V70 TDI van oud hok naar respectabele young-timer (Season II)

Gestart door Tveter, 24-01-2013 01:03:53

Vorige topic - Volgende topic

Tveter

Eerste wasbeurt inmiddels achter de rug, vaak zie je toch pas na de eerste keer wassen wat je nou daadwerkelijk gekocht hebt. Moet zeggen dat ik niet ontevreden ben, eigenlijk niet of nauwelijks gekke plekken. Eén klein deukje in de achterklep en een roestplek onder de strip(die inmiddels verwijderd is). Zowel de voor- als de achterbumper hangen een beetje op half 7. Wat voor het probleem is weet ik nog niet maar ik gok dat achter de steunen gewoon niet best meer zijn. Ook zijn de beide mistlampen erg lelijk geworden en de linker is het glas stuk.

Al met al ziet de auto er voor zijn km stand en leeftijd nog best aardig uit en gaan we zien wat we er van kunnen maken!  ;D

Paar foto's voor de visueel ingestelden onder ons:

Voor:

Na:

Nog wel wat aanslag op het dak

Strip verwijderd, één relatief klein roestplekje:

Had nog wel wat meer foto's maar ben helaas een beroerde fotograaf dus hier moeten jullie het mee doen  ;)
'98 V70 TDI (MY99)

Tveter

Allen,

De 'nieuwe' V70 inmiddels zo'n 7 maanden in mijn bezit en moet zeggen dat ik er nog maar erg weinig aan dan wel mee gedaan heb.. In december brak de pompriem waarna ik een tijd aan het rommelen ben geweest voor ik hem eindelijk weer gestart kreeg. Uiteindelijk bleek dat de krukas toch 360 graden verkeerd stond en dus op het bovenste dode punt van de vulslag stond. Omdat de treinverbinding naar mijn werk eigenlijk ook erg goed is had ik geen haast, lees: uitstelgedrag, met het maken van de Volvo. Maar gezien de wintersport eraan kwam en de Freelander van mijn vriendin nou niet bepaald een km-vreter is moest de V70 wel even gemaakt worden en gekeurd gezien deze inmiddels verlopen was. Voor de riem brak had ik de auto al laten keuren en had dus al een en ander gerepareerd.

Waaronder:
- Rubbers van de achteras
- Stofhoes van de stuurkogel
- Paar lampjes kapot
- afstelling koplamp te hoog

Hier kwam na de herkeuring een aantal maanden later nog bij dat ook de buitenmantel van de handremkabel kapot was en deze dus last minute nog even vervangen. Al met al 3 keuringen en paar avonden sleutelen maar we zijn er zonder al te veel gekkigheid weer doorheen gekomen.

Dinsdagochtend gekeurd en donderdag nacht zijn we vertrokken naar de Franse alpen waar het op dit moment heerlijk vertoeven is! Op zich was ik wel een klein beetje zenuwachtig of de V70 na al die tijd stilstaan maar dit ging allemaal prima, nu hopen dat de terugreis net zo soepel verloopt!

Vandaag niet gesnowboard maar wel een aantal leuke plaatjes geschoten:

'98 V70 TDI (MY99)

Tveter

Gisteravond de winterbanden op staal er gelijk maar af gehaald en de zomerbanden eronder. Een extra setje perfo's met zgan b-merk banden opgehaald bij een mede forummer. Lag mooi op de weg richting Urk waar ik de dieselpomp even heb laten controleren door Pul. Deze bleek zoals ik al dacht redelijk goed te staan maar is door Pul nog iets beter op tijd gezet, hij kreeg hem helaas niet helemaal perfect. Helaas geen foto's gemaakt bij Pul maar wel twee foto's die mooi het verschil in uitstraling laten zien tussen de stalen velgen en de perfo's.

'98 V70 TDI (MY99)

yannickdv

Wat smoelt dat toch top een setje perfo's met de juiste bandenmaat er omheen.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green