Paar vragen wbt HU 1205

Gestart door snix, 19-09-2011 12:35:31

Vorige topic - Volgende topic

snix

Ik heb de HU 1205 toch aar in mijn eigen auto (855, 1995 alter II) gezet, en het staat wel netjes vind ik. Alleen heb ik een paar vragen:

De HU 1205 komt zo out of the box bij een dealer vandaan.
Toen ik heb aansloot viel mij op dat uit de speakers achter véél!! meer bas komt dan voor, is dit aan te passen en hoe? Las iets van equalizer maar ik kan alleen bas en treble over het totaal regelen.
De taal (display, navigatie nog niet geprobeerd) van het gehele apparaat is engels. Is er een mogelijkheid dat hij nederlandse tekst weergeeft en hoe?
Ik heb een verloop gebruikt van volvo naar iso alleen daar de iso's van af gehaald en mn eigen kabelboom gemaakt. Alleen werkt de verlichting van de knoppen niet, die zit gewoon aangesloten op de oranje kabel van de verloop die op de iso stekker stond beschreven als carlight) is er een kans dat hij niet naar de goede kabel gaat. In de schema's staat een P (pink??) is dat dan de roze?? (aan de 850 kant?)

Heeft iemand een foto van de speedkabel in het grote stekkerblok welke het is. Ben een beetje te bang om daar zomaar in te gaan rommelen.

MVG
Snix

elianmars

Wat betreft de speakers, die in de achterdeuren geven veel meer bassen dan die in de voordeuren.

grijzev70tdi

Hu 1205 zit vaak in in de v40 toch? Is wel aan te passen naar Nederlands. Moet je gewoon een beetje in de instellingen Zoeken. is wel mogelijk. Boxen weet ik zo niet
Grolsch, het klinkt al lekkerder

snix

Citaat van: elianmars op 19-09-2011 12:43:35
Wat betreft de speakers, die in de achterdeuren geven veel meer bassen dan die in de voordeuren.
Oke dat is duidelijk alleen viel het me met een sony radio niet zo op. Bedankt..!!
Citaat van: grijzev70tdi op 19-09-2011 14:59:56
Hu 1205 zit vaak in in de v40 toch? Is wel aan te passen naar Nederlands. Moet je gewoon een beetje in de instellingen Zoeken. is wel mogelijk. Boxen weet ik zo niet
Dat begrijp ik alleen kan ik nergens in de instellingen komen..  :eusa_doh:
Iemand een idee hoe ??

grijzev70tdi

Hij, das vreemd. Als je in het hoofdmenu zit wel licht/donker instellen? Of is die donker/niet aandrukbaar
Grolsch, het klinkt al lekkerder

daytonawim

Waarschijnlijk een verborgen menu optie, net zoals bij de SC90X serie ??, daar kan je je auto instellen voor de beste klank.

http://www.volvov70forum.com/topic.php?t=623

15 seconden op google  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

snix

Citaat van: daytonawim op 19-09-2011 15:17:31
Waarschijnlijk een verborgen menu optie, net zoals bij de SC90X serie ??, daar kan je je auto instellen voor de beste klank.

Bedankt !!!
Je moet me geloven ik ben dagen op google bezig geweest, en overal stukjes tegen gekomen van kleine topic op andere fora. Overal zie je dingen als "wanneer het opstart scherm in beeld komt dan" ik krijg alleen geen opstart scherm.... hij gaat meteen spelen.

