koppeling werkt niet, lijkt of het ingetrapt blijft

Gestart door YoeriR, 21-09-2011 21:21:52

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Citaat van: NinaPaul op 21-10-2011 14:31:43
Wat sommige mensen "hard slaan met de hamer" noemen, is voor een anders soms hamertje tik spelen.
Andersom kan natuurlijk ook ;)

Als het zonder hamer lukt, des te beter.

Een goed bitje is het halve werk, ikzelf heb de mijne met een slagschroevendraaier los getikt, omdat deze te vast zat. (Getikt, hamertje tik methode, dus niet de 5kg hamer. De slagschroevendraaier zoveel mogelijk met stift onder voorspanning zetten)

link werk maar als dat gelukt is. De beste voorbereiding is om hem goed in te spuiten met kruipolie en deze zijn werk te laten doen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

YoeriR

Verdikkie haal je een torx 40 schroevendraaier bij brezan, welke zei.dat het een zeer goede schroevendraaier is, zet je er kracht op en schuift het metalen gedeelte in het handvat!! Zeker 1,5 cm!! Kwaliteit jongens!! Thomas850freak v.h. forum komt morgen langs om te helpen..

Op hoop van zege!!!

Jack v

Dat ga je met een torxschroevendraaier ook niet redden, ze kunnen loeivast zitten. Een torxdop was beter geweest.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ulkeman

Citaat van: Jack v op 21-10-2011 23:50:28
Dat ga je met een torxschroevendraaier ook niet redden, ze kunnen loeivast zitten. Een torxdop was beter geweest.

inderdaad en dan nog wil het soms niet los en knappen de boutjes. :eusa_wall:

is jou auto ook weer uitgelijnd na de koppelingswissel YoeriR?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

YoeriR

Citaat van: ulkeman op 22-10-2011 00:11:58
Citaat van: Jack v op 21-10-2011 23:50:28

inderdaad en dan nog wil het soms niet los en knappen de boutjes. :eusa_wall:

is jou auto ook weer uitgelijnd na de koppelingswissel YoeriR?

Heel eerlijk? Weet ik niet...

Vulk

Als je de thermostaat vervangt, neem dan gelijk even de temperatHuursensor mee.

)()()sT

Zeker doen! Ben benieuwd wanneer de eerste posts hier weer komen: " de meter komt niet op 3 uur" trouwens :)

YoeriR

Verdikkeme!!! Lukt ook niet, iemand in omgeving lelystad, zin in n hoofdpijn projectje en nog zin om vandaag te sleutelen: laat mij t weten...

NinaPaul

ik doe altijd wat kopervet aan de boutjes om de volgende keer het iets makkelijker te hebben.

Het juiste gereedschap is in dit geval 80% van het werk ;)

Schroevendraaiers zijn voor interieur delen ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

YoeriR

Alsnog thomas heeft geprobeerd met een ratel, dat mocht ook geen baat hebben... Heb 7 á 8 keer met kruipolie en WD40 ingespoten/gesmeerd

Vulk

Eén goeie torx er in, één grote ratel er op en in 1x lostrekken.

Klinkt alvast eenvoudig. ;D

Jasper Boven

Ik heb het gisteren nog losgehaald. WD40 therapie, dop er op en los. Ik heb een fatsoenlijke Gedore 1/2" dop.
Als je hulp nodig hebt, omgeving Amersfoort.

YoeriR

Heb al WD 40 geprobeerd... En ook al met ratel en bitje.. dop hebben we niet...

YoeriR

Mn auto heeft in alle 537.160 km en de 17 jr. Nog nooit een nieuwe thermostaat gehad, en is dus ook nooit losgemaakt..

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz