CarolineB's blog

Gestart door CarolineB, 11-09-2011 16:06:30

Vorige topic - Volgende topic

Luz

Ze zitten er bij mij ook weer onder. Het moet maar even tot de kou voorbij is..
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

CarolineB

Vandaag ritje Zutphen - Nijmegen. Een combi rit, Fleur naar de HAN brengen (nog geen studenten ov) en met Toet naar Dirk.

Maar eerst boodschappen gedaan voordat ik naar Dirk ging, de grote saucijzenbroodjes gehaald bij bakker Bart voor de lunch.
Dirk heeft Toet voorzien van een nieuwe benzinepomp, die maakte de laatste tijd nogal herrie.
En ik hoopte dat daarmee het inhouden bij wegrijden opgelost zou zijn, helaas niet, bleek op de terugweg naar Soest.
De benzinefilter niet vervangen ivm met tape bij de klem....

Volgende verdachten zijn de IAT en MAP sensoren.
Komt goed 😃

Bedankt Dirk voor het vervangen van de pomp en voor je gezelligheid.

UserID6342

Was gezellig gisteren meissie ;D.

Als het even wat warmer is vervangen we het benzinefilter ook, maar gisteren in die kou en als dan de kunststof leiding met tape zit omwikkelt, blijf ik eraf want die breek ik geheid in stukken dan.

Zorg dan aub even dat je ook 1x 9161817 (klem waar filter inzit) hebt.  Kost iets van max 12 euro origineel meen ik.

gero

Citaat van: CarolineB op 10-02-2017 21:44:29
Vandaag ritje Zutphen - Nijmegen. Een combi rit, Fleur naar de HAN brengen (nog geen studenten ov) en met Toet naar Dirk.

Maar eerst boodschappen gedaan voordat ik naar Dirk ging, de grote saucijzenbroodjes gehaald bij bakker Bart voor de lunch.
Dirk heeft Toet voorzien van een nieuwe benzinepomp, die maakte de laatste tijd nogal herrie.
En ik hoopte dat daarmee het inhouden bij wegrijden opgelost zou zijn, helaas niet, bleek op de terugweg naar Soest.

Komt goed 😃

Ik was 2 weken geleden nog gestrand met achteraf gezien een defecte benzine pomp.
ANWB   erbij ,  de beste man deed zijn best, hij twijfelde zelf of ik genoeg benzine in de tank had, hij hoorde de benzine pomp wel maar er kwam geen druppel benzine uit, we hadden relais 103 ook nog overbrugd,

Uiteindelijk afgesleept naar Volvo dealer Bluekens in Breda, daar werd ik vrij snel geholpen,
diagnose was benzinepomp defect en relais 103 was enigzins aangebrand.
op mijn verzoek ook het benzinefilter vervangen.
Ze moesten de benzinepomp bestellen in Zweden, 4 dagen later belden ze op de Volvo was weer rijklaar.
Ik had gerekend op een 100 of 5 , maar je weet wel dealer prijzen, ik moest 760,00 E. afrekenen(relais 103, benzinefilter,benzinepomp + werktarief).
Maar ja de snelle service was ook zijn geld waard.
Maar het is net zoals Dirk zegt hij doet het weer, gauw vergeten maar.
Volgens mij was het de 1e bezinepomp na ruim 350 dkm.

Gr.

Audy

rifwachter

Citaat van: Dirk342 op 11-02-2017 07:02:03

Zorg dan aub even dat je ook 1x 9161817 (klem waar filter inzit) hebt.  Kost iets van max 12 euro origineel meen ik.

klem, 9161817  is besteld.     kost wel 9,44 euro..   ;D
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

CarolineB

Citaat van: gero op 11-02-2017 09:00:39
Citaat van: CarolineB op 10-02-2017 21:44:29

Komt goed 😃

Ik was 2 weken geleden nog gestrand met achteraf gezien een defecte benzine pomp.
ANWB   erbij ,  de beste man deed zijn best, hij twijfelde zelf of ik genoeg benzine in de tank had, hij hoorde de benzine pomp wel maar er kwam geen druppel benzine uit, we hadden relais 103 ook nog overbrugd,

