Galactica's avonturen.

Gestart door Galactica, 06-09-2011 15:02:53

Vorige topic - Volgende topic

MVeldhuis

Dat geeft capaciteit aan, is voor jou ongeblazen wagen niet van toepassing.

Galactica

Mooi! Kan het ook niet stuk  ;D

maruska

capaciteit als in doorvoersnelheid van je brandstof.. je hebt idd allerhande kleuren. overigens zitten er behalve de capaciteit van doorvoer ook nog verschillen in als aantal nozzles. de standaard bruine oranje hebben bijv maar 1
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Galactica

Aanstaande vrijdag krijgt de roffel de nodige tlc van Dirk  :)
Hierbij nogmaals forum transport aangeboden Zoetermeer-Nijmegen v.v.

Galactica

Hmmmm..het kraslot begint erg "rauw"te klinken.
Met name het aangrijpmoment zodra je gas geeft/ weg wil rijden.
Maar goed, morgen naar het pitoreske Nijmegen en dan maar eens het oordeel van Dirk vernemen.

Galactica

Zoooooooo..weer thuis.
Super gezellige en ook leerzame dag gehad.
Ik ga niet meer kijken voor dealeronderhouden wagens, geef mij maar Dirk onderhouden wagens!
Wat een kennis en een kunde heeft die man.  :D

Alleen op de terugweg vreemd probleem tijdens tussenstop.
Wel willen starten maar heel snel daarna terugvallen in toeren en uiteindelijk afslaan (op zowel lpg als bezine).
Tijdens het in de wacht staan voor de hulpdienst ( 20 min  >:( ) hem op benzine kunnen starten en hij bleef draaien. De gok genomen en gaan rijden. Niets aan de hand. Durfde allen niet naar gas te switchen.

Bij thuiskomst op gas overgeschakeld (stationair/stilstand) en de wagen sloeg af.
Weer opnieuw gestart bleef nu wel draaien. Benzinemeter weigert op lpg dienst.  :eusa_think:
Maar goed. Morgen maar eens verder stoeien.

Dirk, hartstikke bedankt voor je hulp en uitleg over bepaalde zaken.
Volgende actie, schokdepers achter  ;D

Marcel en Ryan. Leuk kennis te hebben gemaakt.

Jorn. Leuk je weer eens gesproken te hebben. Genieten van een lekker whisky moeten we zeker nog een keer doen. Zit nu lekker aan de Highland Park.

Nu nog iemand vinden die zo gek is om de maneetkoppeling van de airco te willen fixen en ik ben helemaal happy.

UserID6342

Toch vannacht nog eens over na lopen denken.  Imanuel, bij de rechterveerpoot (dus aan de kant van de distributie / expansievaatje KVS) zitten 2 zekeringen voor het gasgebeuren.  Wil je die voetjes eens even nakijken of die goed contact maken ?  Dus zekeringen er even uit, goed kijken of er geen corrosie aanwezig is en zekeringen er weer terug in.  Kijk eens wat hij dan doet op gas ?

Galactica

Mogguh Dirk, gaan we doen.
Maar eerst ff koffie. Ben anders niet te genieten en da's slecht voor mens/dier en auto's.  :evil:

Galactica

Zekeringen bekeken, niets mis mee.

Probleem is er echter nog wel.
Vanochtend was kvs tankje helemaal leeg, had ook een mooi rood brandend lampje  :(
Vreemd want gisteravond was tankje nog even vol als bij vertrek uit Nijmegen.
Ook geen plas onder auto of lekkage sporen zichtbaar.
Geen smurie tegen oliedop en olie heeft ook goede kleur.
Geen rook wolken bij start (pogingen) en lopen.

Wagen start nog steeds moeilijk op benz/lpg. Na het starten aarzelend draaien om vervolgens af te slaan.
Op lpg slaat ie eerder af dan benz.
Op benz start ie uiteindelijk en blijft ie draaien. Niet van harte gedurende de eerste 3 min ofzo, daarna als een zonnetje.

