km stand uitlezen

Gestart door benvolvo20, 12-09-2011 14:04:55

Vorige topic - Volgende topic

benvolvo20

wie o wie kan de kmstand van mijn italiaan uitlezen?

het gaat om ob-2 aansluiting, maar om in de boordcomputer enzo te komen moet er letje op ofzo.
waaraschijnlijk ben ik niet de eerste die dat heeft.

dus wie kan mij helpen?

Boeijke

\Je hebt er uitleesapparatuur voor nodig.

Er zijn er een paar op het forum die dat kunnen/hebben.

Anders gewoon ff naar de dealer.

Willem

LQDI

Ik werk in Almelo bij Furness. Ik roggel je zo de KM-stand als je langs kunt komen ;) Stuur desnoods even een PB

COPPEHER

Citaat van: LQDI op 12-09-2011 14:28:06
Ik werk in Almelo bij Furness. Ik roggel je zo de KM-stand als je langs kunt komen ;) Stuur desnoods even een PB

Heb je nog nooit op de snelweg gezien ;D

MVeldhuis

Even voor de duidelijkheid, Ben heeft geen obd-1 maar ook geen obd-2, hij heeft die overgangsversie die ze er 1 jaar in geknutselt hebben ofzo.

Jack v

Heeft DCCL dat niet, dat is ook nog vlakbij.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MVeldhuis

Citaat van: Jack v op 12-09-2011 15:01:20
Heeft DCCL dat niet, dat is ook nog vlakbij.

Mwah, die man heeft de nare gewoonte om my 2036 motormanagement systemen in zijn bijna-oldtimer te knutselen dus die doen het al met de laptop.

Boeijke

Citaat van: MVeldhuis op 12-09-2011 15:00:08
Even voor de duidelijkheid, Ben heeft geen obd-1 maar ook geen obd-2, hij heeft die overgangsversie die ze er 1 jaar in geknutselt hebben ofzo.

Dat moeten ze bij Furness toch ook kunnen dan.

Willem

haasje

een 850 heeft of obd1 of obd 2 (of eigenlijk de 1,5) een echte volledige obd2 is er pas later gekomen.

MVeldhuis

Citaat van: haasje op 12-09-2011 22:57:32
een 850 heeft of obd1 of obd 2 (of eigenlijk de 1,5) een echte volledige obd2 is er pas later gekomen.

Ik heb al gezocht maar kan het niet vinden, wellicht dat jij het weet: Is daar niet zo'n gevalletje voor te maken met een ledje en een knopje of iets dergelijks zodat je het dan zelf kunt uitlezen?

Ik zou zweren dat daarvoor ergens een mooie how-to staat op dit forum.

UserID6342

Met het ledje kun je wel de motor uitlezen, maar niet de kmstand.  Moet je helaas de Volvo software voor hebben.  Maar als , zoals TS zegt, 'ze er al niet kunnen komen' vermoed ik eerder dat er iets anders aan de hand is...

benvolvo20

we zijn wel in de boardcomputer gekomen en zelfs in de versnellingsbak, dus in dat op zicht moet het wel goed komen, alleen de km stand konden we niet vinden/inkomen.

haasje

Citaat van: MVeldhuis op 13-09-2011 05:44:07
Citaat van: haasje op 12-09-2011 22:57:32

Ik heb al gezocht maar kan het niet vinden, wellicht dat jij het weet: Is daar niet zo'n gevalletje voor te maken met een ledje en een knopje of iets dergelijks zodat je het dan zelf kunt uitlezen?

Ik zou zweren dat daarvoor ergens een mooie how-to staat op dit forum.
Dat uitlezen met de ledjesmethode werkt alleen voor bepaalde motormanagments, de ecc en cc. De km stand staat in de teller opgeslagen en daaar werkt deze truc niet.

COPPEHER

ecc en cc? leg uit..

NinaPaul

ecc = electronic climat control
cc= cruise control

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz