Elektrische fiets

Gestart door CarolineB, 16-09-2011 18:47:34

Vorige topic - Volgende topic

CarolineB

Ik ben toch wel behoorlijk geschrokken bij bepaalde merken van de prijzen. Nog duurder dan mijn volvo  ::)
Tis dat ze nog lang geen 18 is, maar anders.....

Ik ben zelf een voorstander voor tweedehands omdat het een fiets wordt waarmee ze naar school moet en daar wordt geen 1 fiets beter van. Maar daar is Ernest het niet mee eens en hij wil een fiets kopen bij de Bruin in Soest-Zuid. Ik hoop hem nog om te kunnen praten omdat ik al verschillende Sparta's op MP heb zien staan voor zo'n € 500,--.

We gaan morgen maar is even samen op www zoeken bij o.a. WMO, UWV en welzorg. Kijken of we dan wat wijzer worden over wat financieel eventueel mogelijk is. Ben alleen bang dat zo'n aanvraag ook weer tijden gaat duren en daar heb ik eigenlijk ook geen zin in.

innocenti

Succes met je zoektocht.

Houdt bij gebruikte electrische fietsen rekening met mogelijk vervangen van de accu's. Een accupack voor bv een Batavus kost €450 á €500. Bij een fietsenwinkel een gebruikte kopen met garantie kan lonend zijn.

BBS

Ik zal morgen eens kijken op de fiets van mijn moeder. Het merk weet ik namelijk niet maar ze heeft het ding nu 3 jaar. Destijds als nieuw gekocht en nooit problemen mee gehad. Ja 1 keer, toen zat er vocht onder de computer waardoor deze het niet meer deed. Onder garantie is deze omgeruild.
Verlichting gaat aan/uit via de computer en ook de trapondersteuning regel je hiermee. Verder heeft het ding een 7-speed versnelling van Shimano (deaileur)

De accu zit in het frame verwerkt en gaat zo'n 50 kilometer mee bij volledige ondersteuning. Bij minimale ondersteuning gaat de accu zo'n 100 kilometer mee.
Wegzetten van de fiets kan, maar het liefst dan de accu weer aan de lading zetten. Dit gebeurd altijd en tot nu toe geen enkel spoortje te vinden van capaciteit vermindering van de accu.
Volvoloos....

CarolineB

Graag, alle info is welkom.

Op de site van het UWV staat info over vergoeding van vervoerskosten of fietsaanpassingen indien een ziekte langer duurt.
We gaan het gewoon proberen.

ChristRoffel

Ik als fietsenmaker/rijwielhersteller/fietstechnicus (of hoe je het noemen wilt ;) ) zal ff wat voor en nadelen plaatsen.. Let daar ook op bij eventuele aankoop van een 2e hands e-bike..!

Accu's van Sparta/Koga/Batavus moeten eigenlijk altijd aan de lader..vergeet je het een keer, geen probleem..! Ga je bijv. 2 weken met vakantie, ik persoonlijk zou de fiets gewoon aan de lader laten staan.. Er zit een een zekering in dus er zal niets gebeuren of in de brand vliegen..
Ik ken iemand die zelfs 18.000 km met zijn accu heeft gedaan!
Een voordeel is dat deze merken al enige tijd op de markt zijn, dus de techniek is goed..
Let er wel op bij 2e hands dat de fiets geen tikkend/krakend geluid maakt in het achterwiel.. Mogelijk dat het gedeelte (plaat van de elekt.motor/naaf) waar het tandwiel op zit is gebarsten! Dan moet er een compleet nieuw wiel of motor in...maar ook dat is nog vrij duur!
Derailleur-fietsen zijn onderhoudsgevoeliger..weet niet of er in de wintermaanden met sneeuw en pekel ook gefietst gaat worden, smeer dan de ketting regelmatig..! Ook het vervangen van de tandwielen van de bovengenoemde merken is nogal pittig wat onderdelen en arbeidsloon betreft..!
De Sparta Granny Electric zou misschien wel wat zijn.., 3 versnellingen..ondersteuning in 5 stappen.. Ik heb nog niemand gehoord die er een probleem mee heeft gehad.. Ik weet alleen niet of ze er al 2e hands zijn..

Mocht je wat willen weten of heb je vragen stuur gerust een pb-tje..

R.Bijl

ik ga volledig met mijn bovenstaande collega mee..... :eusa_clap:
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

CarolineB

We gaan proberen vergoeding te krijgen via het UWV. Zou fijn zijn als we iets van de € 1649,-- terug kunnen krijgen. Natuurlijk komt de fietsverzekering er nog bij.

Eline wilt de Sparta Country Tour Electric, maar na het vanmiddag het nogmaals met Jacco de Bruin te hebben gesproken, hebben wij voor haar besloten dat het de Sparta E-motion C2 gaat worden, in het wit. De Country is te zwaar alles zit aan de voorkant en dat dan voor een tenger meisje van nog net geen 12, zou geen verstandige keuze zijn.

