Klasse 2 Alarm

Gestart door rogier, 10-02-2003 10:52:03

Vorige topic - Volgende topic

rogier

Ik heb al een klasse 1 alarm (startonderbreker), maar daarmee is mijn audio apparatuur niet volledig gedekt. Hiervoor heb ik een klasse 2 alarm voor nodig. Wat wordt verstaan onder een klasse 2 alarm en wat zijn de mogelijkheden en kosten bij de Volvo dealer? Of kan ik beter bij een autospeciaalzaak gaan kijken?

Edwin

Hoi Rogier,

ik zal een poging wagen. Volgens mij is de klasse indeling afhankelijk van de uitrusting van het alarm. Als het alarm alleen op spanningsval werkt (deur die opengaat = contact wat verbroken wordt) spreek je volgens mij van klasse I. Klasse II moet geloof ik al een startonderbreker, hellingshoek en ultrasone sensoren hebben. Klasse 3 heeft dan ook nog een glasbreuksensor. Uiteraard moet een klasse I, II of III alarm TNO/SCM goedgekeurd zijn. Wellicht vind je op de sites van verzekeringsmaatschappijen ook meer info. De dealer weet dit trouwens ook. Als je toch wilt gaan inbouwen/uitbreiden zou ik naar de dealer of een erkend inbouwstation die ook voor dealers inbouwd (doen ze nl. niet vaak zelf) gaan. Niets is zo irritant als een alarm dat slecht functioneerd, zeker voor de buren  ;)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

gr. Edwin.  8)

850black

Hoi Rogier ,

Dit zijn de verschillen tussen klasse 1,2 en 3

klasse 1 : automatisch inschakelend 2 voudige startonderbreker
klasse 2 : afstandbediend alarm met omtrek beveiliging ( deuren , motorkap en kofferbak), intrieurbeveiliging ( ultrasoon of radar bij cabrio ) , optische signalering , startonderbreker en sirene
klasse 3 : klasse 2 uitgebreid met hellingshoek detectie en noodstroom sirene

als je zelf in zou willen bouwen dan moet je alsnog langs een erkend inbouw bedrijf om het systeem te laten keuren voor het certificaat ( niet alle bedrijven doen dit)

gr. jan 850black