Waarom onze Volvo's geen gewone auto's zijn..

Gestart door thuur, 06-09-2011 23:57:25

Vorige topic - Volgende topic

SIPS Master

Up the Irons!

BenC70ES

Citaat van: -D©©©L- op 08-09-2011 01:39:40
Citaat van: thuur op 07-09-2011 13:35:01
For the record: dat is geen poelietrekker van de Gamma :eusa_snooty:
Deze werd zelfs aanbevolen door een Volvomonteur die het probleem van de x70 assen kent...

Ik ga voor Ben's optie. Nathuurlijk moet dat asje wel eruit 8)

Gr ;)

Mijn ervaring is dat je met een dergelijke poelietrekker de naaf fractioneel kromtrekt. En dan ben je nog veel verder van huis.

Hoe doe jij het dan Marco?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

michel88

ben blij dat k bij renault werk
en ik mn assen er wel uitkreeg ;D

Sbv

Citaat van: michel88 op 09-09-2011 18:05:47
ben blij dat k bij renault werk
en ik mn assen er wel uitkreeg ;D
Dan weet je vast wel het nummer van de onderdelen die ik op de foto heb staan. Ik weet dat ze bij speciaal gereedschap horen maar het nummer verder niet

wepster

en niet even bellen of langskomen he die heb je der toch zo uit thuur  ;)
heb daar een leuk tooltjer voor liggen monteerje op denaaf draaid de M24 bout aan en poing los istie  ;D

;)

Sbv

Wibo,

Lijkt me de oplossing voor Thuur. Kosten zijn waarschijnlijk ook een stuk lager dan alle andere tools. Het zou nog mooier zijn als er nog een variabele steek op zit zodat je eventueel het ding kan gebruiken op meedere auto's

michel88

ja die hebben wij ook staan haha

en waar begint het nummer mee
dr ligt bij ons een hok vol
haha

Sbv

Citaat van: michel88 op 09-09-2011 18:32:28
ja die hebben wij ook staan haha

en waar begint het nummer mee
dr ligt bij ons een hok vol
haha
Bij ons ook dat is het probleem, zal morgen of maandag wel even werkplaats inlopen en wat uitzoeken

wepster

Citaat van: Sbv op 09-09-2011 18:30:52
Wibo,

Lijkt me de oplossing voor Thuur. Kosten zijn waarschijnlijk ook een stuk lager dan alle andere tools. Het zou nog mooier zijn als er nog een variabele steek op zit zodat je eventueel het ding kan gebruiken op meedere auto's

die variabele steek ga ik er nog in boren inderdaad ;D

ulkeman

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

COPPEHER

UserID6342

Waar is de goede oude (sloop)methode gebleven van gewoon moer losdraaien, stuk terug erop zodat de buitenkant van de moer gelijk is met de draad van de as en dan een paar flinke klappen geven ?  

Werkt hier tot nu toe nog altijd, zelfs Jos heeft de as van Yits zo losgeslagen ;D  (heeft ook beduidend meer kracht als ik)

thuur

Citaat van: Dirk342 op 09-09-2011 19:38:44
Waar is de goede oude (sloop)methode gebleven van gewoon moer losdraaien, stuk terug erop zodat de buitenkant van de moer gelijk is met de draad van de as en dan een paar flinke klappen geven ? 

Dat gaat niet met assen vanaf MY99 helaas. Bovendien loopt je dan het risico dat je nog meer beschadigt (wiellager, schroefdraad, ..), de kapotgeslagen moer daargelaten.

Vandaag wel met 2 handen op de moker een fuseeboutje moeten lossen. Gelukkig moest de hele draagarm vervangen worden.

Gr 8)

BenC70ES

Citaat van: thuur op 09-09-2011 21:15:40

Dat gaat niet met assen vanaf MY99 helaas. Bovendien loopt je dan het risico dat je nog meer beschadigt (wiellager, schroefdraad, ..), de kapotgeslagen moer daargelaten.
Gr 8)

Is inderdaad onmogelijk vanaf MY99...   

Ik ben nog steeds benieuwd naar de methode van Marco?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Piere

Citaat van: BenC70ES op 10-09-2011 20:55:05
Citaat van: thuur op 09-09-2011 21:15:40

Gr 8)

Is inderdaad onmogelijk vanaf MY99...   

Ik ben nog steeds benieuwd naar de methode van Marco?

Marco vraagt gewoon aan de as of hij los wil, en huppa
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/