Achterruit sproeier

Gestart door Wouter1973, 14-09-2011 22:27:21

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Mijn achterruit sproeier werkt niet. Dat wil zeggen: ik hoor het motortje wel, maar de ruit blijft droog. Voor werkt ie wel. Omdat ik bang ben dat wellicht ergens tussen motorruimte en achterruit een slangetje los ligt en de boel daar nat wordt heb ik het maar niet meer geprobeerd. Ik heb echter geen idee hoe de loop van deze leiding is. Waar kan ik het beste zoeken naar het lek?

ulkeman

men neme de zoekfunctie van het forum.

is echt veel over te vinden.
waarschijnlijk een drukklepje kapot of een filter achter verstopt.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Wouter1973

Ik heb wel gezocht, maar niet gevonden...wat is de zoekterm?

blauweroffel

Kijk even in de rechter D stijl (bijrijderskant) iets boven de plaats waar de speaker zit (of hoort te zitten)
Daar zit een klein terugslagklepje en die is denk ik kapot.
Het is een klein buisje met kleine verdikking in het midden.
Vervangen en klaar is kees
BR

Wouter1973

Citaat van: blauweroffel op 15-09-2011 08:26:01
Kijk even in de rechter D stijl (bijrijderskant) iets boven de plaats waar de speaker zit (of hoort te zitten)
Daar zit een klein terugslagklepje en die is denk ik kapot.
Het is een klein buisje met kleine verdikking in het midden.
Vervangen en klaar is kees
BR
Ik heb een poging gewaagd. Eerst onder de vloerplaat in de kofferbak gekeken of alles nog dicht is, en dat was het geval. Ook geen nattigheid ontdekt. Vervolgens naar de passagiersdeur gekeken, en geprobeerd achter de speaker te komen. Ik kan het deurpaneel onder wel losklikken van de deur, maar weet niet hoe ik het gehele paneel los krijg. De speakerbescherming durfde ik ook niet zo los te wrikken. Dus hoe gaat dat? Hoe kom ik achter het scherm, zodat ik de terugslagklep kan zien?

hathü

Dat klepje zit achterin de auto aan de binnenkant bij het achterlicht en het speakertje wat daar ook zit. D stijl komt na de zijruit van de kofferbak. Achterste stijl dus. ;) Succes

Wouter1973

Oorzaak gevonden! Niet het terugslagklepje achter de speaker was de boosdoener, maar het L-vormige verbindingsstukje tegen de sproeier zelf aan, aan de binnenkant van de achterklep. Deze was verstopt. Ding verwijderd, slang rechtstreeks op sproeiertje aangesloten et voila. Nu weer de plastic delen op de achterklep vast krijgen. Valt nog niet mee....dubbelzijdige tape?

cas

Citaat van: Wouter1973 op 16-09-2011 17:20:54
Oorzaak gevonden! Niet het terugslagklepje achter de speaker was de boosdoener, maar het L-vormige verbindingsstukje tegen de sproeier zelf aan, aan de binnenkant van de achterklep. Deze was verstopt. Ding verwijderd, slang rechtstreeks op sproeiertje aangesloten et voila. Nu weer de plastic delen op de achterklep vast krijgen. Valt nog niet mee....dubbelzijdige tape?

even bij estate service een " rep set " bestellen. kost een tientje. en dan kan je de boel weer netjes terug plaatsen.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....