Okkie C70 t5 heb hem toch nog :-)

Gestart door OkkieC70, 08-09-2011 17:55:24

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Met 2 banden en een LMM loopt het iss wel lekker snel op.

Anderzijds zie ik geen rare zaken in je lijstje, die je even goed wel een keer had moeten doen, alleen alles
in 1 x is een hele bats geld....

rifwachter

Hallo Peter,

Welkom hier met je mooie C70.

Het geld maar gouw vergeten en veel genieten van je Volvo.

Gr. Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

OkkieC70

Het zijn inderdaad dingen die voorkomen bij regulier onderhoud!
Alleen was mij een ander iets vermeld door het bedrijf waar ik de auto kocht.
De auto zou bij hun in onderhoud zijn geweest en noem maar op.

Al met al viel dat dus even dik tegen!

Maar, Meer vreugd nu de auto goed is!
Hij rijd heerlijk, heeft alleen bij sommige momenten dat hij niet lekker reageerd op het gas geven of je nou snel of langzaam rijd, en denk dat dit komt door de chip die in de auto is gezet!
De chip is overigens *dealer af geplaatst* dus bij een huis tuner van deze volvo dealer, ze zeiden dan ook dat deze auto 310 pk had, iets wat in mijn ogen onwaarschijnlijk is!

Maar dit zal ik met de tijd wel een keer aanpakken! en aankaarten hier!

Groetjes peter!

En bedankt voor alle leuke reacties!

Ludo

Citaat van: OkkieC70 op 08-09-2011 21:42:58
Hij rijd heerlijk, heeft alleen bij sommige momenten dat hij niet lekker reageerd op het gas geven of je nou snel of langzaam rijd, en denk dat dit komt door de chip die in de auto is gezet!

Dus de éné keer werkt de chip wél naar behoren, de andere keer moppert ie?.  ;D

Nee, daar moet je het echt niet gaan zoeken...

daytonawim

Lekkage in vacuum systeem of turbo slang(en) ?

OkkieC70

Het is voor mijn idee af en toe.
Ik zou echt beter op moeten letten dan luisteren naar de motor en genieten haha!
Ik vermoed gewoon dat het in de ergens in het motormanagement systeem zit.
Dit doordat hij alles goed doet behalve op een bepaald toerental lijkt wel.

Maar dat zei ik al ik moet hier echt een keer naar zoeken.
Wil de auto in elk geval een keer op de bank hebben en dan alle waardes van de motor er naast zodat ik weet of er wat mis gaat, en als er wat mis gaat wat het dan is.

groetjes peter

daytonawim

bekijk je vacuum slangen maar eens goed, kosten geen drol bij ET.

dat zou ik wel doen voordat je de "bank" op gaat, das namelijk zonde van je meeting.

OkkieC70

Citaat van: daytonawim op 08-09-2011 22:10:20
Lekkage in vacuum systeem of turbo slang(en) ?

Het is mogelijk maar lijkt mij onwaarschijnlijk want dan zou je dat moeten merken op veel meer toeren berijken dit ligt echt heel erg bij de lagere toeren in.
Maar mijn eerdere bericht zei ik al dat ik er echt even goed naar moet gaan luisteren en dan kijken wat ik kan vinden

marcoz84

Welkom, mooie bak! zonde van de pofadder die onder het gras lag, maar hopelijk kun je nu onbezorgd een tijd toeren.

OkkieC70

Het gaat helemaal goed komen met rijden in de volvo!

Heb al vaak genoeg gestaan langs een tank station, wat is zo een tank toch groot in vergelijking met mijn oude renault 5 haha!

Groetjes

*Trouwens is nu mijn beste verbruik over een hele tank  8.6l op 100 km*

OkkieC70

Citaat van: daytonawim op 08-09-2011 22:13:04
bekijk je vacuum slangen maar eens goed, kosten geen drol bij ET.

dat zou ik wel doen voordat je de "bank" op gaat, das namelijk zonde van je meeting.

Ik ben er waarschijnlijk achter wat het is.
Mijn broer heeft mijn auto een dag geleend en heeft hem heel aardig vol getankt voor mij, maar met 95.
Nu heb ik gister zelf 98 getankt en 400 km gereden en helemaal geen last meer gehad.

Weet jij of dit kan?
Groetjes peter

COPPEHER

Die wagen van jou is ook mooi man  :o
en die pk's mis ik dan weer allemaal  :'(

OkkieC70

haha,
Ja de Pk's zijn erg leuk, maar kost ook een hoop, vooral als je de het aantal pk's ook vaak vraagt haha!

Mijn auto moet ook nodig gepoetst worden, en dan ook op een aantal delen een respray, irriteer me erg aan alle steenslag!

Groetjes

COPPEHER

Citaat van: OkkieC70 op 10-09-2011 13:07:16
haha,
Ja de Pk's zijn erg leuk, maar kost ook een hoop, vooral als je de het aantal pk's ook vaak vraagt haha!

Mijn auto moet ook nodig gepoetst worden, en dan ook op een aantal delen een respray, irriteer me erg aan alle steenslag!

Groetjes

Dan heeft er een bumperklever in gereden ;D wel zonde.
volgens mij is er met een poetsbeurtje een mooie glimmende bak van te maken  :eusa_dance:
wees blij dat ie niet zo verkleurd als mijn rode  :eusa_doh:

Martijnc70t5

Mooie C uitlaatjes zijn ook mooi lekker subtiel :) veel plezier er mee !