CarolineB's blog

Gestart door CarolineB, 11-09-2011 16:06:30

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: CarolineB op 25-08-2012 15:32:08
..
Het is wel erg wennen met dat ding achterin, ik krijg het gevoel alsof de auto veel kleiner is en ik opgesloten zit  ::)
..
Een grappige ironie: Je plaatst het hek voor de hond en je voelt je zelf opgesloten.
Ach als je denkt een huisdier te hebben vergis je je. Je bent immers hun mens.

UserID6342

;D Dat was toch bij katten zo Yits ? ;D

razorx

Citaat van: Dirk342 op 25-08-2012 17:08:59
Ehh je hebt gelijk. Ik weet niet zoveel van honden. Dat zijn toch die dieren die doen wat je vraagt?

hendrik75

Citaat van: CarolineB op 25-08-2012 15:32:08
Het is wel erg wennen met dat ding achterin, ik krijg het gevoel alsof de auto veel kleiner is en ik opgesloten zit  ::)
Ik denk dat als Beau niet in de auto zit het rek omhoog geklapt zit.

Dat dacht ik ook toen de mijne erin ging.. maar het went snel en het voelt nu "kaal" als ie omhoog zit.
Dus nu is ie gewoon altijd naar beneden.

marc-850

Citaat van: razorx op 25-08-2012 17:10:03
Ehh je hebt gelijk. Ik weet niet zoveel van honden. Dat zijn toch die dieren die doen wat je vraagt?

Mwah. Ik had een hond die wel luisterde, maar er niks mee deed... ;D

CarolineB

Citaat van: marc-850 op 25-08-2012 17:30:39
Citaat van: razorx op 25-08-2012 17:10:03

Mwah. Ik had een hond die wel luisterde, maar er niks mee deed... ;D

ehm, onze kids hebben daar last van wel luisteren, en er vervolgens niets mee doen  ;)

Beau is nog een uk, die moet alles nog leren, althans dat denken we nu nog maar.....

CarolineB

Ik heb voor de Volvo de velgen van Galactica overgenomen.
De twee zomervoorbanden waren niet al te best meer, dus dit was een fantastische oplossing.
Mooie velgen en weer goed rubber :eusa_dance:

Ernest in actie. Alleen even geholpen om bepaalde bouten los te krijgen, die zaten wel erg vast.
Mijn hulp was niet meer dan de kruissleutel stilhouden, hierdoor kon Ernest een buis gebruiken als hefboom.

Ik moest training geven dus houdt Beau voor mij in de gaten of Ernest het allemaal wel netjes doet  ;)
Toen ik thuiskwam stond de auto al in de garage dus een plaatje van het geheel heb ik nog niet.
Misschien van het weekend even de auto wassen en is een leuk plekje zoeken om een foto te maken.

Nu nog proberen de rolhoes te bevestigen en het beroemde tandwieltje regelen, die heeft namelijk een weekendje naar de Ardennen met Ernest niet overleefd :eusa_doh:

CarolineB

En een afstandsbediening gescoord bij Snix :D

The Volvoboy

Goed bezig, mooie kleur ook! ;D Heb laatst de NR-FH van Yits gepoetst (ook een Midnight Blue), en daar werden mn pads ook helemaal blauw bij het polijsten. Komt gewoon omdat er geen blanke lak op zit ;) Wel raar hoor, om met een knalgele pad te beginnen en na 1 paneel de pad helemaal blauw van de lak af te halen ;D Wij hebben ook een Midnight Blue, maar daar zit wel blanke lak op.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

Citaat van: The Volvoboy op 27-09-2012 21:58:25
Goed bezig, mooie kleur ook! ;D Heb laatst de NR-FH van Yits gepoetst (ook een Midnight Blue), en daar werden mn pads ook helemaal blauw bij het polijsten. Komt gewoon omdat er geen blanke lak op zit ;) Wel raar hoor, om met een knalgele pad te beginnen en na 1 paneel de pad helemaal blauw van de lak af te halen ;D Wij hebben ook een Midnight Blue, maar daar zit wel blanke lak op.

Dan zul je ook misschien wel een x een rode pad hebben ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

CarolineB

Citaat van: The Volvoboy op 27-09-2012 21:58:25

Thanks, er staan nog steeds een paar dingen, maar geen "moet nu gebeuren", op mijn lijstje. Ik hoop dat lijstje het komende half jaar weg te kunnen werken. Maar de Honda had nu even dure noodzakelijke aandacht nodig ;)

Ik heb ook een blauwe pad in de achterbak liggen, Florian (FGG) heeft in juni mijn auto gepoetst.
Het is inderdaad wel jammer dat er geen blanke lak op zit, al is het maar voor het idee. Je hebt nu het idee dat je de kleur van je auto poetst.
Voor netjes zou ik het nog een keer moeten doen voor de winter.

razorx

Ach blanke lak beschermt dan wel goed, maar schadeherstel is makkelijker net te doen voor een leek als je die niet hebt.
Zeker in jouw kleur.

CarolineB

Een paar weken geleden voor vandaag de afspraak gemaakt bij Karelsen om de wintersloffen onder de Volvo te zetten en om hem uit te laten lijnen. Daar heb ik prima gezeten met warme choco en een stapel autobladen en FB aan.
De Volvo staat nu met zwarte velgen op het parkeerterrein, straks maar is vragen waar de doppen liggen. Want dit vind ik niks omdat de velgen niet mooi zwart zijn.

Hierbij de uitdraai die in de auto lag:

Eindelijk een normale stand van het stuur wat ik zo gauw zag op het korte stukje naar huis :D

CarolineB

Vandaag een dagje vrij genomen om de Volvo vakantieklaar te laten maken door Dirk.
Even voor 9u richting Nijmegen vertrokken, op de A50 was het behoorlijk druk, iets later dan gedacht bij Dirk.
Natuurlijk eerst koffie en tegen 11u maar is bij de auto gaan kijken.
Wat heeft Dirk allemaal gedaan:
- befaamde tandwieltje vervangen en meteen de lampjes gecontroleerd en er 2 vervangen.
- bovenste motorsteunrubber vervangen, de andere is ook aan vervanging toe, staat op het "to do" lijstje voor bij de APK.
- andere rugleuning achterbank geplaatst omdat de gordel niet meer los wilde komen uit de rugleuning.
- bestuurdersstoel vervangen, wat een genot eindelijk een goed zittende stoel.
- rondje gereden ivm homokineet, inderdaad te horen maar we rijden nog lekker door tot afkeur.
- controle draagarmen, op lijstje voor de zomer.
- remblokken achter konden we maar beter wel vervangen, dus op naar de Brezan. Kon ik meteen mooi het geluid horen van de nieuwe uitlaat onder Dirk zijn auto :D

Mijn taak was: koffie drinken, tegen rugleuning trappen/duwen, helpen sjouwen bestuurdersstoel, meerijden naar Brezan en Dirk van zijn werk houden ;)

De terugweg ging een stuk sneller, servicelampje uit, maar ander lampje bleef branden.
Is morgen vast weer uit.

De auto is nu Oostenrijk-klaar, laat de vakantie maar komen!

Dank je wel Dirk :eusa_clap: :eusa_dance: :eusa_clap: