keering bakzijde automaat

Gestart door volvo Rob, 18-09-2011 15:05:27

Vorige topic - Volgende topic

volvo Rob

Citaat van: daytonawim op 18-09-2011 23:54:56
Wat heb je nu dan zitten op het gat in het blok, waar die slang op hoort te zitten.
daar zit een slang op naar het sportfiltertje toe, dit is hoogst illegaal , ik weet het maar dat is de eenvoudigste oplossing om de carterventilatie te bypassen.

volvo Rob

Citaat van: moorf01 op 19-09-2011 00:06:06
Hoeveel olie verlies je trouwens? Spuit de motor eerst eens goed schoon. Ook van bovenaf waar het allemaal vettig is. Rij dan een flink stuk, ook snelweg, en kijk bij een hete draaiende motor of je het ergens vandaan ziet komen. En als je wil weten hoe je carterventilatie functioneert, daar zijn ook mogelijkheden voor. Alleen bij een oude motor ( zoals mijne) kan het zijn dat bij een carterventilatie die schoon en fris is, je volgens mij toch nog lichte overdruk hebt op sommige momenten.

Maar in eerdere posts op dit onderwerp is aangegeven dat nieuwe keerringen overdruk goed aankunnen. Als het maar niet te veel is.
het zijn een paar druppen die ik 's ochtends vindt, verder geen liters die ik verlies, ik pijl iedere twee dagen om te kijken of het slechter wordt.

volvo Rob

Citaat van: moorf01 op 18-09-2011 23:58:13
Ja ok...nou ja goed. Het is dus wel belangrijk dat je dingen zeker weet. En je carterventilatie heeft wel vacuum nodig he, dus een filtertje..doesn't do the trick. En ja als iemand geconstateerd heeft dat het de keerring aan de bakzijde is ..heeft ie wellicht gelijk. Maar het kan zijn dat de symptomen weggaan op het moment dat de carterventilatie in orde is..KAN. Een kapotte keerring wordt niet heel als de carterventillatie in orde wordt gemaakt.

Die andere keerringen die ik bedoel, zijn keerringen die het kunnen doen lijken of je krukaskeerring kapot is, omdat het lekspoor in de buurt eindigt waar het olielekken van de krukaskeerring eindigt (het veelbesproken gaatje)...nou ja goed!

Ik heb toendertijd bij mij zelf alles op alles gezet om alles uit te sluiten voordat ik de bak er af ging halen..maar bij mij was het gewoon te laat, een oude krukaskeerring. Succes
hoezo heeft een carterventilatie vacuĆ¼m nodig, hoe kan hij dan ventileren? ik ben niet motortechnisch onderlegd, dus leg aub uit wat je bedoelt, want dan neem ik die klus ook gewoon mee met de rest.