Jacco stuurt de offerte op en dan zorg ik dat ik haar medisch dossier compleet heb en dan gaat het op de bus naar het UWV. Alleen nog even nagaan of het een probleem is als we de fiets al gekocht hebben voordat het UWV een besluit neemt. Anders wacht ik nog even, iets wat we eigenlijk niet willen.

Ik heb het bij de fietsenmaker ook nog even nagevraagd van de WMO, niet doen is zijn advies.
Je krijgt een vergoeding en je moet dan een Quick nemen, waar je niet blij van wordt, zelf een aanzienlijk deel mee betalen en als de fiets dan niet meer nodig is moet je hem weer terug geven en weg is je geld. Ik ben gek, maar niet zo gek  :eusa_hand:

Edit: Eline moet op school gaan regelen dat haar accu overdag ook op de oplader kan en dat haar fiets niet in de gooi en smijtfietsrekken van de leerlingen hoeft te staan.

Verder iedereen bedankt voor zijn info!

rogerV701998

Citaat van: CarolineB op 20-09-2011 20:22:18

Ik heb het bij de fietsenmaker ook nog even nagevraagd van de WMO, niet doen is zijn advies.
Je krijgt een vergoeding en je moet dan een Quick nemen, waar je niet blij van wordt, zelf een aanzienlijk deel mee betalen en als de fiets dan niet meer nodig is moet je hem weer terug geven en weg is je geld. Ik ben gek, maar niet zo gek  :eusa_hand:

Ik wist niet dat een fietsenmaker over de WMO gaat. :eusa_think:

Zal wel per gemeente verschillend zijn want ik heb een andere ervaring.

In ieder geval mooi dat het geregeld is.

CarolineB

Citaat van: rogerV701998 op 20-09-2011 20:27:23
Citaat van: CarolineB op 20-09-2011 20:22:18

Je krijgt een vergoeding en je moet dan een Quick nemen, waar je niet blij van wordt, zelf een aanzienlijk deel mee betalen en als de fiets dan niet meer nodig is moet je hem weer terug geven en weg is je geld. Ik ben gek, maar niet zo gek  :eusa_hand:

Ik wist niet dat een fietsenmaker over de WMO gaat. :eusa_think:

Zal wel per gemeente verschillend zijn want ik heb een andere ervaring.

In ieder geval mooi dat het geregeld is.

Moet het nog wel regelen, maar weet wat ik moet gaan regelen.

Bij deze fietsenmaker moeten de fietsen weer worden ingeleverd.....en de gemeente vergeet dat er ingeleverde fietsen staan. Neem aan dat hij dan wel weet waar hij het over heeft. Via het UWV maken we ws de meeste kans, we gaan het gewoon proberen.

R.Bijl

de sparta c-serie hoeft niet constant op de lader,als zij op en neer naar school kan op een volle accu kan je de accu opladen bij thuiskomst of sàvonds en dan de volgende ochtend er weer af.

alleen fietsen met de ion techniek moeten zoveel mogelijk op de lader aangesloten worden.

goede keus en succes er alvast mee!

Robin

Walter

Robin, heb jij niet nog iets in je verbouwingsuitverkoop staan?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

CarolineB

Citaat van: VolvoMafia op 21-09-2011 08:20:53
Robin, heb jij niet nog iets in je verbouwingsuitverkoop staan?

Ok, ik ben benieuwd. Fiets is nog niet besteld ;)

R.Bijl

ja heb ik alleen geen sparta meer!

wel een vergelijkbare batavus, de Batavus Crescendo easy Li-Ion.normaal €1749,00 en stond voor € 1439,00.

speciaal voor julie stel ik hem ter beschikking voor € 1350,00.....

snelheid is echter wel geboden daar de partij die ik nog heb naar een opkoper gaat,dit zal gebeuren na het weekend! ik ben ook gesloten vanaf 26/09 t/m 06/10.

je kan me mailen op info@bijlfietsen.nl

dat lees ik vaker dan het forum......

ik hoor het wel...
Robin

elianmars

Citaat van: R.Bijl op 21-09-2011 23:20:44

wel een vergelijkbare batavus, de Batavus Crescendo easy Li-Ion.normaal €1749,00 en stond voor € 1439,00.

snelheid is echter wel geboden daar de partij die ik nog heb naar een opkoper gaat,dit zal gebeuren na het weekend! ik ben ook gesloten vanaf 26/09 t/m 06/10.

ik hoor het wel...
Robin

:eusa_clap: :eusa_clap:

Robster480

Citaat van: R.Bijl op 21-09-2011 23:20:44

ik hoor het wel...
Robin

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>