Alweer een over luidsprekers...

Gestart door Luc, 12-06-2004 02:33:24

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Aangezien ik nog het e.e.a. uit de vorige auto (460) heb liggen :
In de voordeuren van mijn 850 heb ik zojuist de 13 cm Climax-boxen gebouwd, aansluiten was geen probleem, alleen lijken de boxen net iets te klein??? ik kan ze maar met een schroefje vastzetten, voor de andere 3 kom ik overal net een millimetertje tekort. Dat vind ik vreemd omdat die dingen in de 460 meteen perfect pasten.

Nou liggen hier ook nog 2 * 180 watt Pioneers van 16 cm, als het goed is passen die in de achterdeuren (althans ik dacht dat in een oude topic te hebben gelezen)?
Hoe haal ik die roosters in de achterdeuren los zonder de roostertjes of de deur te beschadigen? Heb er vanmiddag aan getrokken en geklooid maar die dingen werken echt niet mee. Zit dat op een speciale manier vast of ben ik gewoon zo'n kluns?

Mochten die speakers nou niet passen achterin de deuren, wil ik graag een MDF-doos eromheen maken en netjes afwerken, en ze dan bovenop de hoedenplank zetten.
Grote vraag in dat geval : lopen er daar al kabels of moet ik ze doortrekken? Waar kan ik ze eventueel aftakken en weer netjes wegwerken?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

BartT5R

:-[ Ik denk dat ik in die oude topic heb gezegd dat die achterste 16CM waren, Ik vrees dat dit niet klopt, ik heb deze week een composetje gekocht en die blijken toch te groot te zijn, ik ga straks eens kijken wat het dan wel moet zijn.

Die roosters kan je er trouwens gewoon aftrekken, als het goed is is de onderkant open en als je daar een goede ruk aan geeft komt het rooster er af.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Danny

Als je gebruik maakt van de orginele speaker houder gaat het om een 13cm,
deze houder zorgt er tevens voor dat alleen de deur als volume gebruikt wordt
en het paneel niet!
Gebruik je de orginele speakerhouder niet dan kan er een 15cm speaker in,
of toch een 13cm, maar dan 'lekt' de speaker aan de zijkanten en maar je gebruik van een groter volume,
deur en paneel, heeft invloed op de demping van de speaker, in de meeste gevallen minder belastbaar!

fearless

Ik heb in mijn 850 in de voor en achter deuren 13 CM speakers zitten, deze zijn gemonteerd met pasvorm adapters.

Heeft er hier iemand ervaring met 7x10 ovalen speakers inbouwen in de hoedenplank ??

RHF

Leuke foto, het lijkt er op dat ik dezelfde (soort) speakers in de portieren heb zitten. Zijn het zilverkleurige Pioneers? Die produceren te weinig laag vind ik. Maar als je een aanvullende sub gebruikt zijn deze speakers heel goed te gebruiken. Ik heb de equalizer van de autoradio (4X35W) zo ingesteld dat de speakers (bijna) geen bas hoeven te produceren. De Sub (grote) Pioneer van 35L (300W max.) gebruikt een simpele 60W max. versterker. Deze combinatie maakt het mogelijk om "zuiver"geluid te produceren zonder te vervormen. Die bas is een echte aanvulling op het geluid en de meeste mensen denken dat er een compleet nieuwe audio installatie in zit, waar een subje allemaal niet goed voor kan zijn.

Succes met inbouwen. Ik heb laatst via dit forum op een link geklikt waar aangegeven wordt waar en hoe je het interieur los kunt maken zonder het echt te slopen!
My first 850, what's next...

BartT5R

Moet mijn mening bijstelle, ik heb net toch die 16 cm speakers in de achterdeur gezet, je moet wel werken met een afstandsring en je rooster kan je ook niet gebruiken maar ze passen wel.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

BartT5R

Op dit moment zelf gemaakt met karton, maar ik zal op het net eens kijken of ik iets geprefebriceerd kan vinden.

haya

Bart,

Bij ARC in antwerpen hebben ze me indertijd geadviseerd ze zelf te maken.
Adaptors voor de voordeuren zijn er genoeg:

http://www.nexxia.co.uk/Speaker_adaptors/volvo.htm
http://www.incardiscount.co.uk/acatalog/SA_VOLVO.html

Haya

BartT5R

Hoe heb je ze dan gemaakt Peter?

haya

Voorlopig is het bij een advies gebleven  8)

Ik heb in m'n garage een schap vol met audiospullen liggen en het wil maar niet in m'n auto geraken.......

Haya

BartT5R

Ik heb afstandringen gevonden, nogwel vlakbij m'n deur, in Roosendaal bij incar-electronics, 14,95 euro per setje. Daarmee past een 165mm speaker eigenlijk perfect in je achterdeur.
Ik ga er zaterdag voor ik naar Goes kom een paar halen, nog iemand? Dan breng ik ze mee.

BartT5R

Citaat van: Luc op 16-06-2004 16:51:41
Als ik je nou het bedrag + verzendkosten overmaak, zou je ze dan naar mij willen versturen?
Ik moet namelijk werken zaterdag en durf niet te zeggen of ik op tijd klaar ben om nog naar Goes te rijden.
is goed luc, maar woon je in Nederland? want ik woon in Belgie, als je i Nederland woont kan je misschien de winkel rechtstreeks laten versturen, ze hebben een website dus je kan meteen mailen www.incar-electronics.nl