XC90 remmerij op 850? Afmetingen bracket?

Gestart door BaRRaCuDa, 11-09-2011 16:58:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BaRRaCuDa

Hallo allen,

Vraagje over de remmerij voor van de XC90 serie

Weet iemand of kan iemand opmeten, de afstand tussen de boutgaten van het fusee dan wel de bracket van een XC90....?



Als die afstand hetzelfde zou zijn als bij de 850's dan zouden XC90 remmen erop moeten kunnen passen.....



elianmars


-D©©©L-


wepster


daytonawim

Nou ik denk dat die bracket een redelijk stuk langer is, bovenste oog staat veel hoger

Sbv

Citaat van: daytonawim op 11-09-2011 22:57:52
Nou ik denk dat die bracket een redelijk stuk langer is, bovenste oog staat veel hoger
Klopt zit een redelijk verschil in

wepster

Citaat van: daytonawim op 11-09-2011 22:57:52
Nou ik denk dat die bracket een redelijk stuk langer is, bovenste oog staat veel hoger

vraag ludo die heeft ook schijven van ee 90 opzijn roffel   ;)

Sbv

Er is een verschil met enkel de schijven of ook de klauwen van een XC90/V70n of iets

Wat wel mogelijk is is de brackets gebruiken die gebruikt worden om een V70n R of S60R


Plaatje is voor de achterzijde
http://www.yother.com/cj-perf/1016-mk.jpg

wepster

wat mij bij staat heeft ludo brackets opmaat laen maken voor zijn klauwen omdeze op de schijven passend te krijgen

arjen850

Gaat het hier nu om de bracket of om de bevestiging daarvan(fusee stuk)? Heeft ludo brackets laten maken op de bestaande bracket bevestingspunten? of zoals Marco's afbeeldingen een andere naaf(fusee stuk?

BenC70ES

Citaat van: Sbv op 11-09-2011 23:05:46
Er is een verschil met enkel de schijven of ook de klauwen van een XC90/V70n of iets

Wat wel mogelijk is is de brackets gebruiken die gebruikt worden om een V70n R of S60R


Plaatje is voor de achterzijde
http://www.yother.com/cj-perf/1016-mk.jpg

Voor de voorzijde zijn er die dus niet, omdat het verschil te klein is om een goede bracket te maken, of je moet de complete fusee gebruiken, of aanpassen (-D©©©L-).

Ludo heeft volgens mij WP pro remklauwen met op maat gemaakte brackets (= offtopic), de XC90 schijven zijn natuurlijk geen probleem om te monteren.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

BaRRaCuDa

Bedankt voor de snelle reacties  :)

De enige optie zou dan kunnen zijn om het gehele fusee van de XC90 te gebruiken.....?

Dan wordt het prijstechnisch ook niet interessant meer  :eusa_think:
Jammer, ik had gehoopt dat het misschien zo zou passen.

Het zou een mooie oplossing geweest kunnen zijn, waarbij de klauwen niet zo idioot ver naar buiten steken...

De Porsche set vind ik voor mij geen goede oplossing, dan maar 302mm.... 

Sbv

Volvo high performance set zoeken, maar die zijn zeer zeer zeldzaam, dan kan je met 320 mm rijden

maartendeb

Citaat van: Sbv op 12-09-2011 09:32:00
Volvo high performance set zoeken, maar die zijn zeer zeer zeldzaam, dan kan je met 320 mm rijden

Als ze nu al zeer zeldzaam zijn, hoe doe je dat dan bij de volgende schijven/blokken wissel, of zijn die nog wel voldoende los te krijgen?

-D©©©L-

Citaat van: maartendeb op 12-09-2011 09:47:22
Citaat van: Sbv op 12-09-2011 09:32:00
Volvo high performance set zoeken, maar die zijn zeer zeer zeldzaam, dan kan je met 320 mm rijden

Als ze nu al zeer zeldzaam zijn, hoe doe je dat dan bij de volgende schijven/blokken wissel, of zijn die nog wel voldoende los te krijgen?

Die zijn gewoon te krijgen. ook de klauwen. Het probleem zit vooral in de brackets.