Hokken en schokken uit een bocht?

Gestart door JuT5R, 06-09-2011 21:52:36

Vorige topic - Volgende topic

JuT5R

Hallo Heren,

Familielid van mij heeft een 850 2.5 20v uit 1993. Met een raar probleempje.

Op rechte stukken rijdt de auto helemaal naar wens, zonder problemen. Echter als de auto uit een (flauwe) bocht komt schokt en hokt hij op sommige momenten. Op rechte stukken doet hij dit helemaal niet.

Lijkt net of hij dan dood valt, maar hij herpakt zich snel weer als hij rechtuit rijdt.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt,

Groeten!

thuur

Bij een lange bocht naar rechts toevallig?

Gr :D

MVeldhuis

JuT5R

Nee de tank is natuurlijk niet leeg :P Gebeurt ook gewoon met volle tank.

Bocht naar rechts gebeurt het vaker dan links, maar komt ook af en toe voor.

volvobug

Citaat van: thuur op 06-09-2011 22:20:37
Bij een lange bocht naar rechts toevallig?
Thuur, vertel, waarom vraag je dat?

Ik heb vorig jaar op vakantie in bochten naar rechts gehad dat de motor dood viel. Heeft zich daarna niet meer voorgedaan en heb het maar geweten aan het feit dat ik met draaiende motor (voor de airco voor het gezin in de auto) getankt heb. Mogelijk dat daardoor een luchtbel ergens in het systeem is gaan zitten. Maar ben nog steeds benieuwd naar een andere verklaring.

- edit: gebeurde alleen / juist op benzine, LPG was op.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

ik heb het idd ook eens aan de hand gehad en ben wel benieuwd naar de oorzaak  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

JuT5R

Ik heb ook geen idee, zal het benzinefilter even controleren dit weekend.

thuur

En niemand die op het idee komt even de termen lang bocht rechts in te tikken in 't zoekmesjien?

Tip: slangetje..

Gr :eusa_think:

volvobug

thuur

Citaat van: volvobug op 09-09-2011 23:01:05
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40701.75.html

Wat heb ik gewonnen?

Dat is 1 van de ca. 5 topics waarin het probleem staat beschreven en wordt opgelost.

Je huidige score is 20% ;D

volvobug

Had het afgelopen week weer eens een keer zeg, reed op benzine omdat het LPG op was, doordraaier naar rechts en dood! Toch maar eens die andere 80% zoeken  ;)

volvobug

Citaat van: thuur op 09-09-2011 21:22:14
En niemand die op het idee komt even de termen lang bocht rechts in te tikken in 't zoekmesjien?

Tip: slangetje..

Gr :eusa_think:
Thuur kom er maar in, sla mij maar lek maar ook met zoekwerk snap ik niks van de tip: slangetje. En ik wil mijn probleem nu wel eens gaan oplossen, afgelopen week weer last van gehad. Doet zich ook eerder voor bij buitentemperaturen > ca. 22 graden.

combinedforces

Het slangetje onderaan je benzinepomp is te kort/broos/vergaan. Daardoor zuigt de pomp niet altijd meer aan wanneer je een bocht maakt (en de benzine naar links wordt geforceerd).

Vervangen dus. Ca. 1,5 cm langer maken dan wat erop zit.

volvobug

Citaat van: combinedforces op 01-10-2011 18:23:57
Het slangetje onderaan je benzinepomp is te kort/broos/vergaan. Daardoor zuigt de pomp niet altijd meer aan wanneer je een bocht maakt (en de benzine naar links wordt geforceerd).

Vervangen dus. Ca. 1,5 cm langer maken dan wat erop zit.
Gaat het hier om een slangetje onderaan de pomp, in de tank dus, anders gezegd, je moet de pomp eruit halen om HET slangetje te kunnen zien?

thuur

Citaat van: volvobug op 01-10-2011 15:01:12
Citaat van: thuur op 09-09-2011 21:22:14
Thuur kom er maar in, sla mij maar lek maar ook met zoekwerk snap ik niks van de tip

Je hebt toch al een topic gevonden?

Citaat van: volvobug op 09-09-2011 23:01:05
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40701.75.html

Gr ???