Alter 3?

Gestart door COPPEHER, 08-09-2011 10:06:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

COPPEHER

Ik zag net deze advertentie staan, met een stracs schakelaar van een Alter 3?  :eusa_doh:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,51688.0.html
kan iemand mij hier meer over vertellen?
ik was namelijk in de veronderstelling dat er alleen een Alter 1 en 2 waren.

Groeten,

Coppe

V70 classic

Ik zou zeggen dat de alter 3 de X70 is  :eusa_think: .
De schakelaars lijken op die van de classic tenminste.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

UserID6342

Alter 3 is het laatste type van de 850 serie geweest.  Volgens mij vanaf '96.

V70 classic

Citaat van: Dirk342 op 08-09-2011 10:25:00
Alter 3 is het laatste type van de 850 serie geweest.  Volgens mij vanaf '96.

kijk dat weten we ook weer.
Tnks Dirk
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

COPPEHER

Dat vond ik ook al vreemd omdat ik die schakelaar in mijn 855 2.5 20V heb zitten.
en dat is een alter 2 van 1995.

COPPEHER

wat zijn dan de specifieke kenmerken van een alter 3, of de verschillen ten opzichte van een alter 2?

UserID6342

Niet echt veel, tellerklokken zijn iets anders, OBD-II is meer 2 dan 1.5 cq 1, en nog een paar van die kleine dingetjes.  Volgens mij weet Erwin ze wel allemaal zo uit het hoofd.  Schakelaars van een Alter 2 kun je ook gewoon in een drie en vice versa gebruiken.  Tenminste, ben nog niet anders tegengekomen tot nu toe.

COPPEHER

Citaat van: Dirk342 op 08-09-2011 10:46:42
Niet echt veel, tellerklokken zijn iets anders, OBD-II is meer 2 dan 1.5 cq 1, en nog een paar van die kleine dingetjes.  Volgens mij weet Erwin ze wel allemaal zo uit het hoofd.  Schakelaars van een Alter 2 kun je ook gewoon in een drie en vice versa gebruiken.  Tenminste, ben nog niet anders tegengekomen tot nu toe.

Ok dat is wel verhelderend, ik heb namelijk geen OBD II.

COPPEHER

Is OBD II achteraf in te bouwen?  :eusa_pray:

-D©©©L-

Citaat van: COPPEHER op 08-09-2011 10:51:00
Is OBD II achteraf in te bouwen?  :eusa_pray:

Ja, dat kan.
Je moet er dan een Motronic 4.4 ECU in sleutelen zoals ik met de 422R gedaan heb.

COPPEHER

Citaat van: -D©©©L- op 08-09-2011 10:56:49
Citaat van: COPPEHER op 08-09-2011 10:51:00
Is OBD II achteraf in te bouwen?  :eusa_pray:

Ja, dat kan.
Je moet er dan een Motronic 4.4 ECU in sleutelen zoals ik met de 422R gedaan heb.

Moet ik dan veel vervangen? ik heb nu een 4.3.
en is het de moeite waard?

-D©©©L-

Citaat van: COPPEHER op 08-09-2011 10:58:30
Citaat van: -D©©©L- op 08-09-2011 10:56:49
Citaat van: COPPEHER op 08-09-2011 10:51:00
Is OBD II achteraf in te bouwen?  :eusa_pray:

Ja, dat kan.
Je moet er dan een Motronic 4.4 ECU in sleutelen zoals ik met de 422R gedaan heb.

Moet ik dan veel vervangen? ik heb nu een 4.3.
en is het de moeite waard?

Als je de mogelijkheden van OBDII wilt gebruiken wel.

COPPEHER

#12
Citaat van: -D©©©L- op 08-09-2011 11:01:37
Citaat van: COPPEHER op 08-09-2011 10:58:30
Citaat van: -D©©©L- op 08-09-2011 10:56:49
Citaat van: COPPEHER op 08-09-2011 10:51:00
Is OBD II achteraf in te bouwen?  :eusa_pray:

Ja, dat kan.
Je moet er dan een Motronic 4.4 ECU in sleutelen zoals ik met de 422R gedaan heb.

Moet ik dan veel vervangen? ik heb nu een 4.3.
en is het de moeite waard?

Als je de mogelijkheden van OBDII wilt gebruiken wel.

Dan ga ik me daar maar eens even in verdiepen. bedankt

haasje

#13
Alter 3 is inderdaad my 1996 en 1997. Het verschil met de tracsschakelaar is dat een alter 2 is de schakelaar een aan/uit schakelaar en een alter 3 is een puls / momentschakelaar. De rest van de schakelaars is inderdaad hetzelfde.

Verschil is oa zoals dirk al zei de teller, etc, maar vooral de abs controller (en bijbehorende pomp)

COPPEHER

Maar ik heb dus geen OBD II, betekend dit dan automatisch dat ik geen alter 2 heb?