stuurbekrachtiging maakt geluid.

Gestart door marwou, 17-09-2011 13:29:01

Vorige topic - Volgende topic

marwou

Bij het sturen maakt de vlgs mij stuurbekrachtiging geluid, kan het geluid niet goed uitleggen maar, het is een beetje jankend geluid.

elianmars

fpede

Heb hetzelfde gehad toen de mijne na 2 jaar stilstaan weer gebruikt werd, was ook geen(of te weinig) vloeistof meer in,... Wist niet hoe of waarom tot lijn broer er me reed en hij wou afslaan en de auto rechtdoor bleef rijden.... :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Terug olie  de pomp, en weg probleem!

Lindert Bogers

Maakt de pomp een jankend geluid?

Goed opletten soms lijkt het erop dat het de stuurbekrachtiging is maar is het de dynamo / spanrol of geleidenrol.

mehn

Citaat van: marwou op 17-09-2011 16:07:08
waar controleer het oliepeil.

Aan het dopje van het reservoir zit een peilstok(je)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vulk

Ik had het ook, zelfs met het oliepeil op peil. Na olie verversen is ze een pak stiller geworden.

UserID6342

En anders gewoon een ander stuurpompje erop, stelt niet zo veel voor.

Haenzel

Ligt het beruchte anti-schuimpijpje soms los in je reservoir?

Vulk

Het systeem verbruikt normaal geen olie. Het kan een lek zijn (of geweest zijn).

Ik zou zeggen: bijvullen of volledig vervangen en dan frequent gaan peilen. Dan merk je vanzelf wel als het al dan niet lekt.

-D©©©L-

Citaat van: marwou op 18-09-2011 11:48:04
Oké, gewoon olie halen speciaal voor de stuurbekrachtiging bij elke willekeurige garage?

Dexron 2, of 3 is prima. CHF-11 mag ook (iets duurder).

Lindert Bogers

Www.kroon-oil.nl geloof sp2032  olie van kroon is hetzelfde als van automaatbak.

Hengeveld

Citaat van: -D©©©L- op 18-09-2011 11:49:31
Oké, gewoon olie halen speciaal voor de stuurbekrachtiging bij elke willekeurige garage?

Mag je CHF-11 met Dexron mengen? Ik heb in een V70 '99 nu een lichtgele olie in het reservoir: waarschijnlijk CHF-11?

-D©©©L-

Citaat van: Hengeveld op 15-12-2011 00:57:51
Citaat van: -D©©©L- op 18-09-2011 11:49:31

Mag je CHF-11 met Dexron mengen? Ik heb in een V70 '99 nu een lichtgele olie in het reservoir: waarschijnlijk CHF-11?

Het kan wel, maar waarom niet gewoon een paar keer spoelen (afzuigen en vullen) totdat je schone olie hebt ? Kan er meteen een magnefine filter tussen.

Hengeveld

Huidige olie lijkt mij juist zeer schoon. Het is helder geelachtig. Is dat origineel? Auto komt uit Zweden overigens, maar dat zou niets uit moeten maken, lijkt mij.

Maar je adviseert spoelen met Dexron? En waar koop je zo'n filter? Heb je een foto hoe je die plaatst? Ik vond alleen dit: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,26729.msg1004196.html#msg1004196

thuur

Citaat van: Hengeveld op 15-12-2011 01:04:47
Huidige olie lijkt mij juist zeer schoon. Het is helder geelachtig. Is dat origineel? Auto komt uit Zweden overigens, maar dat zou niets uit moeten maken, lijkt mij.

Maar je adviseert spoelen met Dexron? En waar koop je zo'n filter? Heb je een foto hoe je die plaatst? Ik vond alleen dit: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,26729.msg1004196.html#msg1004196

Ik heb die gele olie wel eens gezien, maar na veel navraag blijkt deze niet meer gemaakt/ontwikkeld te worden en kun je rustig mengen met rode "ATF" (Dexron).

Gr ;)