tellertandwieltje welk merk

Gestart door volvoTon, 13-09-2011 19:20:48

Vorige topic - Volgende topic

volvoTon

Hallo,

Hoe weet ik welk merk meters in mijn 850 heb?
Dit ivb met het bestellen van een nieuw km/dagteller tandwieltje.

volvoton

benvolvo20

je kan dat gewoon bij european tuning, volgens mij is er niet echt een merk in

Boeijke

Je moet de 15 tands hebben.
Die is voor de 850.

thuur

Citaat van: volvoTon op 13-09-2011 19:20:48
Hallo,

Hoe weet ik welk merk meters in mijn 850 heb?
Dit ivb met het bestellen van een nieuw km/dagteller tandwieltje.

volvoton

Er zijn 2 merken klokkenwinkels geleverd in de 850, VDO en Yazaki. De VDO heeft dagteller en km-teller beide onder de as van de snelheidsmeter staan, de ander heeft de dagteller boven de as van de snelheidsmeter staan. Het tandwieltjesprobleem is een VDO-aangelegenheid.

Tandwieltjes zijn verkrijgbaar op marktplaats, EstateServices en forumsponsor European Tuning. Sommige forumleden kunnen je er ook aan helpen. Zelfs met de inbouw.

Gr ;)

Youk

Je kan ook direct op het zicht zien welke van de 2 je hebt.  Bij de VDO tellers gaan de wijzernaalden een stukje door het centrum, bij een Yazaki stopt deze in het centrum.  Ook is de tellerplaat van een VDO volledig plat.  De Yazaki bestaat uit afzonderlijk verwijderbare meters en daardoor krijg je dus een plaat waar gaten inzitten waarachter de meters gemonteerd staan.  Je krijgt dus als het waren een stukje reliëf.

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

volvoTon

Ben bij Volvo Kleijn geweest om te vragen of hij een tandwieltje wilde bestellen voor in mijn geval de VDO meters.
Van het antwoord wat ik hiet kreeg schrok ik wel een beetje.
Hij vertelde me dat alleen een hele km teller te krijgen was en dat deze  € 189.- kost.
Alleen het vervangen van een tandwiel hielp volgens hem niet
Dus wat is wijsheid???

Ton

elianmars

Citaat van: volvoTon op 16-09-2011 08:57:49
Ben bij Volvo Kleijn geweest om te vragen of hij een tandwieltje wilde bestellen voor in mijn geval de VDO meters.
Hij vertelde me dat alleen een hele km teller te krijgen was en dat deze  € 189.- kost.
Dus wat is wijsheid???

Ton

Citaat van: thuur op 13-09-2011 23:12:21
Het tandwieltjesprobleem is een VDO-aangelegenheid.

Gewoon het tandwieltje vervangen, dus. Tijdje terug heb ik Bouke geholpen met het tandwieltje van zijn unit te vervangen. Was ook een VDO unit.
Paniekzaaierij van de Kleijn  ;)

Youk

Volgens mij zal geen enkele dealer enkel een tandwieltje kunnen/willen aanbieden.  Gewoon tandwieltje vervangen, te verkrijgen bij o.a. ET.

Zijn een heleboel schroefjes, maar voor de rest wel redelijk simpel te doen.

Rob850turbo

typisch een dealer antwoord ,  tandwieltje zijn makkelijk te vervangen.

Boeijke

Citaat van: volvoTon op 16-09-2011 08:57:49
Hij vertelde me dat alleen een hele km teller te krijgen was en dat deze  € 189.- kost.
Dus wat is wijsheid???

Ton

Zeg maar tegen ze das ze gek zijn.
Wieltjes zijn niet goedkoop voor zo'n flutstukkie plastic. Maar dit soort antwoorden slaan nergens op.
Zo'n dealer confronteerde ik gewoon is met een printje van dit forum. Liefst met een hoop klanten erbij.
Als ze het niet willen of kunnen verkopen moeten ze dat eerlijk zeggen.
Een leek trapt in dit verhaal en hun lachen zich vervolgens kapot.

Schande!

peteRRR

En wel juist er in zetten het tandwieltje anders kan je hem weer open maken,.....staat me nog iets van bij.

Heb het klusje ook zelf gedaan en het valt best mee.

Oh ja,...had nog wel 3x Dirk gebeld tijdens. :eusa_shifty:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

KVO

Vandaag ben ik bij Thuur geweest: Het tandwieltje was defect. Thuur had het tandwieltje in een oogwenk verwisseld en ik erg blij!
Alleen... hij deed het nog steeds niet. Ik meteen weer terug. Thuur dit keer nog sneller alles gedemonteerd en wat bleek: stappenmotor overleden.
Thuur dit ook meteen maar even vervangen ;)

Alles doet het weer!

Ohw ja en nog bedankt voor het:
- resetten
- foutcodes uitlezen
- lampentip
- aansluiten turboslangetje (wat een verschil!)

Deed ie gewoon ff....

Rainbird

Citaat van: Youk op 16-09-2011 09:56:18
Volgens mij zal geen enkele dealer enkel een tandwieltje kunnen/willen aanbieden.  Gewoon tandwieltje vervangen, te verkrijgen bij o.a. ET.

Zijn een heleboel schroefjes, maar voor de rest wel redelijk simpel te doen.

Bij Brouwer in Rogat kun je ze bestellen/ophalen. Ik heb alleen van de week zijn voorraad opgekocht 2 stuks, Ben net begonnen met het los maken van het teller werk. Het is inderdaad geen service deel.
Tandwieltje is van messing , wel duur maar beter als niet te koop.