koppeling werkt niet, lijkt of het ingetrapt blijft

Gestart door YoeriR, 21-09-2011 21:21:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Demon

Je kan met een Dremeltje de kop van de boutjes afslijpen, dan heb je het thermostaathuis open zonder brokken.

Daarna maak je met hetzelfde Dremeltje een sleuf in de restanten van de bout waar je een (grote) schroevendraaier in kan zetten en dan draai je de rest van de boutjes eruit (er staat immers dan geen spannig meer op het boutje).

Voorwaarde van deze methode is wel dat je een paar nieuwe boutjes hebt anders wordt dichtmaken een uitdaging.

Groet,
The Demon.

NinaPaul

De meeste zitten ook vast "gekoekt" doer de koelvloeistof resten. Ook zonder spanning kunnen deze nog goed vast zitten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Demon

Dan kan je (als je die hebt) op een beetje schroevendraaier nog een steek/ringsleutel zetten om wat meer moment te creƫren.
Maar meestal komt ie redelijk makkelijk los als de kop eraf is.

Been there, done that and didn't get a t-shirt  >:(

Groet,
The Demon.

Jasper Boven

Je bit slipt niet door en je hebt ook genoeg bijt? Ik snap dat het lastig kan zijn, en soms willen ze best vast zitten. Maar een aantal dagen achter elkaar WD40, en een echte dop met een echte ratel trek je hem wel los hoor. Dremelen en dergelijk is altijd nog een optie mocht het echt vast zitten. Bouten bij de dealer halen en als die ze niet hebben RIMA even bellen.

edit: heb je het al met een warme motor geprobeerd?

YoeriR

Bit slipt door... En breng m maandag of dinsdag naar profile, laat ik m daar maken...alle risico's zijn dan voor hun..

ulkeman

Citaat van: YoeriR op 23-10-2011 18:28:54
Bit slipt door... En breng m maandag of dinsdag naar profile, laat ik m daar maken...alle risico's zijn dan voor hun..

vraag even of je auto uitgelijnd is naar je koppelings wissel.
anders kunnen ze dat ook direct doen.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

YoeriR