Galactica's avonturen.

Gestart door Galactica, 06-09-2011 15:02:53

Vorige topic - Volgende topic

Galactica

Zo...het probleempje met terugvallen toerental is opgelost.
Was scheurtje in vacuumslag wat voor problemen zorgde.
Dashboardverlichting tbv kachelunit vervangen. Alle vloeistoffen bijgevuld.
Alleen nog even nieuwe ruitenwissers en dan zijn we weer helemaal klaar voor de winter. (op winterbanden na).

Galactica

Mijn bui is nu net als het weer... >:(
Gisteren € 183,- mogen afrekenen voor het vervangen van een vacuumslang en wat klein werk inzake de verlichting en nu gewoon niet starten.

Baal van dat soort dingen. Ik begrijp niet hoe het kan dat als je een auto van de garage haalt, deze de volgende dag gewoon niet wil starten.

Volgens mij is de accu gewoon goed, lijkt meer op de startmotor die moeite heeft de boel aan te zwengelen.
Zucht.... kijken waar dit weer heen gaat.  :(

Galactica

Blijkbaar was het toch de accu..is ook weer vervangen.

Gisteren met dank aan MVeldhuis een set winterbanden gehaald dus kunnen we dadelijk weer veilig door de winterse buien.

Nu nog een keer V70 classic achterlichten, dakspoiler, airco fixen, mistlampjes voor en knappe velgen en dan wordt het nog iets. :)

MVeldhuis

Genoeg te doen dus ;D

Veel plezier met je wintersloffies.

Galactica

Hoi Roffeltjes,

Heb een probleem met hoge prio en weet ff niet wat te doen.
Had een draadje gestart in het erger topic maar dit hoor eigenlijk meer hier thuis.

Probleem, niet starten en enorme gaslucht. Switchen naar benzine gaat niet.
Daarnaast hoor ik geborrel in de motorruimte. (zowel met als zonder ingeschakeld contact)
Op het oog lijkt het koelvloeistofpeil wat lager.

Nu de vraag. Hoe start ik hem weer en krijg ik hem uit de garage.
Die gaslucht zit me niet lekker. Hoe veilig is het om mee te rijden (mocht ik hem aan de praat  krijgen)

Belangrijker. Wat is het. Verdamper? Zo ja, iemand hier die zoiets voor mij kan vervangen of is dit echt garagewerk?

FGG

Klinkt als een lekkage in je LPG-systeem door de gaslucht en het dalende koelvloeistofnivo. Om te beginnen zou ik de 850 sowieso ff de garage uitdrukken i.v.m. de gaslucht.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

sven0503

wat ik zou doen ...

auto in z'n vrij en naar buiten drukken ... laat 'm daar lekker gas lekken.

En ook ik ben geen monteur,.. ondanks dat ik veel bij leer op 't forum en een aantal dingen leuk vind om zelf te doen ... zou ik hem lekker naar de gasboer brengen...

mij niet gezien om daar aan te sleutelen en een fout te maken vanwege te weinig kennis / ervaring.

Galactica

Heb de wagen naar buiten gesleept en daar staan wachten op de hulpdienst. (via verzekering, erg netjes geregeld)
De wagen wordt nu keurig netjes naar een garage van keuze gebracht.
We zullen morgen wel horen wat het is.

Rij nu in een Golf IV. Wat een lawaai op de snelweg en zo windgevoelig als een..euhh...baksteen :)

Galactica

De wagen is zojuist bij de garage afgeleverd.
Ze gaan dadelijk op onderzoek. Ben wel heel erg benieuwd.

Verder bedank ik hierbij iedereen voor de informatie/tips die gegeven zijn gisteren.
Mijn omschrijvingen waren wellicht voor sommige wat onduidelijk en daardoor ontstond er verwarring en frustratie in het geergerd topic.  :-[  Mijn excuses daarvoor. Ik moest de hele kwestie tussen werkzaamheden met deadlines door zien te regelen. Gaf wat stress.

Maar goed. Lekker glas whisky genomen (bij thuiskomst) en tot rust gekomen.  :)

Op naar de volgende post.

grijzev70tdi

Ik hoop dat het mee valt voor je ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Galactica

Goed, ben net gebeld door garage.

Gasverdamper en stappenmotor overleden.
Was nog de orginele Vialle en volgens monteur niet vreemd dat die het na 399.000 een keer begaf.
Addertje onder het gras kan zijn dat de lambdasonde ook vervangen moet worden.

Daarnaast geconstateerd dat er een aandrijfashoes moet worden vervangen.

Afhankelijk van de lambdasonde  gaat me dit tussen de €702 en €940 kosten  :(
Heb hier geen nieuwe auto voor, maar vraag me af waar het eindigd.
Accu en vacuumslang zijn deze maand vervangen. Kort daarvoor remschijven, blokken en remklauw achter alsmede stabistangen voor.

Al met al is er een hoop geld ingegaan. Dan moet ook nog de distributieriem en waterpomp dit jaar gedaan worden. Ook de carterventilatie en automaatbak spoelen stonden op het programma.

Overweeg om hem te verkopen maar het reeds uitgevoerde onderhoud krijg ik niet terug. Bovendien moet ik nog zien wat voor ellende ik krijg als ik een andere wagen aanschaf. Al heb ik wel een V70 TDI op het oog.  :)

maruska

wat ik zou doen ? tanden op elkaar en hard bijten. met een nieuwe auto weet je niet altijd wat voor sores je ongemerkt meekrijgt.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

petrolhead

mee eens.

Heb ik ook een keer gehad dat ik het onderhoud beu was en dat er elke keer weer wat was met de bijbehorende pegels.

De auto destijds min of meer weggegeven. Na een jaar kom ik diegene weer tegen waarop ik voorzichtig vraag hoe het met de auto is.
Antwoord: perfect, geen gekke dingen mee gehad afgelopen jaar. Fijn voor hem dacht ik maar voor mij :eusa_doh: :eusa_doh:

Blijkbaar was het "onderhouds" cirkel weer rond toen ik de auto verkocht.

henry classic v70

Citaat van: petrolhead op 03-01-2012 10:49:36
mee eens.

Heb ik ook een keer gehad dat ik het onderhoud beu was en dat er elke keer weer wat was met de bijbehorende pegels.

De auto destijds min of meer weggegeven. Na een jaar kom ik diegene weer tegen waarop ik voorzichtig vraag hoe het met de auto is.
Antwoord: perfect, geen gekke dingen mee gehad afgelopen jaar. Fijn voor hem dacht ik maar voor mij :eusa_doh: :eusa_doh:

Blijkbaar was het "onderhouds" cirkel weer rond toen ik de auto verkocht.

Wat was dat voor 'n wagen Charles en bij welke kmstand ongeveer?
Hebben onze Roffels toch ook, groot onderhoud.
Sommige al bij een lagere kmstand maar dat ligt eraan welke ritten er mee gereden wordt (stadverkeer, buitenwegen, snelweg)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

petrolhead

Da's wel heel wat jaren terug. Een Peugeot 305 gl. Km stand weet ik niet meer.