Switchen naar gas resulteert bijna direkt in afslaan. Daarna start ie wel weer en blijft ie lopen. Hierbij moet je wel de toeren hooghouden daarna kan je langzaam het gas loslaten en blijft de wagen mooi draaien. Ook hier weer perfect.

Dadelijk weer eens kijken of ie normaal wil starten.

Probleem is ontstaan na verwiselling distributieriem en waterpomp.

Staat volgens mij los van het huidige probleem. Of wellicht iets over het hoofd gezien?
Iemand in de buurt van Zoetermeer die even kan/wil komen kijken?
Suggesties? Tips? Ideeen?

elmarconi

Koelvloeistof bijvullen kan lang duren, luchtbellen in het systeem. Als je verdamper droog komt te staan werkt LPG natuurlijk niet.
Een droge verdamper kan ook het einde van de verdamper (membraan) betekenen. Als hij op benzine goed loopt zou ik het in die hoek zoeken. 

Maar koelvloeistof eerst op peil brengen!
--
Autogas Inside . . .

Galactica

Als eerste koelvloeistof op peil gebracht. (was ik vergeten te melden).
Mag niet hopen dat verdamper overleden is. Is met kerst vorig jaar nieuwe in gegaan.
Aan de andere kant, waarom heb ik op benzine min of meer hetzelfde probleem dan?

Ik hoop dat ik het weekend het probleem getackeld krijg.
Heb de wagen elke dag nodig.

Galactica

Zojuist nog maar eens bezig geweest.

Wederom op benzine gestart, niet overtuigen draaien, uiteindelijk wel.
Dit keer sloeg de wagen niet af bij switchen van benz naar gas.
Echter wel eerst bijna (terugval in toeren naar 400-500).
Daarna uitschieter naar 2000 toeren om vervolgens rustig terug te zakken naar 900.
Hierna liep motor weer super.

Nu ben ik even aan het prakidenken. ;)
Stationair-regelaar die moeilijk doet?
Hoe ziet dat kreng er uit, wat kan ik er eventueel mee?

MVeldhuis

Koelvloeistof verlies zou ik me niet heel druk om maken, dit is waarschijnlijk nog lucht in het systeem geweest. Gewoon even het peil goed in de gaten houden de eerste ritjes en het zou uiteindelijk gewoon stabiel moeten blijven.

Ik zou gewoon terug gaan naar degene die je riem heeft vervangen, het lijkt me verstandig dat de timing nogmaals eens heel erg goed gecontroleerd wordt.
Het probleem is ontstaan na vervanging van distributie dus zou ik het daar ook zoeken.
Ik vind het trouwens wel raar dat ze je met zo'n auto weer op pad sturen, als ik je probleem zo lees dan lijkt het me dat dit bij een proefrit van 1 minuut toch al aan het licht had moeten komen.

Stationairregelaar schoonmaken kost niks en is zeker het proberen waard, als je voor de motor staat dan zit aan de rechtervoorkant van het blok een zwart kapje met 1 torxboutje, als je dit kapje eraf draait zie je een gasklep en de stationairregelaar, die ziet eruit als een soort metalen potje waar 2 slangen en een stekkertje op bevestigt zit, hij zit in een beugeltje gemonteerd.
Je kunt de slangen en het stekkertje gewoon loshalen en de regelaar uit het beugeltje halen, goed schoonmaken doe je met remmenreiniger en vervolgens monteer je het ding weer en kijk je of het probleem verholpen is.
Waarschijnlijk niet maar het kost niks dus altijd een poging waard.

Galactica

Ehhmmm..Dirk heeft de riem vervangen. Timing stond verkeerd is door hem nu juist afgesteld.
Probleem is pas ontstaan na ongeveer half uur rijden, tussenstop bij benzinepomp, en daarna wilde ie niet meer.

Maar goed, stond net op punt om die stationair-regelaar aan te pakken.
Maar ik dacht, eens kijken wat ie doet.
En nu, tot drie maal toe probleemloos starten en draaien. :eusa_dance:

Wel ging Lambda lampje branden bij invallen ventilator  :eusa_think:

Voorlopig rijden we weer. Vreemde wagens die Volvo's  :)

MVeldhuis

Nog steeds niet goed dus.