Alter 3?

Gestart door COPPEHER, 08-09-2011 10:06:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mehn

Citaat van: COPPEHER op 08-09-2011 13:04:27
Maar ik heb dus geen OBD II, betekend dit dan automatisch dat ik geen alter 2 heb?

Nee dat betekent dat je geen "alter 3" hebt.

Alter 1 en 2 hebben beide OBD 1.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

COPPEHER

Ok, is er ergens een topic over het ombouwen van OBD I naar OBD II ?

T5turbo

Citaat van: COPPEHER op 08-09-2011 13:58:06
Ok, is er ergens een topic over het ombouwen van OBD I naar OBD II ?

Waarom zou je dat willen?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

mehn

Citaat van: T5turbo op 08-09-2011 13:58:50
Citaat van: COPPEHER op 08-09-2011 13:58:06
Ok, is er ergens een topic over het ombouwen van OBD I naar OBD II ?

Waarom zou je dat willen?

Dat vraag ik me ook af. Als je geen data wilt gaan loggen of in realtime wilt bekijken houd dan a.u.b. ODB 1, kun je tenminste eenvoudig foutcodes uitlezen en resetten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

COPPEHER

Citaat van: mehn op 08-09-2011 14:00:37
Citaat van: T5turbo op 08-09-2011 13:58:50
Citaat van: COPPEHER op 08-09-2011 13:58:06
Ok, is er ergens een topic over het ombouwen van OBD I naar OBD II ?

Waarom zou je dat willen?

Dat vraag ik me ook af. Als je geen data wilt gaan loggen of in realtime wilt bekijken houd dan a.u.b. ODB 1, kun je tenminste eenvoudig foutcodes uitlezen en resetten.


Ok dat is duidelijke taal, dan laat ik hem mooi zo. OBD II leek mij opzich ook wel mooi, omdat je van binnenuit kan uitlezen.

-D©©©L-

Citaat van: mehn op 08-09-2011 14:00:37
Citaat van: T5turbo op 08-09-2011 13:58:50
Citaat van: COPPEHER op 08-09-2011 13:58:06
Ok, is er ergens een topic over het ombouwen van OBD I naar OBD II ?

Waarom zou je dat willen?

Dat vraag ik me ook af. Als je geen data wilt gaan loggen of in realtime wilt bekijken houd dan a.u.b. ODB 1, kun je tenminste eenvoudig foutcodes uitlezen en resetten.


Dat kan met een "echte" OBD2 (dus motronic 4.4) ook eenvoudig.

COPPEHER

Citaat van: -D©©©L- op 08-09-2011 14:03:31
Citaat van: mehn op 08-09-2011 14:00:37
Citaat van: T5turbo op 08-09-2011 13:58:50
Citaat van: COPPEHER op 08-09-2011 13:58:06
Ok, is er ergens een topic over het ombouwen van OBD I naar OBD II ?

Waarom zou je dat willen?

Dat vraag ik me ook af. Als je geen data wilt gaan loggen of in realtime wilt bekijken houd dan a.u.b. ODB 1, kun je tenminste eenvoudig foutcodes uitlezen en resetten.


Dat kan met een "echte" OBD2 (dus motronic 4.4) ook eenvoudig.

En van binnenuit heb ik begrepen.

mehn

Citaat van: -D©©©L- op 08-09-2011 14:03:31
Dat kan met een "echte" OBD2 (dus motronic 4.4) ook eenvoudig.

Zonder extra apparatuur?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Citaat van: mehn op 08-09-2011 14:09:55
Citaat van: -D©©©L- op 08-09-2011 14:03:31
Dat kan met een "echte" OBD2 (dus motronic 4.4) ook eenvoudig.

Zonder extra apparatuur?

Met een standaard OBD2 tool, dat is het hele idee achter OBD2.  ;D

COPPEHER

Citaat van: mehn op 08-09-2011 14:09:55
Citaat van: -D©©©L- op 08-09-2011 14:03:31
Dat kan met een "echte" OBD2 (dus motronic 4.4) ook eenvoudig.

Zonder extra apparatuur?

Zal wel met apperatuur zijn neem ik aan, want van een OBD II stekker valt weinig af te lezen ;D

Ik wou graag de opties weten omdat ik mijn OBD I niet goed uitgelezen krijg, heeft iemand daar ervaring mee?

jrkalf

ehm ja.. en dan nu de vraag:

een T-5R is een MY95 ... aka alter-2 model.
Echter er is minimaal 1 Volvo 850 T-5R 2.0L die voorzien is van OBD-2 af fabriek... is dit dan een Alter-2.5 ?
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

-D©©©L-

Citaat van: jrkalf op 08-09-2011 16:01:59
ehm ja.. en dan nu de vraag:

een T-5R is een MY95 ... aka alter-2 model.
Echter er is minimaal 1 Volvo 850 T-5R 2.0L die voorzien is van OBD-2 af fabriek... is dit dan een Alter-2.5 ?

je zegt het zelf al; een alter 2.0 italian edition.
Deze versie is heel vaak (maar niet altijd) voorzien van een periodiek terugdraaiende teller.

Voor zover ik weet is ie ook voorzien van dorpellijsten 3.0

COPPEHER

Citaat van: -D©©©L- op 08-09-2011 16:07:16
Citaat van: jrkalf op 08-09-2011 16:01:59
ehm ja.. en dan nu de vraag:

een T-5R is een MY95 ... aka alter-2 model.
Echter er is minimaal 1 Volvo 850 T-5R 2.0L die voorzien is van OBD-2 af fabriek... is dit dan een Alter-2.5 ?

je zegt het zelf al; een alter 2.0 italian edition.
Deze versie is heel vaak (maar niet altijd) voorzien van een periodiek terugdraaiende teller.

Voor zover ik weet is ie ook voorzien van dorpellijsten 3.0


Zit er veel verschil in die dorpellijsten?

UserID6342

Versie 3.0 is weer beter als versie 2.4 :)

jrkalf

Citaat van: Dirk342 op 08-09-2011 16:39:04
Versie 3.0 is weer beter als versie 2.4 :)
Was het niet zo dat de gietijzeren clipjes zijn vervangen voor geblazen zink clips in deze nieuwe versie?
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.