Grommend/brommend geluid 850R

Gestart door Nordschleife850R, 13-09-2011 10:34:46

Vorige topic - Volgende topic

Nordschleife850R

Hallo,
Ik heb het volgende probleem: Bij alleen een bocht maken naar rechts en
soms bij remmen een grommend/brommend geluid. De auto trilt dan helemaal en doet dit niet zachtjes. Nou is het enigste wat ik er aan kan vinden is dat de binnenste assok van de linker aandrijfas defect is. Kan het zijn dat het hier weg komt? Hopelijk heeft iemand een soort gelijke gehad of mee gemaakt.?
En past een  linker aandrijfas van een M56 bak ook of andere types??
B.V.D. Emiel

COPPEHER

daytonawim

Daar lijkt het wel op, het is met optrekken waaschijnlijk niet hoorbaar ?

Piere

RechtsLinksvoor (bij bocht naar rechts hè?), bestel maar ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

COPPEHER

even de auto opkrikken zodat je voorwiel loshangt en dan de veerpoot vasthouden en het wiel ronddraaien.

FGG

Klinkt als een wiellager. Wordt 't geluid sterker naarmate je meer instuurt?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

COPPEHER

Ik had hetzelfde probleem rechts voor, wiellager vervangen en weg was het probleem  :eusa_dance:

Nordschleife850R

Zeer bedankt voor jullie reacties! Ben zelf automonteur en het lijkt mij geen wiellager.
Maar ik kan het ook fout hebben... Als een wiellager zo erg defect is dat de hele auto begint te trillen/dreunen
dan moet je hem met recht uit rijden lijkt mij ook wel horen..? En met sper kun je het wiel niet heel makkelijk draaien met de hand.
(Is ook wel een oplossing voor) Ik zal het eens proberen! Groeten

COPPEHER

Ik had met rechtuit rijden ook helemaal geen probleem, het verschil zit hem in de radiale en axiale belasting van het lager.

Jack v

Als je er maar lang genoeg mee doorrijdt gaat hij op het rechtuitstuk ook wel jammeren.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

wepster

ik zit eerder te denken aan een overleden homokineet daar je te kennen geeft dat je aandrijfas hoes ook stuk was kan het zijn dat je homokineet droog gelopen is en daardoor naar de gloria gedraait ;D
kijk ook eens naar  de fuzee of daar speling in zit deze willen ook nog al eens ral zijn

FGG

Citaat van: Nordschleife850R op 13-09-2011 12:37:49
Zeer bedankt voor jullie reacties! Ben zelf automonteur en het lijkt mij geen wiellager.
Maar ik kan het ook fout hebben... Als een wiellager zo erg defect is dat de hele auto begint te trillen/dreunen
dan moet je hem met recht uit rijden lijkt mij ook wel horen..? En met sper kun je het wiel niet heel makkelijk draaien met de hand.
(Is ook wel een oplossing voor) Ik zal het eens proberen! Groeten

Mmm, bij al mijn defecte lagers waren de klachten niet zo dramatisch. Meer een joelend geluid bij sturen, meer sturen->meer geluid.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

COPPEHER

maar dan zou een linkse of rechtse bocht toch hetzelfde resultaat moeten geven? omdat een homokineet geen belasting opvangt.

Nordschleife850R

Waar ik aandacht. Slechte motor rubbers in combinatie met defecte homokineet.
Dat bij een bocht maken naar rechts de motor naar links drukt en dat de aandijfas er een beetje krap tussen komt te zitten
en misschien zo het geluid word gecrieerd.?? Heb al wel een wiellager besteld.