installatie bagagenetjes V70

Gestart door cotton, 17-09-2011 11:24:57

Vorige topic - Volgende topic

cotton

hoi,

Ik heb afgelopen week twee bagagenetjes gekocht voor mijn V70 van Gerco (blauwe roffel). Alles netjes compleet.
Ik had gedacht dat de clipjes waar de netten mee vastgezet worden met schroefjes zouden worden bevestigd. Dit blijkt niet zo te zijn.
Via de zoekmachine kan ik niets vinden over het bevestigen van de clipjes.
Heeft iemand ervaring met de clipjes? Kan iemand mij misschien aanwijzingen geven? Is er ergens een beschrijving te vinden? ???
groet, Henk "cotton"

wil2

Hoi Henk,

Ik heb hier pas ook mee zitten stoeien. Nergens vind je een fatsoenlijke foto van die netjes. En al vind je er al een, dan staan er net de onderste clips aan de kant van de achterklep niet op  :eusa_wall:
Ik heb ze als volgt gemonteerd: de clipjes hebben twee stiftjes, een van 2.5 mm en een van 8 mm. Wanneer je de zijkanten achterin de kofferruimte demonteert zie je aan de achterkant daarvan waar je de 8mm gaten moet boren. Is aangegeven met een cirkeltje. Dan moet je dus nog een gaatje boren voor het 2.5 mm stiftje. Ik heb dat gedaan door naast het 8mm gat een stuk tape te plakken. En dan de stift in het 8mm gat te drukken. Kijk dan of het clipje mooi recht, waterpas zit. Duw dan het clipje goed aan. Dan krijg je een afdruk op de tape waar je het 2.5mm gat moet boren. Vervolgens maak je de clipjes vast door met een aluminium "moertje" het dikke stiftje vast te draaien. Hiervoor heb je een sleutel 13 nodig.
Tot zover vond ik het een simpel klusje. Maar onze belgische/zweedse vrienden hebben maar 3 van de 4 gaten aangegeven. Je mist namelijk nog de onderste clip, namelijk die bij de stalen oogjes die in de bodem zitten.

Ik heb dit opgelost door het zijpaneel terug te zetten( maar nog niet helemaal vastschroeven en klikken!) Schuif dan de linkeronderkant van het net als eerste door het oog in de bodem. Dit is lastig en kan maar op een manier. Klik vervolgens het net vast met de drie clips die al klaar zijn. Nu kun je aftekenen waar je laatste clip moet zitten. Als ik het goed heb is zo de onderkant van de clip zo'n 3mm boven het oog zit.
Is een lang verhaal, maar het is wel te doen. En inderdaad zijn de netjes wel erg handig.

Succes, wil2.

cotton

wil2,

inderdaad, een heel verhaal.....kwas al bang dat de zijpanelen verwijderd dienden te worden. Dus tis geen klusje die je in enkele minuten fixt!
ik ga het dan ook maar eens op jouw manier proberen.
bedankt voor de uitgebreide tip

cotton

hallo,

na ampel beraad heb ik besloten een andere oplossing te zoeken. om de zijkanten eruit te halen had ik niet zo'n zin in. ik wist dat ik nog ergens beugeltjes moest hebben....na veel laatjes nagezocht te hebben vond ik ze. metaal met de vorm van een omega. zoiets als je gebruikt voor het vastzetten van waterleidingen.
de beugeltjes waren iets te ruim, laagje foam erin geplakt, de beugeltjes zwart gespoten en met zwarte schroefjes in de zijkant vastgezet... ;D
enige nadeel, als ik een achterlicht moet vervangen, moet het beugeltje er even weer uit.
doordat alles zwart is, valt het geheel niet op :eusa_clap: