker dat de testpiloot van het "slechte" merk minder problemen zal hebben met het onder controle houden van de auto op zijn "slechte" merk banden.
Reclame blijft reclame, dus verre van de waarheid.

als je echt mensen wil overhalen, doe een test tussen winter en zomer banden van vredestein.



Ben het met je eens dat er hier geen sprake is van een echt onderzoek. Ik gaf alleen maar aan dat je op 99% van alle onderzoeken kunt schieten. Zoals Freek de Jonge ooit zei: "Uit onderzoek hebben ze laten blijken....."  Neemt niet weg dat die constatering niet meteen betekend dat het filmpje waardeloos is. Dat kun jij vinden maar dat is een mening. Ik zie in dit filmpje een auto die op een c merk banden een aanzienlijk langere remweg heeft. Als ik dan de ANWB testen opzoek en ook daar zie dat de budgetbanden er zeer slecht uitkomen durf ik wel te concluderen dat dit filmpje een redelijk beeld geeft van het verschil.

Wat dan wel weer grappig is, is dat Vredestein er meestal ook slecht uitkomt vergeleken met de Michelin's en Conti's  ;)

850i

Haha, naar nu blijkt goedkope spam :)

Slaat nergens op dit filmpje, maar zou wel willen weten wat het merk van de C band was.

oja, en die Wouter is vanaf nu ook ongeloofwaardig als onafhankelijk autojournalist. Die is dus te koop.

snix

Niks mis met dit filmpje !!  :evil:

Ik had eerst GT-radial champiro 50 banden (C of misschien wel D merk) op mijn auto (zomerset) en bijna bij elke op of afrit met licht vochtig wegdek lag ik in de berm (bij wijze van spreken) Nu met mijn Vredestein Hi-trac banden heb ik daar véél minder last van. Ook op de rotondes gaan mijn wielen niet meer spinnen. Ik had al vredestein als winterset voldeed prima tot hij versleten was. Heb nu alleen wel Michelin Alpin A4 als winterset gekocht (om even merk onafhankelijk te doen hier :D) uit finacieel oogpunt.

Moet wel meegeven dat je weinig inzicht hebt op de uitvoering van de a-b vergelijking. Volgens mij is dit filmpje een ludieke weergave van de resultaten van een wat grondiger onderzoek.

850i

Het is een beetje als een Mercedes S klasse testen in vergelijking met een Dacia Logan, het heeft geen zin.

snix

Citaat van: 850i op 10-09-2011 15:49:26
Het is een beetje als een Mercedes S klasse testen in vergelijking met een Dacia Logan, het heeft geen zin.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens... Als een test goed wordt uitgevoerd (zeker met goedkoop en duur materiaal) geeft ons dat als consument de inzicht of goedkoop geen duurkoop is. Maar die testen worden al "uitgebreid" (er valt altijd wel wat te zeiken :D ) door de adac/anwb/consumentenbond uitgevoerd, dan praat je wel zo ongeveer over onafhankelijk.
Zoals TS al aangaf en ik ook is dit gewoon een leuk filmpje met een ludieke weergave van het verschil. Ik ga echter niet in op de manier hoe de c-merk banden getest worden, snap ook niet waarom sommige die verdedigen met de woorden hij stuurde slechter in of corrigeerde minder. Met mijn c banden zoals eerder beschreven moest ik meer corrigeren en in snap ook dat als je een "eerlijke test wil uitvoeren je op dezelfde manier gaat corrigeren. Anders wordt de test weer oneerlijk.
Zie dit gewoon als een leuk filmpje en verdiep je in de cijfers als je de werkelijkheid wil weten. (Welke trouwens aardig klopt met dit filmpje)