hallo rico t5 stelt zich even voor

Gestart door ricot5, 12-09-2011 15:08:55

Vorige topic - Volgende topic

ricot5

hallo allemaal ik ben ricardo 24 jaar uit lelystad

ik rij een groene 850 t5 estate

groetjes ricardo

FGG

Pfff, wat summier. Meer info? Foto's?

Iig welkom op 't Forum, Ricardo.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

daytonawim

Welkom op het forum.

Nou nog effe wat meer info over je auto en natuurlijk FOTO's daar zijn we namelijk gek op hier.

ricot5

heyhey haha jaa idd niet veel info nog maar fotos komen eraan

volvo 850 t5
bj 1995
2.3 20v gechipt
leer elec

heb de auto voor weinig gekocht en ben hem aan opknappen

verschijnlijk is me turbo op want hij verbruikt aardig wat olie wat ik terug vind in me intercooler slangen

daytonawim

Hoe is het met je carterdruk, of te wel je carterventilatie gesteld ?

ricot5

nou ik had gelezen dat je zo testje kon doen met je olie dop los maar die blijf er mooi opliggen en klappert niet ofzo of kan ik hem niet op die manier testen

daytonawim

Rookt ie uit de opening als je de dop er af haalt ?

Rookt ie ook uit de uitlaat ?

Geen lekkage bij ontsteking, nokkenassensor, versnellingsbak of distributie keeringen ?

ricot5

ja als me motor uit doe en dan eraf haalt dan rookt die wel wat ja maar verschijnelijk is die kering bij de distrebutie kant wel lek want als ik die kap eraf haal dan zie wel wat zweet beneden bij de kering

daytonawim

Motor starten en dan gewoon even de dop er afhalen, normaal komen er hoogstens wat kleine spatjes olie uit,
dan kan je dampen wel zien.

Als je achter je bijrijders wiel kijkt met een lamp moet je de poulie ook kunnen zien, van de wiekast kun je het onderste stukje plasic ombuigen voor beter zicht.

Als je keering daar lekt zou ik de carterventilatie even gaan aanpakken ( als dit nog niet is gebeurt ) als andere keeringen gaan lekken, gaat dat geld kosten.

ricot5

ja idd ga volgende week ff nieuwe distrebutie doen dan doe ik ook gelijk die kering aan die kant en dan ik gelijk ff die carterventelatie ff schoonmaken,, maar nog ff wat aan de onderkant van me radiator / intercooler zit een klein gaatje maar daar druppelt dus olie uit komt dat omdat me intercooler dan met olie is of ??

daytonawim

Das goed, dat gaatje hoort daar te zitten.

Voor je carterventilatie moet je slangenpaket  en een potje bij de Dealer bestellen ( is niet altijd op voorraad)

Vacuumslangen pakket kan je bij ET (european tunning) bestellen, daar moeten er namelijk ook een paar van los,
als dat nog de oude zijn kan je beter gelijk nieuwe er op zetten ( schijnt echt de wereld niet te kosten)

Sem

ricot5

ja haha idd maar heb het toch op me eigen afkorting van me naam gehouden :P

ricot5

nee idd ga ik dat maar ff bestellen en maken want het is zonde als alles kapot draait

daytonawim

Ik meen dat vacuum slangen 25 euro o.i.d kosten, die zeker niet bij de delaer regelen !

Wel even goed opletten dat je alles hebt bij de dealer.