Nu de draadjes nog en ik ben helemaal het mannetje

@®-

Bij een S60 en V70N werkt dit alleen maar als de radio is aangemeld op het CAN bus, dus ik ben bang dat je hier niet bij komt in een 850

daytonawim

Als je er niet in komt, even kijken wie een S60 of een V70N heeft met zo'n ding, dan kan je em toch even wisselen en aanpassen, of is dat weer te simpel gedacht ?

snix

Citaat van: @®- op 19-09-2011 15:59:27

Bij een S60 en V70N werkt dit alleen maar als de radio is aangemeld op het CAN bus, dus ik ben bang dat je hier niet bij komt in een 850
Dat moet ik toch even gaan tegenspreken. De 850 van mij heeft geen canbus en toch doen deze menu's het dus ook de hidden equalizer is benaderbaar in een 850.
Mn geluidje is nu al wat meer daar wens. Lampjes doen het ook mooi in de dimmer. Pootje van de verloop zat compleet verkeerd. Even het stekker pootje eruit getrokken en op de juiste positie gezet. Nu nog even een speed signaal erop en een mooie plek vinden voor de gps ontvanger. Doet de navigatie het ook weer en dan nog een IMIV erbij om de ipod of iphone te beluisteren. Een kleuren display in de 850 kleed toch mooi af !!  :eusa_dance:

Jeroentjuh

Citaat van: snix op 19-09-2011 15:33:32
geloven ik ben dagen op google bezig geweest, en overal stukjes tegen gekomen van kleine topic op andere fora. Overal zie je dingen als "wanneer het opstart scherm in beeld komt dan" ik krijg alleen geen opstart scherm.... hij gaat meteen spelen.

Dat krijg je ook alleen als de navigatie ook aanstond voordat je de radio uitzette, als je hem dan weer aanzet krijg je idd dat opstartscherm. Als je tijdens dat opstart scherm op return-enter-return drukt (of was het nou enter-return-enter  :eusa_think:) dan kom je in een service menu van de navigatie.......

snix

Citaat van: Jeroentjuh op 22-09-2011 13:37:26
Citaat van: snix op 19-09-2011 15:33:32
geloven ik ben dagen op google bezig geweest, en overal stukjes tegen gekomen van kleine topic op andere fora. Overal zie je dingen als "wanneer het opstart scherm in beeld komt dan" ik krijg alleen geen opstart scherm.... hij gaat meteen spelen.

Dat krijg je ook alleen als de navigatie ook aanstond voordat je de radio uitzette, als je hem dan weer aanzet krijg je idd dat opstartscherm. Als je tijdens dat opstart scherm op return-enter-return drukt (of was het nou enter-return-enter  :eusa_think:) dan kom je in een service menu van de navigatie.......
Daar ben ik ook achtergekomen. Met als extra dat de navigatie cd ook in de speler aanwezig moet zijn. Ik krijg alleen de beveiliging van het niet instellen tijdens het rijden er niet af. Ik kan dat menu niet inkomen. Kan dat komen omdat ik op dit moment het speeds signaal nog niet heb aangesloten ?

Verder nog een ander vraagje. Zijn er mogelijkheden om de kleuren anders in te stellen. Kan wel wennen aan dat groen maar dat duurt toch redelijk lang. Een frissere kleur went sneller voor mij :D

daytonawim

Je GPS antenne hoort toch boverop je klokken set onder het bovendek.

Kleur wijzigen kan ik zo snel ook niet vinden.

snix

Citaat van: daytonawim op 22-09-2011 13:46:28
Je GPS antenne hoort toch boverop je klokken set onder het bovendek.
Euhw ja dat zal vast de bedoeling zijn. Is een klok van een 850 daar ook op voorbereid dan ???
Dan is het de moeite waard om de gehele dash uit elkaar te halen. Ik ga nu eerst even kijken of ik hem boven de middelste luchtroosters kan krijgen (boven de ecc unit)

Als daar nog tips en of adviezen voor zijn sta ik daar zeker voor open.

Groetjes Snix

henry classic v70

Tussen de klokken is blijkbaar wel de beste plaats voor de ontvanger.
Onder het bovendek van het dashboard ziet het er allemaal hetzelfde uit dus de ontvanger past er gewoon tussen.
Of de klok er nou wel of niet op voorbereid is maakt niets uit.
Je kunt de ontvanger op meerdere manieren vast maken, ik heb bijv. dubbeltape gebruikt en zit al ruim 2 jaar goed vast.. (heb het bovendek is er al een aantal keren vanaf geweest en de ontvanger zit nog steeds stevig vast)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4