Uiteindelijk afgesleept naar Volvo dealer Bluekens in Breda, daar werd ik vrij snel geholpen,
diagnose was benzinepomp defect en relais 103 was enigzins aangebrand.
op mijn verzoek ook het benzinefilter vervangen.
Ze moesten de benzinepomp bestellen in Zweden, 4 dagen later belden ze op de Volvo was weer rijklaar.
Ik had gerekend op een 100 of 5 , maar je weet wel dealer prijzen, ik moest 760,00 E. afrekenen(relais 103, benzinefilter,benzinepomp + werktarief).
Maar ja de snelle service was ook zijn geld waard.
Maar het is net zoals Dirk zegt hij doet het weer, gauw vergeten maar.
Volgens mij was het de 1e bezinepomp na ruim 350 dkm.

Gr.

Audy

Jakkes, wat een bak geld.
Ik zag al gebeuren dat we er mee stil zouden komen te staan, dus ik dacht Dirk vragen naar de onderdelen, bestellen en dan een ritje naar Nijmegen.
Ik ben aan onderdelen nu zo'n 150 euro kwijt, inclusief de klem die René net besteld heeft.
Maar dat is dan wel weer exclusief de sensoren.

CarolineB

Citaat van: rifwachter op 11-02-2017 09:16:19

Zorg dan aub even dat je ook 1x 9161817 (klem waar filter inzit) hebt.  Kost iets van max 12 euro origineel meen ik.

Thanks  :D

rifwachter

Citaat van: CarolineB op 11-02-2017 10:32:54
Citaat van: rifwachter op 11-02-2017 09:16:19

Thanks  :D

Arjen heeft ook een pb ontvangen voor de IAT en MAP sensor.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

UserID6342

Citaat van: CarolineB op 11-02-2017 10:32:09

Ik zag al gebeuren dat we er mee stil zouden komen te staan, dus ik dacht Dirk vragen naar de onderdelen, bestellen en dan een ritje naar Nijmegen.
Ik ben aan onderdelen nu zo'n 150 euro kwijt, inclusief de klem die René net besteld heeft.

Je vergeet de saucijzenbroodjes schat ;D ;D

CarolineB

Citaat van: Dirk342 op 11-02-2017 17:36:45
Citaat van: CarolineB op 11-02-2017 10:32:09

Je vergeet de saucijzenbroodjes schat ;D ;D

Oh ja, die 2 euro.....

CarolineB

De kogel is door de kerk: Toet gaat weg.
Ben er klaar mee, lijstje wat er aan moet gebeuren vond ik niet grappig meer.

Binnenkort haal ik de V70 op in Zutphen en ga ik daar in rijden.
En dan op mijn/ons gemak zoeken naar wat anders, waarschijnlijk kleiner, voor de kinderen.

volvobaksteen

Zoveel geld voor een pomp zijn de lijp ofzo pomp kost rond de 150 en hooguit een half uur arbeid voor het vervangen zoiets mag niet meer als 300 euro kosten of je ben flink genaaid

CarolineB

Pomp is onlangs gedaan, zie eerder bericht op deze pagina. En nee, daar is niet de hoofdprijs voor betaald!

Maar Toet wordt oud en krijgt ouderdomskwaaltjes en kuren. Daarnaast moet ook o.a. de distri gedaan worden.

confruo

Citaat van: volvobaksteen op 09-03-2017 01:45:59
Zoveel geld voor een pomp zijn de lijp ofzo pomp kost rond de 150 en hooguit een half uur arbeid voor het vervangen zoiets mag niet meer als 300 euro kosten of je ben flink genaaid

Pomp vervangen bij de dealer kost dat nou eenmaal, helemaal niets vreemds aan of genaaid worden denk ik.  Bij mijn XC ook best een kluit werk begreep ik.

razorx

Citaat van: CarolineB op 09-03-2017 01:31:35
De kogel is door de kerk: Toet gaat weg.
Ben er klaar mee, lijstje wat er aan moet gebeuren vond ik niet grappig meer.

Binnenkort haal ik de V70 op in Zutphen en ga ik daar in rijden.
En dan op mijn/ons gemak zoeken naar wat anders, waarschijnlijk kleiner, voor de kinderen.

Soms moet je knopen doorhakken. Je gaat er in ieder geval niet op achteruit. ;)