Re: De SS

Gestart door den dis, 17-09-2011 21:27:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maruska

mooi man ! geen reparaties nodig ? alleen verf ? dan heb je een nette set, meestal gaan ze kapot bij de instapkant bestuurdersstoel..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

MrCain

Citaat van: koen.s op 20-01-2013 14:44:40
Citaat van: den dis op 12-12-2012 11:36:18
Hallo iedereen,

Gisteren weer een gezellig dagje doorgebracht in Moergestel.

Inmiddels is de 19T en groene injectoren gemonteerd en man man wat is dat een verschil tegen een 16T met schuine flens.
De software moet nog helemaal op punt gezet worden door Marco van MTE, hoogst wss zal dit ergens einde januari gebeuren.

Verder is er een nieuwe alu intercooler ingekomen omdat de vorige een klein lekje had, er kwam altijd een vettige plek in de hoek van de intercooler.
Dit heeft Marc echter zeer correct opgelost en volledig onder garantie vervangen.

Aan de wegligging is ook nog wat gebeurd, er zijn IPD rubbers in de originele subframebussen geplaatst. Deze rubbers vullen de gaten op die in de originele rubbers zitten. Dit had Tom met een uurtje al gepiept en ik moet zeggen dat je het verschil echt wel merkt.

Tenslotte heb ik nog een originele VPB voor de voorkant gekocht en deze thuis geinstalleerd en in combi met die subframe rubbers is het echt geweldig qua wegligging de roffel is er echt een heel pak stijver van geworden.

Als ik in Januari terug ga voor de software breng ik ook nog een VPB voor de achterkant mee, deze is al besteld alsook een plx turbodruk module.

Mvg
Dennis


Dat klinkt als deze rubbers, hoe bevallen die?
http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&product_id=18835

Die rubbertjes zien er veelbelovend uit! Ben daar eigenlijk toch ook wel zeer nieuwsgierig naar, lijkt mij een beter alternatief voor de nylon bussen. Maar lijkt mij het beste resultaat te verkrijgen met nieuwe rubbers. Hmmmm..... Vertel ons je belevenissen Dennis! We zij echt erug benieuwd!!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

den dis

#482
Hallo iedereen,

Sorry dat het wat lang duurde eer er reactie kwam maar heb het weer even zeer druk gehad met de zaak.

Over de rubbers:
Ik vind het wel een verschil in stijfheid tijdens het sturen maar aangezien deze samen met een veerpootbrug aan de voorkant geplaatst zijn weet ik niet wat het effect van de rubbers alleen is.

In tussentijd heb ik ook nog een veerpootbrug in de koffer geplaatst en met alle aanpassingen die tot nu toe al gebeurd zijn is de SS echt fantastisch qua baanligging.

Mijn kameraad heeft de zwarte T-5R van V40pokemon gekocht dus is er weer wat sleutelplezier in het verschiet.

Bij de SS wordt op 14feb de kachelradiator vervangen en een olielekje gemaakt.
Ook ga ik de grotere intake-buis van ipd nog plaatsen voor de software wordt aangepast.

mvg
Dennis


MrCain

Dennis, eens een vraag over die rubbers : heb je deze in "oude" rubbers gestoken of zijn je rubbers recent al eens vervangen door nieuwe?

Deze vraag omdat ik schijnbaar nog met de originele rijd en deze beginnen slap aan te voelen. Aangezien het vervangen best wel een apenwerk is..... Zijn de rubbers van IPD misschien een idee om mijn oude rubbers een beetje te reanimeren, of misschien toch beter om nieuwe rubbers in combinatie met de IPD rubbers te doen...

Afijn, het leven zit vol met moeilijke beslissingen  :eusa_shifty: ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Martijn_B

#484
Dit is een makkelijke en ik denk goedkope(re) oplossing, maar zal niet het zelfde effect hebben als het compleet vernieuwen van de rubbers. Ik heb nieuwe gekocht (XC90) en installeer ze dit voorjaar ergens.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Ik heb gelezen dat ze wat harder zijn (gezien het formaat en gewicht van de XC90).
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

den dis

Goeiedag

bij mij zijn ze gewoon in de oude rubbers geplaatst.
Na inspectie zagen deze er nog degelijk uit.

Wat het effect met nieuwe rubbers is kan ik niet zeggen maar in vindt het met de oude al een opmerkelijk verschil.

Mvg
Dennis

den dis

Goeiedag allemaal,

De roffel is weer in topconditie,

Daarstraks ben ik bij E.T. geweest omdat de roffel met een olielekje zat, dit was met een nieuwe dichting al snel verholpen.

Ook kwam er een koelwatergeurtje uit de ventilatieroostertjes en sloegen de ramen vochtig aan als ik de verwarming opzette.
Na het demonteren van de kachelradiator had Tom de boosdoener gevonden en vervangen, waardoor dat vies luchtje en de aangeslagen ramen nu wegblijven. :eusa_dance: :eusa_dance:

Natuurlijk was de verleiding te groot en heb ik toch maar een high-flow aanzuigbuis meegenomen. deze ga ik morgen installeren en dan staat de SS klaar voor de custom mapping voor de 19T.

Verder wat olie hier, een filtertje daar, dus het reguliere onderhoud is ineens mee gebeurt.

Tenslotte nog een nieuw setje H1 (koplamplichtjes  ??? ) laten plaatsen, na deze bij Tom zijn volvo hebben te zien branden was ik overtuigd, deze geven echt veel meer en witter licht.

Mvg
Dennis








elianmars

Mooi werk, Dennis!

Ik ben benieuwd hoe de ss straks loopt met de nieuwe software. Zal vast  :eusa_drool: zijn.

Martijn_B

Mooi werk weer! Welke diameter is je aanzuigbuis?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

BenC70ES

Ik ben benieuwd!

Trouwens, die extra witte lichten geven inderdaad mooi licht, maar de levensduur is echt bedroevend kort...  althans dat is mijn ervaring met die van Osram, ik heb er nu gewone in, ook van Osram maar die blijven wel werken en zijn normaal geprijsd.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Martijn_B

3 inch is 76mm.....

Ik ben benieuwd: meet hem eens op?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

elianmars


den dis

#493
@elianmars
Ik ben zelf ook best benieuwd, het schiet nu al best aardig op dus met de software helemaal :eusa_drool: :eusa_drool: . Als Marc genoeg klanten heeft voor software komt Marco naar Nederland, tot die tijd is het nog even afwachten.

@Martijn_B
De aanzuigbuis is inderdaad 3inch (76mm). Normaal ga ik ze straks plaatsen en zal achteraf wat pic's posten ;)

@koen.s
Ik heb dezelfde meegenomen

@BenC70ES
Dit setje viel Qua prijs ook goed mee (+-20eurootjes).
Over de levensduur kan ik nog niets zeggen maar ik hou jullie op de hoogte

Mvg
Dennis

den dis

Goeiedag allemaal,

Gisteren ben ik niet aan de montage van de aanzuigbuis geraakt, dus het zal voor van de week zijn aangezien ik straks en morgen met de nacht moet gaan werken.

Gisteren toen ik het bestuurdersportier opende en de (V70)klink achteruit trok ging dit ineens met veel minder weerstand en ook blijft de klink naar buiten staan.
blijkbaar zit er een veertje in dat volgens mij is afgebroken.
Als er iemand zoiets heeft liggen hou ik me aanbevolen.

Mvg
Dennis